אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עולה למסלול: יונדאי חושפת את גרסת המרוצים של איוניק 5N
ראשי » חדשות » עולה למסלול: יונדאי חושפת את גרסת המרוצים של איוניק 5N
יונדאי איוניק 5N

עולה למסלול: יונדאי חושפת את גרסת המרוצים של איוניק 5N

יונדאי איוניק 5N זוכה לגרסת מרוצים, קיצונית, קלה וקרבית עוד יותר שתערוך מירוץ בכורה בפסטיבל N של יונדאי

אופיר דואק 31/03/2024 צלם: יצרן

ביונדאי לוקחים ברצינות את פיתוח רעיון מכונית הספורט בעידן החשמלי. זמן קצר לאחר שחשפו את גרסת הביצועים של האיוניק 5 בפסטיבל המהירות בגודווד, שיחררה יונדאי פרטים אודות גרסת מסלול ייעודית שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים. כעת, כשבוע לאחר ההשקה העולמית של יונדאי איוניק 5N חושפת חטיבת הביצועים של יונדאי גם את גרסת המרוצים שלה.

עד כה מכוניות מסלול חשמליות היו בעיקר מכוניות שתוכננו כמכוניות מרוץ עבור סדרות מרוצים כמו הפורמולה E, אבל גרסת המסלול של יונדאי איוניק 5N מבשרת על עידן חדש שמתקרב, שבו יתחרו מכוניות מירוץ המבוססות על מכוניות חשמליות סדרתיות, בדומה למקובל בסדרות מרוצי הטורינג, ה-GT וה-DTM למינהן.

גרסת המרוצים של יונדאי איוניק 5N מכונה eN1 על שם תת קטגוריית מרוצים אותה המציאה יונדאי עבורה. את הבכורה הפיזית שלה על המסלול תערוך ה-eN1 ב-27 לאפריל במסגרת פסטיבל N בדרום קוריאה, שבו מתקיימים מרוצים במספר סדרות ייחודיות לדגמי יונדאי. ה-eN1 תיקח חלק במרוץ חשמליות ראשון מסוגו, שיסלול את הדרך להקמת סדרת מרוצים עבור הדגם שתצא לדרך בשנה הבאה.


כדי להפוך אותה למכונית מסלול עברה יונדאי איוניק 5N מספר שינויים מהותיים. חיצונית אי אפשר לפספס שפע של כנפונים ועזרים אווירודינמיים מעבר לאלו שקיימים בגרסה הסדרתית, שהיא לא ממש אנונימית במראה שלה. בתי הגלגלים הורחבו כדי להתאים למפשק הסרנים שהורחב גם הוא, והמכונית הונמכה באופן משמעותי לטובת היציבות והאווירודינמיות, כך שכעת ה-5N היא לא ממש קרוסאובר.

מערכת המלים כוללת בולמי זעזועים מתכווננים ומאפשרת שליטה על גובה המכונית וגם על זווית השפיעה (קאמבר) של הגלגלים. למראה הנמוך של המכונית תורמים גם חישוקי 18 אינץ’ צנועים ביחס לחישוקי ה-21 אינץ’ של הדגם הסדרתי. מכסה מנעו מפיברגלאס, שמשות דקות מפוליקבונט והפשטת תא הנוסעים מאבזור אפשרו להוריד את משקל המכונית ל-1,970 ק”ג, כ-250 ק”ג פחות מהדגם הסדרתי, כאשר בהתאם לתקנות ה-FIA נוספו כלוב בטיחות תקני, מושבים מרוצים עם חגורות בטיחות ייעודיות ומערכת כיבוי אש.

יחידת ההנעה לעומת זאת נותרה ללא שינוי, כשהיא משלבת בין מנוע חשמלי קדמי בהספק של 226 כ”ס ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 383 כ”ס היוצרים יחד הספק משולב של 601 כ”ס, עם תוספת של 40 כ”ס נוספים במצב Boost בעת הצורך. גם הסוללה נותרה זהה עם קיבולת של 84 קוט”ש. למרות נתוני תפוקה זהים, הפחתת המשקל והחישוקים הצנועים יותר אמורים לשפר את הביצועים ובמידה מסוימת גם את צריכת האנרגיה. בכל מקרה, מערכת הבלימה שודרגה כדי להתאים לעומסים הגבוהים יותר עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור.

IONIQ 5N eN1 01IONIQ 5N eN1 01Preview
IONIQ 5N eN1 05IONIQ 5N eN1 05Preview
יונדאי איוניק 5Nיונדאי איוניק 5NPreview
IONIQ 5N eN1 12IONIQ 5N eN1 12Preview
IONIQ 5N eN1 11IONIQ 5N eN1 11Preview
IONIQ 5N eN1 10IONIQ 5N eN1 10Preview
IONIQ 5N eN1 09IONIQ 5N eN1 09Preview
IONIQ 5N eN1 08IONIQ 5N eN1 08Preview
IONIQ 5N eN1 07IONIQ 5N eN1 07Preview
IONIQ 5N eN1 03IONIQ 5N eN1 03Preview
IONIQ 5N eN1 04IONIQ 5N eN1 04Preview
IONIQ 5N eN1 02IONIQ 5N eN1 02Preview

איוניק 5N איוניק 5N eN1 יונדאי יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5N יונדאי איוניק 5N eN1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד