אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עם קריצה לעבר: ב.מ.וו מרמזת על הדור הבא של דגמי X
ראשי » חדשות » עם קריצה לעבר: ב.מ.וו מרמזת על הדור הבא של דגמי X
ב.מ.וו Neu Klasee X

עם קריצה לעבר: ב.מ.וו מרמזת על הדור הבא של דגמי X

ב.מ.וו חושפת דגם תצוגה נוסף בסדרת Neu Klasse שמרמז כיצד יראה הדור הבא של רכבי הפנאי החשמליים שלה, בשילוב אלמנטים עיצוביים מהעבר

אופיר דואק 24/03/2024 צלם: יצרן

בשנים האחרונות ספגה ב.מ.וו לא מעט ביקורת, גם מאיתנו, על קו העיצוב הראוותני והמוגזם שלה – בעיקר בפרשנות לשבכה הקדמית המסורתית שמדגם לדגם גדלה יותר ויותר. הבאוורים הפנימו בסופו של דבר את הביקורת, וראשי החברה אף הודיעו שבעתיד יחזור לקווי עיצוב נקיים ומאופקים יותר שאפיינו את דגמי ב.מ.וו במהלך השנם. הצצה ראשונה לקו העיצוב העתידי של ב.מ.וו קיבלנו לפני כחצי שנה בדגם התצוגה ויז’ן Neu Klasse.

ב.מ.וו ויז’ן Neu Klasse הציגה קו עיצוב מנימלסטי עתידני עם נגיעות רטרו, כאשר היא מרמזת על הכיוון בו תלך ב.מ.וו עם היורשת החשמלית של סדרה 3 שתהיה חלק מסדרת דגמים חשמליים חדשה על בסיס פלטפורמה חשמלית מתקדמת. אגב, Neu Klasse שהוא בתרגום מילולי “הסדרה החדשה”, היה הכינוי של סדרת דגמי הסדאן הגדולים של ב.מ.וו בשנות ה-60, שהיו דגמי הסדאן המודרניים הראשונים של החברה אחרי עשור של התאוששות ממלחמת העולם השניה. השימוש בשם זה לא מקרי, כאשר ב.מ.וו רוצה להראות שהיא נכנסת לעידן חדש עם סדרת דגמים חשמליים חדשה.

את קו העיצוב הזה מציגה כעת ב.מ.וו בדגם תצוגה נוסף הנקרא Neu Klasse X שבא לרמז על הדור הבא של רכבי הפנאי של החברה, ובראש ובראשונה על היורשת של ב.מ.וו X3/iX3 שצפויה להיות מוצגת בשנה הבאה. ב.מ.וו Neu Klasse X עושה שימוש בקווי גוף נקיים עם תפיחות בולטות אך עדינות מסביב לבתי הגלגלים ושטח חלונות גדול ביחס למקובל, כאשר למראה האוורירי תורם גם גג פנורמי גדול. החזית כולל חיפוי כהה אחיד הנמתח לרוחב המכונית ומשחזר את מראה החזית בדורות הראשונים של סדרות 3, 5 ו-7, כשיחידות התאורה מוסתרות תחתיה, אך ב.מ.וו לא הלכה עד הסוף עם אזכור הרטרו והן אינן עגולות כמתבקש. שבכת הכליות המסורתית לעומת זאת קטנה משמעותית ממה שהורגלנו בשנים האחרונות, עם פינות מעוגלות שהן רמז לשבכות בהן השתמשה ב.מ.וו בשנות ה-60 וה-70. למרבה הצער בחברה לא התאפקו וגם ב-X השבכה מוארת בצורה מצועצעת ומיותרת.


 

תא הנוסעים מציג גם הוא מראה מינימליסטי המשלב תצוגת מידע לנהג הפרוסה לרוחב הקוקפיט בחלקו העליון, מסך מרכזי גדול האחראי על התפעול העיקרי של מערכות הרכב וקונסולה מרכזית “צפה”. גלגל ההגה הוא בעל שתי צלעות הממוקמות למעלה ולמטה כדי לפנות מקום לידי הנהג, עם ריכוז של משטחי מגע במקום מתגים לתפעול מערכות שונות מההגה. ברוח ימים אלו, חלק ניכר מדיפון תא הנוסעים וחלקי הפנים הוא מחומרים ממחוזרים כמו רשתות דייג.

כיוון שמדובר בדגם קונספט, הנתונים הטכניים של ב.מ.וו Neu Klasse X לא ממש רלוונטיים. עם זאת ב.מ.וו מצהירה כי גם הוא, ומן הסתם דם הגרסה הסדרתית שתופיע בשנה הבאה כאמור, ישלבו טכנולוגיה חשמלית מהדור החדש של החברה. היא כוללת בין היתר ארכיטקטורת 800V לטעינה מהירה שתעניק 300 ק”מ של טווח ב-10 דקות, סוללת ליתיום יון עם צפיפות אנרגטית הגבוהה ב-20% מהסוללות הנוכחיות, ויעילות אווירודינמית משופרת ב-20% ביחס לרכבי הפנאי החשמליים הנוכחים של החברה. כמה מכל ההצהרות הללו ועד כמה האלמנטים העיצוביים החדשים ייושמו בפועל? נצטרך להמתין עד לחשיפת הדגם הסדרתי, שיצטרך להתמודד מול פורשה מקאן החשמלי החדש ואאודי Q6 שנחשפה בשבוע שעבר ויהיה חייב להציג נתונים לא פחות טובים, שזה אומר טווח של כ-600 ק”מ וכ-500 כ”ס בגרסה החזקה.

BMW NEU KLASSE X 06BMW NEU KLASSE X 06Preview
BMW NEU KLASSE X 05BMW NEU KLASSE X 05Preview
BMW NEU KLASSE X 02BMW NEU KLASSE X 02Preview
BMW NEU KLASSE X 09BMW NEU KLASSE X 09Preview
BMW NEU KLASSE X 07BMW NEU KLASSE X 07Preview
P90543422_highRes_bmw-vision-neue-klasP90543422_highRes_bmw-vision-neue-klasPreview
BMW NEU KLASSE X 04BMW NEU KLASSE X 04Preview
BMW NEU KLASSE X 08BMW NEU KLASSE X 08Preview
P90543405_highRes_bmw-vision-neue-klasP90543405_highRes_bmw-vision-neue-klasPreview
P90543440_highRes_bmw-vision-neue-klasP90543440_highRes_bmw-vision-neue-klasPreview
P90543428_highRes_bmw-vision-neue-klasP90543428_highRes_bmw-vision-neue-klasPreview
P90543420_highRes_bmw-vision-neue-klasP90543420_highRes_bmw-vision-neue-klasPreview
ב.מ.וו Neu Klasee Xב.מ.וו Neu Klasee XPreview
BMW NEU KLASSE X 03BMW NEU KLASSE X 03Preview

Neu Klasse X ב.מ.וו ב.מ.וו iX3 ב.מ.וו Neu Klasse X
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד