אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לקסוס מציגה: LBX שרוצה להיות יאריס GR
ראשי » חדשות » לקסוס מציגה: LBX שרוצה להיות יאריס GR
לקסוס LBX

לקסוס מציגה: LBX שרוצה להיות יאריס GR

הקרוסאובר הקטן של לקסוס עבר טיפול של חטיבת GR עם 305 כ"ס והנעה כפולה הישר מהיאריס הספורטיבית, אבל נכון לעתה רק נשיא טויוטה יזכה להינות ממנה

אופיר דואק 16/01/2024 צלם: יצרן

לפני מספר שבועות פגשנו בהשקה העולמית את לקסוס LBX, קרוסאובר עירוני קטן של מותג היוקרה היפני. עם יחידת הנעה היברידית צנועה ו-136 כ”ס הביצועים של ה-LBX לא עוצרי נשימה, אבל מתאימים לקהל היעד. עם זאת, מישהו בחטיבת GR חשב שיש לבייבי לקסוס פוטנציאל להפוך מקרוסאובר אופנתי לחיית מסלול.

התוצאה נקראת LBX מוריזו RR קונספט והיא הוצגה ב-Tokyo Auto Salon בימים אלו. הפיתוח של הגרסה המעניינת נעשה בשיתוף פעולה בין Gazzo Racing לאקיו טויודה, נשיא קבוצת טויוטה שגם ידוע כאיש שדחף את החברה בשנים האחרונות לצאת מהקופסה, לחזור לייצר מכוניות ספורטיביות שפונות לחובבי הנהיגה. אגב, הכינוי של טויודה שהוא גם נהג מרוצים חובב הוא “מוריזו” – מה שהעניק ל-LBX הזו את שמה.

כיוון שלקסוס LBX חולקת פלטפורמה עם טויוטה יאריס, היה מתבקש להשאיל מכלולים מיאריס GR הספורטיבית וזה בדיוק מה שנעשה. בחרטום המכונית הושתלה המהדורה העדכנית של מנוע ה-1.6 ליטר טורבו בעל שלושת הצילינדרים, כאשר עם עוד מספר שנויים מניב 305 כ”ס ב-6,500 סל”ד ו-40.8 קג”מ המתקבלים בין 3,250 ל-4,600 סל”ד  – 25 כ”ס וקג”מ אחד יותר מאשר במהדורה העדכנית של טויוטה יאריס GR שהוצגה גם היא במקביל בטוקיו. נתוני ביצועים רשמיים לא פורסמו, אבל אפשר לצפות לזינוק ל-100 באזור 5 שניות.


ה-LBX קיבלה גם את תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה בעלת שמונת יחסי ההעברה שהוצגה זה עתה ביאריס GR, כמו גם את מערכת הנעה הכפולה הקבועה שלה. השינויים כוללים גם מתלה אחורי עצמאי מסוג עצמות עצה כפולות, כשעלה דרך קיבלה ה-LBX כיול מתלים שונה, הנמכה של ס”מ למרכב, מפשק סרנים מורחב ב-2 ס”מ ובלמים מוגדלים בקוטר 18 אינץ’ מלפנים ו-16 אינץ’ מאחור. כמובן שאי אפשר גם בלי קצת קוסמטיקה שכוללת פגוש קדמי בעל כונסי אוויר מוגדלים לטובת מערכת הקירור והטורבו, חצאיות צד, צמד מפלטים מאחור וספוילר אחורי. לקינוח ישנם חישוקי 19 אינץ’ קלים עם צמיגים ספורטיביים במידה 235/45.

למרות שהקונספט מדליק והחלקים זמינים על המדף, לקסוס LBX מוריזו RR לא צפויה למרבה הצער להגיע לייצור. נכון לעתה האדם היחיד שיוכל להנות מהביצועים שלה הוא אקיו טויודה בלבד שיוסיף אותה לאוסף הפרטי שלו.

LBX MORIZO RR 01LBX MORIZO RR 01Preview
LBX MORIZO RR 02LBX MORIZO RR 02Preview
LBX MORIZO RR 03LBX MORIZO RR 03Preview
LBX MORIZO RR 04LBX MORIZO RR 04Preview
LBX MORIZO RR 05LBX MORIZO RR 05Preview
LBX MORIZO RR 06LBX MORIZO RR 06Preview
LBX MORIZO RR 07LBX MORIZO RR 07Preview
LBX MORIZO RR 08LBX MORIZO RR 08Preview
לקסוס LBXלקסוס LBXPreview
LBX MORIZO RR 10LBX MORIZO RR 10Preview
LBX MORIZO RR 11LBX MORIZO RR 11Preview
LBX MORIZO RR 12LBX MORIZO RR 12Preview

טויוטה GR יאריס GR לקסוס לקסוס LBX לקסוס LBX מוריזו RR
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד