אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חשמל לכולם: פיג’ו 5008 החדש נחשף
ראשי » חדשות » חשמל לכולם: פיג’ו 5008 החדש נחשף
פיג'ו 5008

חשמל לכולם: פיג’ו 5008 החדש נחשף

פיג'ו חושפת את הדור החדש של ה-5008 שמציע 7 מושבים בהנעה חשמלית מלאה, אך גם גרסאות פלאג אין היבריד ובנזין. ההגעה לישראל צפויה בתחילת 2025

אופיר דואק 20/03/2024 צלם: יצרן

שבועות אחדים לאחר ההשקה הרשמית של פיג’ו 3008, חושפת פיג’ו רשמית גם את ה-5008 – האח הגדול בעל שורת המושבים השלישית. בדור היוצא היה פיג’ו 5008 גרסת 7 מושבים מוארכת של ה-3008, וגם בדור הנוכחי היחס בין שני הדגמים נותר דומה. עם זאת, בעוד הדור החדש של פיג’ו 3008 אימץ קו גג משתפל וחלק אחורי המעוצב פאסטבק ספורטיבי, ה-5008 שומר על חלק אחורי רבוע יותר ומראה SUV כדי לאפשר מרחב ראש הולם ליושבי שורת המושבים השלישית וחלל מטען שימושי יותר. לצד זאת, החזית של ה-5008 זהה לחלוטין לזו של האח הקטן וכוללת את תאורת ה-LED המעודכנת, השבכה במרכה התלת ממדי ואת סמל פיג’ו החדש במרכזה.

כמו ה-3008, גם ה-5008 מתבסס על פלטפורמת STLA Medium וזה אומר שהוא יוצע גם בתצורת הנעה חשמלית מלאה, ועדין יגיע עם שורת מושבים שלישית בעלת מקום לשני נוסעים נוספים. לא עניין שכיח כשמדובר בקרוסאובר חשמלי, שכן מכלולי הסוללה והמנוע החשמלי האחורי (אם ישנו) גורמים ללא מעט יצרניות לוותר על האופציה לשורת מושבים נוספת, בעיקר בקטגוריית הגודל הבינונית. ה-5008 כאמור מצליח לארוז את שורת המושבים השלישית באחוריו, בין היתר הודות לבסיס גלגלים נדיב של 290 ס”מ, 16 ס”מ יותר מאשר ב-3008, ואורך כולל של 479 ס”מ.

הדמיון בין שני הדגמים ממשיך גם אל תוך תא הנוסעים, כאשר הקוקפיט של ה-5008 זהה לחלוטין, וזה כולל את מסך ה-21 אינץ’ הרוחבי, הקונסולה המרכזית המוגבהת ותאורת האווירה העשירה. השוני בא לידי ביטוי החל משורת המושבים השניה שכמו ב-5008 היוצא מורכבת משלושה מושבים נפרדים הנעים על מסילה ובעלי אפשרות כיוון למשענת הגב. ל-5008 גג פנורמי גדול הנמתח גם מעל לשורת המושבים השלישית. תא המטען מכיל 259 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש, כעשר מתחת לשורת המושבים השלישית ישנו חלל אכסון נוסף בנפח של 80 ליטרים.


היצע גרסאות ההנעה החשמלית של ה-5008 זהה לזה שב-3008. לגרסה הבסיסית מנוע קדמי בהספק של 210 כ”ס ולצידה מוצעת גרסת הנעה כפולה עם 320 כ”ס, שתיהן מצוידות בסוללה בעלת קיבולת של 73 קוט”ש. גרסת טווח ארוך עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 230 כ”ס מצוידת בסוללה בעלת קיבולת של 98 קוט”ש, האמורה לספק על פי פיג’ו טווח נסיעה של 660 ק”מ.

לצד הגרסאות החשמליות תוצע פיג’ו 5008 גם עם שתי יחידות הנעה היברידיות. הראשונה היא היברידית קלה 48V עם מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק של 136 כ”ס ומנוע חשמלי המחובר לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי עברה. שילוב שאמור להניב צריכת דלק ממוצעת של 17.2 ק”מ לליטר. הגרסה השניה היא היברידית נטענת בהספק משולב של 195 כ”ס וסוללה המספקת טווח נסיעה חשמלי של 80 ק”מ.

פיג’ו תציע את ה-5008 החדשה בשתי רמות גימור: “אלור” הרגילה ו-GT המאובזרת בעלת סממני העיצוב הספורטיביים, כלשתיהן מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיבית ויכולת נהיגה חצי אוטונומית. שיווקה של ה-5008 יחל באירופה במחצית השניה של השנה, כאשר לישראל היא אמורה להגיע בתחילת שנת 2025.

ה

פיג'ו פיג'ו 5008 פיג'ו e5008 קרוסאובר 7 מקומות קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד