אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אאודי מיישרת קו עם פורשה וחושפת את Q6 איטרון החדש
ראשי » חדשות » אאודי מיישרת קו עם פורשה וחושפת את Q6 איטרון החדש
אאודי Q6 איטרון

אאודי מיישרת קו עם פורשה וחושפת את Q6 איטרון החדש

אאודי מציגה רשמית את Q6 איטרון שהוא הדגם הראשון שלה על בסיס הפלטפורמה החשמלית החדשה שפותחה בשיתוף עם פורשה, ואח תאום למחצה למקאן החדש

אופיר דואק 18/03/2024 צלם: יצרן

אאודי הייתה מהחלוצות שבין היצרניות האירופאיות להציע רכב פנאי חשמלי עם האיטרון, שהפך ברבות הימים ל-Q8 איטרון, שהוצג אי שם בשנת 2018. האיטרון המקורי כיוון לפלח שוק גבוה בתקופה שמכוניות חשמליות היו ממש יקרות, אך תוך שנים ספורות הטכנולוגיה החשמלית הונגשה והוזלה, והוא הפך להיות מיושן. אאודי לא נשארה מאחור והפכה את “איטרון” למשפחת דגמים שלמה אליה מצטרף עתה דגם נוסף בשם Q6 איטרון שנחשף הערב (יום ב’).

אאודי Q6 איטרון הוא לא רק רכב פנאי חשמלי נוסף בהיצע של החברה הנועד לגשר על הפער בין Q4 איטרון הקומפקטי ל-Q8 איטרון הגדול והבכיר. Q6 איטרון מבשר על דור חדש של דגמים חשמליים של אאודי על בסיס פלטפורמה חדשה בשם PPE, אשר פותחה בשיתוף פורשה ועליה בנוי גם המקאן החדש שנחשף לפני מספר שבועות. על בסיס אותה פלטפורמה צפויה להופיע עוד השנה גם היורשת של אאודי A6 ודגמים נוספים של שתי החברות שרמזים עליהם קיבלנו בשלל דגמי תצוגה שנחשפו בעבר.

למרות שמדובר בדגם חדש בדור חדש של מוצרים, באאודי לבחור בקו עיצוב מאופק למדי ב-Q6 איטרון. אי אפשר לפספס שמדובר באאודי הודות לחזית המוכרת שמיישרת קו עם יתר הדגמים החשמליים של אאודי, אבל מציגה פרשנות קצת יותר מודרנית בעיקר בעיצוב השבכה המדומה וביחידות תאורת ה-LED מטריקס מלפנים. עם זאת קימורים בולטים בקו המתניים מעל בתי הגלגלים ובסיס גלגלים ארוך של 290 ס”מ על אורך כולל של 477 ס”מ גורמים ל-Q6 איטרון להיראות שרירי ודחוס. סביר להניח כמו בכלל רכבי הפנאי של אאודי, שבעתיד הקרוב תוצג גם גרסת ספורטבק עם גג נמוך יותר וצללית דמוית קופה.


בתא הנוסעים באאודי העזו יותר, ולמעשה מציגים תפישה חדשה בעיצוב בפנים, עם מסכי OLED רוחביים, האחד בגודל 11.9 אינץ’ המשמש כלוח מחוונים והשני בגודל 14.5 אינץ’ המשמש כמסך התפעול הראשי הקעור ומופנה כלפי הנהג. בנוסף ישנו מסך 10.9 אינץ’ נפרד נוסף מול הנוסע מלפנים. אל כל המופע הזה מצטרפת גם מערכת תצוגת מידע עילית עם טכנולוגיית מציאות רבודה. למרות ההתבססות על ממשק מדע ופקודות קוליות, באאודי הותירו משטחי מגע קבועים לתפעול נגיש של בקרת האקלים ואפילו השאירו כיוון ידני לפתחי האוורור. באופן מעניין באאודי בחור לרכז פונקציה הכרחית נוספת של בחירת מצב אורות הדרך על פאנל מתגים הממוקם בדלת הנהג לצד כיוון המראות וזיכרונות המושבים.

בשלב ראשון אאודי תציע את Q6 איטרון בשתי תצורות הנעה, שתיהן עם צמד מנועים חשמליים והנעה כפולה. בתצורה הרגילה יש ל-Q6 איטרון הספק משולב של 382 כ”ס המאפשרים לה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-5.9 שניות בדרך למהירות מרבית המוגבלת ל-210 קמ”ש. התצורה השניה שתשווק כגרסה ספורטיבית תחת הכינוי SQ6 יש כבר הספק משולב של 510 כ”ס המקצרים את הזינוק ל-100 ל-4.3 שניות, כאשר המהירות המרבית מוגבלת ל-230 קמ”ש.

שתי הגרסאות מצויידות בסוללה בעלת 180 תאים בקיבולת של 100 קוט”ש (94.9 קוט”ש נטו) שתאפשר לטענת אאודי טווח נסיעה מרבי של 625 ק”מ בגרסה הרגילה של ה-Q6 ףומן הסם כמה עשרות ק”מ פחות ב-SQ6 החזקה. בעתיד צפויות להצטרף להיצע של אאודי Q6 איטרון גם גרסאות בעלות מנוע בודד עם סוללה בקיבולת מעט צנוע יותר של 83 קוט”ש. מערכת החשמל בפלטפורמת PPE היא בארכיטקטורת 800 וולט המאפשרת טעינת DC מהירה עד לקצב של 270 קילוואט. עם זאת, בעמדות של 400 וולט יודעת מערכת ניהול הטעינה לבצע חלוקה לשניים שת תאי הסוללה על מנת להביא את שניהם לרמת טעינה שווה, ואז לבצע טעינה אחידה של שניהם בקצב של עד 150 קילוואט כדי לקצר את זמן הטעינה.

ניתן יהיה להזמין את אאודי Q6 איטרון באירופה כבר בסוף החודש במחיר שנע בין 75 ל-94 אלף אירו בהתאם לגרסה ולרמת האבזור, כאשר המסירות יחלו ברבעון השלישי של השנה. בישראל צפויה המכונית לנחות לקראת סוף השנה, כאשר תג המחיר  צפוי לנוע בין 400 ל-500 אלף שקלים.

Audi Q6 e-tron quattro, Audi SQ6 e-tronAudi Q6 e-tron quattro, Audi SQ6 e-tronPreview
Audi Q6 e-tron quattroAudi Q6 e-tron quattroPreview
Audi Q6 e-tron quattroAudi Q6 e-tron quattroPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi Q6 ETRON 01Audi Q6 ETRON 01Preview
Audi Q6 ETRON 02Audi Q6 ETRON 02Preview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi Q6 e-tron quattroAudi Q6 e-tron quattroPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
אאודי Q6 איטרוןאאודי Q6 איטרוןPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview

PPE Q6 איטרון אאודי אאודי Q6 איטרון פורשה מקאן קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד