אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
דייטונה 660: סופרספורט שפוי גם לטריומף
ראשי » דו-גלגלי » דייטונה 660: סופרספורט שפוי גם לטריומף
דייטונה 660

דייטונה 660: סופרספורט שפוי גם לטריומף

הבריטים מצטרפים לקטגוריה החמה של אופנועי הסופרספורט השפויים ומציגים את דייטונה 660 החדש על בסיס מנוע הטריפל הקומפקטי שלהם

אופיר דואק 14/01/2024 צלם: יצרן

אחרי שנים של קיפאון, שוק אופנועי הספורט החל להתעורר בשנים האחרונות כאשר יצרניות האופנועים הבינו שלא כולם מחפשים או יכולים להרשות לעצמם רפליקות סופרספורט חוקיות לכביש, ומעדיפים כלים נשלטים יותר שניתן להתנייד איתם גם בחיי היום יום. התוצאה היא פריחתה של נישה חדשה של אופנועים ספורטיביים בנפח הביניים עם מנועי טווין. ימאהה R7 התווה את הדרך כשבעקבותיו הגיעו אפריליה RS660 וסוזוקי GSX-8R שנחשף לאחרונה.

כעת גם טריומף מצטרפת לטרנד כשהיא חושפת את דייטונה 660 החדש, אמנם עם מנוע טריפל כמיטב המסורת של הבריטים, אך עם כוונות דומות לייצור אופנוע ספורט שפוי במחיר נגיש. הבסיס לדייטונה 660 הוא הטריידנט 660 הוותיק, הנציג של טריומף בקטגוריית הספורט נייקד הבינונית, אך עם לא מעט שינויים על מנת להתאים לייעוד החדש ולאופי הספורטיבי יותר. השם דייטונה נבחר לא במקרה, שכן הוא שישמש את טריומף עבור אופנועי הסופרספורט שלה בתחילת שנות ה-2000.

המנוע הוא אותו טריפל מוכר בנפח 660 סמ”ק, אך הוא זכה לשורת שינויים על מנת להגביר את ההספק ולהעניק אופי נמרץ יותר בהם העלאת יחס הדחיסה מ-11.95 ל-12.05, מערכת פליטה חדשה וניהול מנוע משופר. התוצאה היא הספק שקפץ מ-81 ל-95 כ”ס המתקבלים ב-11,250 סל”ד, 1,000 סל”ד גבוה יותר מאשר בטרידנט. המומנט המרבי עלה בכחצי קג”מ ל-7 קג”מ בסך הכל המתקבלים 2,000 סל”ד גבוה יותר ב-8,250 סל”ד. הקו האדום נדחף מעלה אף הוא, כאשר מנתק ההצתה יכנס לפעולה ב-12,650 סל”ד. עבור מוגבלי הרישיון תוצע גרסת A1 מוגבלת הספק.


שלדת צינורת הפלדה קיבלה גיאומטריה שונה עם בסיס גלגלים ארוך ב-2 ס”מ, זווית היגוי חדה יותר ושינויי ארגונומיה שנועדו לאפשר תנוחת רכיבה ספורטיביות יותר. תפריט המתלים כולל מזלג קדמי הפוך 41 מ”מ מסוג SFF-BP ובולם מונושק אחורי בעל אפשרות כיוון עומס קפיץ, שניהם מתוצרת Showa. למרות שמדובר באופנוע סולידי יחסי, מערכת הבלימה כוללת קאליפרים קדמיים רדיאליים בעלי 4 בוכנות ודיסקים בקוטר 310 מ”מ. לרשות הרוכב עומדים שלושה מצבי רכיבה השונים המשפיעים על תגובת המנוע והתערבות בקרת המשיכה.

מחירו של טריומף דייטונה 660 החדש יחל ב-9,150 דולרים, כ-500 דולר בלבד יותר מהטריידנט 660. אם וכאשר יגיע ארצה מחירו של דייטונה 660 אמור להיות באזור 70 אלף שקלים.

 

Daytona 660 13Daytona 660 13Preview
דייטונה 660דייטונה 660Preview
Daytona 660 15Daytona 660 15Preview
Daytona 660 16Daytona 660 16Preview
Daytona 660 18Daytona 660 18Preview
Daytona 660 19Daytona 660 19Preview
Daytona 660 12Daytona 660 12Preview
Daytona 660 17Daytona 660 17Preview
Daytona 660 09Daytona 660 09Preview
Daytona 660 11Daytona 660 11Preview
Daytona 660 08Daytona 660 08Preview
Daytona 660 01Daytona 660 01Preview
Daytona 660 02Daytona 660 02Preview
Daytona 660 03Daytona 660 03Preview
Daytona 660 04Daytona 660 04Preview
Daytona 660 05Daytona 660 05Preview
Daytona 660 06Daytona 660 06Preview
Daytona 660 07Daytona 660 07Preview
Daytona 660 10Daytona 660 10Preview

אופנוע סופרספורט דייטונה 660 טריומף טריומף דייטונה 660
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד