אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אמריקן בוקסר*
ראשי » מגזין » אמריקן בוקסר*

אמריקן בוקסר*

סיפור על מוזיקאי בריטי, שמייצר בארצות הברית, את ה-911 הנחשקת מכולן

אריאל אלסיבוני 12/02/2016

“אם אפגוש את נורברט סינגר יום אחד, אהיה חייב לו התנצלות”

נורברט סינגר הוא אגדה בפורשה, האיש חתום על שרשרת מכוניות שהצליחו במקום החשוב מכולם, מסלול המירוצים. הקריירה שלו שזורה בתוך ה-911 ואפשר להגיד שהוא אחד האנשים המשמעותיים ברקורד המסלול האדיר, שיש לאייקון הגרמני הזה. על המשפט שפותח את הכתבה הזו, חתום רוב דיקנסון, שמייצר בקליפורניה את האינטרפטציה שלו ל-911. הוא אומר שהשם סינגר הוא סוג של הומאז’ לנורברט סינגר אבל כנראה שדוקטור סינגר לא ממש מרגיש ככה.

סינגר 911. אל הדמיון וחזרה
סינגר 911. אל הדמיון וחזרה

 

יש עוד סיבה לשם הזה, דיקינסון מוזיקאי וזמר, הרגיש שהשם קשור גם לאהבה השניה שלו, מוזיקה וגם לשירה שמייצרות שש בוכנות בסידור שטוח עם קירור אוויר.


“שנות ה-70, חיפושית נוסעת ופורשה 911 טרגה עוקפת אותה, הילד במושב האחורי לא יישכח אותה לעולם”

הסיפור של סינגר הוא סיפור של חלום, של תעוזה. צריך הרבה אמונה וכוח בשביל לחשוב שאתה יכול לקחת מכונית ולייצר ממנה את האקזמפלר המובחר ביותר שלה. ולא סתם מכונית. מכונית שבמשך יותר מחמישה עשורים, משופרת בעקביות על ידי מי שמייצר אותה. ואנחנו מדברים כאן על פורשה, אולי קבוצת המהנדסים המשובחת ביותר בעולם הרכב.

אבל את דיקינסון זה לא עניין. הוא רצה לייצר את ה-911 מקוררת האוויר האולטימטיבית. לקחת את היכולת הרב גונית והמוערכת של ה-911 ולהגביר את הווליום. זה התחיל מלשכור חלק קטן בתוך מוסך, לקחת מדורות שונים את הרכיבים הטובים ביותר ולנסות לבנות משהו מגניב. ואז הפך למשהו אחר לגמרי.

סינגר 911-3
ואז זה הפך למשהו אחר לגמרי…

 

עם גיוס של כמה חברים ומשקיעים (חשוב להגיד) יצא דיקנסון למסע שבטוח נשמע הזוי אז, אבל נראה הגיוני לגמרי היום. והשימוש במילה מסע מתאים כאן – כי רק להסגר על עיצוב הגוף, לקח לסינגר שנתיים וכמה מאות אלפי דולרים. אבל הדרך הזו, שהתחילה ב-2009 מתחילה להיות הגיונית היום. סינגר מוכרת למעלה מ-25 מכוניות בשנה, במחיר של יותר ממליון שקל לחתיכה (בחו”ל). פנקס ההזמנות מלא ואם תרצה אחת היום תצטרך לחכות שנתיים.

“אפשר לקחת 911 ישנה ולהפיח בה חיים”

המכוניות של סינגר יקרות מאוד אבל כשמסתכלים על אחת, אפשר להבין לאן הלך הכסף. כל סינגר מתחילה כפורשה 964, מופשטת לחלוטין ומנוקה עד לייסוד. לאחר מכן השלדה מחוזקת ומקבלת את חלקי הקרבון פייבר שלה. העיצוב של סינגר ייחודי רק להם וכך גם משטחי הגוף שמיוצרים מקרבון פייבר במפרט צבאי (ולא זול). לאחר מכן היא נשלחת לצביעה. התהליך הזה בלבד, לוקח חודשיים. כן, חודשיים רק על צבע. לא פלא שלוקח כ-8 חודשים לבנות אחת.

רב הנסתר על הגלוי
רב הנסתר על הגלוי

 

אין סוף לפרטים הקטנים שמרכיבים כל סינגר, גם בגלל שמטבע הדברים סוג הלקוחות שקונים מכונית כזו בסכום כזה, מגיעים עם רשימת בקשות אישיות לא קטנה. אבל אם רוצים לנסות ולהבין את הראש אפשר לדבר על המנוע. ששת הצילנדרים מקוררי האוויר ננטשו על ידי פורשה אבל ממשיכים להתפתח אצל סינגר. מי שעושה את עבודת הפיתוח על המנועים הללו, הם לא אחרים מקוזוורט’. כאמור, אין כאן חיסכון בשום שלב או עניין.

קוזוורט' ממשיכים מאיפה שפורשה הפסיקו
קוזוורט’ ממשיכים מאיפה שפורשה הפסיקו

 

ללקוחות מוצעים שלושה מנועים 3.6 ל’, 3.8 ל’ או 4.0 ליטר ומיותר לציין, שוב, שמי ששם כל כך הרבה כסף על מכונית כזו בד”כ כלל הולך על האופציות הגדולות יותר. ואם זה נראה כאילו מדובר במכונית אספנות מתפרקת אני יכול להרגיע אותך. לסינגר 3.8 ל’ (360 כ”ס) נמדדה תאוצה של 3.6 שניות למאה קמ”ש וה-4.0 ליטר עושה את זה ב-3.3 שניות. זה זז.
והדוגמא הזו, של לקחת מנוע ישן יחסית, לתת אותו למומחים בעלי שם עולמי ולבנות ממנו משהו חדש, ששומר על הרוח מחד אבל מביא אותו לשיאים חדשים של יכולת ואיכות מאידך – זה הסיפור של סינגר כולה.

לקחת פורשה 911 ולסובב את הווליום. עד הסוף. ואז עוד קצת.

“משטחים מאוזנים ויציבה הם הבסיס לעיצוב טוב”

קל מאוד לצייר את הסיפור הזה כרומנטי. מוזיקאי שאוהב מכוניות מקים סדנא שמייצרת את ה-911 הנחשקת בעולם, כשהוא מונע מתוך תשוקה בלבד. אבל זה לא נכון.

האמת היא שהאיש שהקים את סינגר התחיל את חייו המקצועיים בלימודי עיצוב רכב באנגליה ולאחר מכן עבד בלוטוס. ורק אז הוא הפך למוזיקאי שאוהב מכוניות ומקים סדנא שמייצרת את ה-911 הנחשקת בעולם. כשהוא מונע מתשוקה אדירה, נכון, אבל גם הרבה ידע.

מזוקקת, מוגברת
מזוקקת, מוגברת

 

מכל זווית שאתה תוקף את היצירה הזו היא נראית נכון. הסתכל על הפנסים הקדמיים לדוגמא, 911 קלאסי. אבל מבט לתוכם יגלה טכנולוגיה עדכנית. וככה זה עם כל פינה, גלויה או נסתרת. ירידה חולנית לנפשו של כל בורג. שלמות נמצאת בפרטים הקטנים, הגדולים, הבינוניים, בכל הפרטים כולם.

“כל אחד יכול לשנות, לא כל אחד יכול לשפר”

על המשפט הזה חתום פרדיננד פורשה. אני מנסה לחשוב איך הוא היה מגיב לסינגר. הם לא המציאו מחדש את ה-911. באחוריה של כל 911 שיוצאת את הסדנא מופיע הכיתוב ‘reimagined by singer’. לא הומצא מחדש, לא שופר, אלא נלקח, זוקק, עבר בחלום, נגע בדמיון, וחזר כ-911 מוגברת, מועצמת.

מזוקקת. מוגברת.
מזוקקת. מוגברת.

 

זה אומר שהם מכבדים מאוד (שלא לומר מעריצים), את ה-911 ואת העיצוב המקורי של פורשה. ואני חושב שהוא היה מעריך את זה מאוד. כי כל אחד יכול לשנות להחליף ולשים משהו יותר טוב. מעטים יידעו לקחת את אחת ממכוניות הספורט החשובות ביותר שנוצרו אי פעם, לשפר אותה ללא הכר, ולהשאיר אותה בדיוק אותו הדבר.

*אמריקן בוקסר – סינגר ממוקמת בקליפורניה שם נמצא גם ביתו של רוב דיקינסון. הוא מעיד שרק שם יכולה מכונית כזו להיוולד ולהיבנות.

סינגר 911סינגר 911
סינגר 911. אל הדמיון וחזרה
Preview
סינגר 911-2סינגר 911-2Preview
סינגר 911-3סינגר 911-3Preview
סינגר 911-4סינגר 911-4
קוזוורט' ממשיכים מאיפה שפורשה הפסיקו
Preview
סינגר 911-5סינגר 911-5
בין לוטוס לסינגר מפרידה גיטרה
Preview
סינגר 911-6סינגר 911-6Preview
סינגר 911-7סינגר 911-7Preview
סינגר 911-8סינגר 911-8Preview
סינגר 911-9סינגר 911-9Preview
סינגר 911-10סינגר 911-10Preview
סינגר 911-11סינגר 911-11Preview
סינגר 911-12סינגר 911-12Preview
סינגר 911-13סינגר 911-13Preview
סינגר 911-14סינגר 911-14Preview
סינגר 911-15סינגר 911-15Preview
סינגר 911-16סינגר 911-16Preview
סינגר 911-17סינגר 911-17Preview
סינגר 911-18סינגר 911-18Preview
סינגר 911-19סינגר 911-19Preview
סינגר 911-20סינגר 911-20Preview
סינגר 911-21סינגר 911-21
מזוקקת. מוגברת.
Preview
סינגר 911-22סינגר 911-22Preview
סינגר 911-23סינגר 911-23Preview
סינגר 911-24סינגר 911-24Preview
סינגר 911-25סינגר 911-25Preview
סינגר 911-26סינגר 911-26Preview
סינגר 911-27סינגר 911-27Preview
סינגר 911-28סינגר 911-28Preview
סינגר 911-29סינגר 911-29Preview
סינגר 911-30סינגר 911-30Preview
סינגר 911-31סינגר 911-31
מזוקקת, מוגברת
Preview
סינגר 911-32סינגר 911-32Preview
סינגר 911-33סינגר 911-33Preview
סינגר 911-34סינגר 911-34Preview
סינגר 911-35סינגר 911-35Preview
סינגר 911-36סינגר 911-36Preview
סינגר 911-37סינגר 911-37
רב הנסתר על הגלוי
Preview
סינגר 911-38סינגר 911-38Preview
סינגר 911-39סינגר 911-39Preview
2016 Chevrolet Camaro2016 Chevrolet Camaro
The 2016 Chevrolet Camaro was introduced May 16, 2015, at a special event in Detroit. The all-new muscle car is approximately 200 pounds lighter than the current model and offers more powerful V-6 and V-8 engines.
Preview

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד