אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עם קריצה לעבר: ב.מ.וו מרמזת על הדור הבא של דגמי X
ראשי » חדשות » עם קריצה לעבר: ב.מ.וו מרמזת על הדור הבא של דגמי X
ב.מ.וו Neu Klasee X

עם קריצה לעבר: ב.מ.וו מרמזת על הדור הבא של דגמי X

ב.מ.וו חושפת דגם תצוגה נוסף בסדרת Neu Klasse שמרמז כיצד יראה הדור הבא של רכבי הפנאי החשמליים שלה, בשילוב אלמנטים עיצוביים מהעבר

אופיר דואק 24/03/2024 צלם: יצרן

בשנים האחרונות ספגה ב.מ.וו לא מעט ביקורת, גם מאיתנו, על קו העיצוב הראוותני והמוגזם שלה – בעיקר בפרשנות לשבכה הקדמית המסורתית שמדגם לדגם גדלה יותר ויותר. הבאוורים הפנימו בסופו של דבר את הביקורת, וראשי החברה אף הודיעו שבעתיד יחזור לקווי עיצוב נקיים ומאופקים יותר שאפיינו את דגמי ב.מ.וו במהלך השנם. הצצה ראשונה לקו העיצוב העתידי של ב.מ.וו קיבלנו לפני כחצי שנה בדגם התצוגה ויז’ן Neu Klasse.

ב.מ.וו ויז’ן Neu Klasse הציגה קו עיצוב מנימלסטי עתידני עם נגיעות רטרו, כאשר היא מרמזת על הכיוון בו תלך ב.מ.וו עם היורשת החשמלית של סדרה 3 שתהיה חלק מסדרת דגמים חשמליים חדשה על בסיס פלטפורמה חשמלית מתקדמת. אגב, Neu Klasse שהוא בתרגום מילולי “הסדרה החדשה”, היה הכינוי של סדרת דגמי הסדאן הגדולים של ב.מ.וו בשנות ה-60, שהיו דגמי הסדאן המודרניים הראשונים של החברה אחרי עשור של התאוששות ממלחמת העולם השניה. השימוש בשם זה לא מקרי, כאשר ב.מ.וו רוצה להראות שהיא נכנסת לעידן חדש עם סדרת דגמים חשמליים חדשה.

את קו העיצוב הזה מציגה כעת ב.מ.וו בדגם תצוגה נוסף הנקרא Neu Klasse X שבא לרמז על הדור הבא של רכבי הפנאי של החברה, ובראש ובראשונה על היורשת של ב.מ.וו X3/iX3 שצפויה להיות מוצגת בשנה הבאה. ב.מ.וו Neu Klasse X עושה שימוש בקווי גוף נקיים עם תפיחות בולטות אך עדינות מסביב לבתי הגלגלים ושטח חלונות גדול ביחס למקובל, כאשר למראה האוורירי תורם גם גג פנורמי גדול. החזית כולל חיפוי כהה אחיד הנמתח לרוחב המכונית ומשחזר את מראה החזית בדורות הראשונים של סדרות 3, 5 ו-7, כשיחידות התאורה מוסתרות תחתיה, אך ב.מ.וו לא הלכה עד הסוף עם אזכור הרטרו והן אינן עגולות כמתבקש. שבכת הכליות המסורתית לעומת זאת קטנה משמעותית ממה שהורגלנו בשנים האחרונות, עם פינות מעוגלות שהן רמז לשבכות בהן השתמשה ב.מ.וו בשנות ה-60 וה-70. למרבה הצער בחברה לא התאפקו וגם ב-X השבכה מוארת בצורה מצועצעת ומיותרת.


 

תא הנוסעים מציג גם הוא מראה מינימליסטי המשלב תצוגת מידע לנהג הפרוסה לרוחב הקוקפיט בחלקו העליון, מסך מרכזי גדול האחראי על התפעול העיקרי של מערכות הרכב וקונסולה מרכזית “צפה”. גלגל ההגה הוא בעל שתי צלעות הממוקמות למעלה ולמטה כדי לפנות מקום לידי הנהג, עם ריכוז של משטחי מגע במקום מתגים לתפעול מערכות שונות מההגה. ברוח ימים אלו, חלק ניכר מדיפון תא הנוסעים וחלקי הפנים הוא מחומרים ממחוזרים כמו רשתות דייג.

כיוון שמדובר בדגם קונספט, הנתונים הטכניים של ב.מ.וו Neu Klasse X לא ממש רלוונטיים. עם זאת ב.מ.וו מצהירה כי גם הוא, ומן הסתם דם הגרסה הסדרתית שתופיע בשנה הבאה כאמור, ישלבו טכנולוגיה חשמלית מהדור החדש של החברה. היא כוללת בין היתר ארכיטקטורת 800V לטעינה מהירה שתעניק 300 ק”מ של טווח ב-10 דקות, סוללת ליתיום יון עם צפיפות אנרגטית הגבוהה ב-20% מהסוללות הנוכחיות, ויעילות אווירודינמית משופרת ב-20% ביחס לרכבי הפנאי החשמליים הנוכחים של החברה. כמה מכל ההצהרות הללו ועד כמה האלמנטים העיצוביים החדשים ייושמו בפועל? נצטרך להמתין עד לחשיפת הדגם הסדרתי, שיצטרך להתמודד מול פורשה מקאן החשמלי החדש ואאודי Q6 שנחשפה בשבוע שעבר ויהיה חייב להציג נתונים לא פחות טובים, שזה אומר טווח של כ-600 ק”מ וכ-500 כ”ס בגרסה החזקה.

BMW NEU KLASSE X 06BMW NEU KLASSE X 06Preview
BMW NEU KLASSE X 05BMW NEU KLASSE X 05Preview
BMW NEU KLASSE X 02BMW NEU KLASSE X 02Preview
BMW NEU KLASSE X 09BMW NEU KLASSE X 09Preview
BMW NEU KLASSE X 07BMW NEU KLASSE X 07Preview
P90543422_highRes_bmw-vision-neue-klasP90543422_highRes_bmw-vision-neue-klasPreview
BMW NEU KLASSE X 04BMW NEU KLASSE X 04Preview
BMW NEU KLASSE X 08BMW NEU KLASSE X 08Preview
P90543405_highRes_bmw-vision-neue-klasP90543405_highRes_bmw-vision-neue-klasPreview
P90543440_highRes_bmw-vision-neue-klasP90543440_highRes_bmw-vision-neue-klasPreview
P90543428_highRes_bmw-vision-neue-klasP90543428_highRes_bmw-vision-neue-klasPreview
P90543420_highRes_bmw-vision-neue-klasP90543420_highRes_bmw-vision-neue-klasPreview
ב.מ.וו Neu Klasee Xב.מ.וו Neu Klasee XPreview
BMW NEU KLASSE X 03BMW NEU KLASSE X 03Preview

Neu Klasse X ב.מ.וו ב.מ.וו iX3 ב.מ.וו Neu Klasse X
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד