אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מרצדס AMG A45 S במבחן דרכים – משמרת מעמד
ראשי » מבחני דרכים » מרצדס AMG A45 S במבחן דרכים – משמרת מעמד
מרצדס AMG A45 S

מרצדס AMG A45 S במבחן דרכים – משמרת מעמד

גרסת העל של מרצדס A קלאס זכתה לשורת עדכונים קלה שלוקחת את נוסחת ההוט האצ' ומשביחה אותה לרמה הגבוהה והשלמה ביותר שניתן לקבל

אריאל אלסיבוני 08/01/2024 צלם: יצרן

לילה. גשם. צומת עירוני נטוש. תא הנוסעים אפוף בתאורה אדומה וכמה נוריות כתומות דולקות על לוח המחוונים הדיגיטלי. האור הצבעוני שסביב מסמן שמכונה הזו מתוחה עד הקצה כרגע. כל חלקיה מכוונים למצב הקיצוני ביותר. כל הבקרות מנותקות. זה זמן טוב לבדוק את היכולת של ארבעת הצמיגים להתמודד עם כל הכוח שמחכה להתפרץ עליהם. עושה רושם שלוקח לאור הירוק יותר זמן מהרגיל. אולי גם הוא שותף לסקרנות. אין אדם סביב. זה רק המרצדס, האור הירוק והאספלט החלקלק.

רגל שמאל דוחפת את הבלמים וזו הימנית מזינה את ארבעת הצילינדרים המוגדשים. השתיים מבצעות מהלך מנוגד ברגע שהרמזור הופך ירוק. המנוע רועם בדרך אל שיא הסל”ד וזה הזמן להיות דרוך. עם יכולת התאוצה האדירה שלה, אפשר לצפות לאיבודי אחיזה על סימני הצומת. אולי להחלקה נקודתית עקב פרץ הכוח. אבל לא. ה- A45 S נורית מהמקום כאילו כל אחד מצמיגיה שואב את חלקיקי האספלט לתוכו, לא משתהה לרגע וממשיכה לדחוף ולהאיץ.

מרצדס A45 S לא באמת הייתה צריכה איזה שהוא עדכון. מתיחת הפנים שבה אנו עוסקים היום, יכולה להיראות מיותרת. מהסיבה הפשוט שהמכונית הזו, על חמש הדלתות שלה, הייתה בקלות הביטוי המהיר והמלהיב ביותר לאותה נוסחה ישנה של קומפקטית חמה. השילוב הזה בין שימושיות יום-יומית וחוויות קצה, הגיע לפסגה עם המכונית הזו. השינויים מבחוץ מינוריים, אבל כוללים שניים שהתחבבו עלינו מיד. הכנף האחורית קיבלה תוספת קטנה שהופכת אותה למיוחדת יותר וככל הנראה תורמת משהו להצמדה במהירות גבוהה. במקום סמל מרצדס מקורי מלפנים יש כעת את סמל AMG על מכסה המנוע, כאילו מכניס את הקטנה הזו להיכל תהילה מצומצם מאוד. יש גם שינויים ביחידות התאורה. נגיעות.


גם על תא הנוסעים אפשר להגיד את אותם הדברים. יש כאן שינויים במערכת המולטימדיה החכמה. עניינים של גרפיקה ומהירות אבל שוב בולט דבר אחד מעל כולם – כפתור בחירת מצבי הנהיגה ועוד אפשרויות על ההגה. הופך את השליטה בפונקציות הנהיגה החשובות (ברובן) בסיבוב או לחיצה. עוד על אותה חוגת קסם. לפני הכל היא עשויה באותו אופן איכותי של שאר התא, מבליחה עם גרפיקה משתנה, מהירה חדה. מרגישה כל כך נכון ואינטואיטיבי.

הפתיח אומנם מתייחס ליכולת מערכת ההנעה בקו ישר אבל זה לא כל הסיפור. על אותם כבישים רטובים מזכירה ה-A45 את היכולת האדירה שלה. כבר חווינו מוקדם יותר את האחיזה האדירה שלה על הכביש היבש, אבל גם בתנאים הרטובים שהביא איתו יום חורפי פתאומי, היא ממשיכה להרשים. בולמת בעוצמה ורגש, פונה במהירות ומאפשרת לך לחזור לגז מוקדם, לטוס אל הפנייה הבאה. בתנאים האלו, אפשר גם להגזים ולגלות את הזנב הופך לחלק פעיל בחוויה תחת כוח.

ברור לחלוטין שמערכת ההנעה הזו מנוהלת ומכוילת בכדי לגרום לנהג להרגיש כך. עשרות חיישנים ושורות קוד שגורמות לא לאחוז דווקא כאן ולשחרר קצת דווקא שם. אבל העניין פה שהפעולה שקופה, לא נחשפת בפני הנהג. משאירה לו להנות מהרכיבים המשופרים שלה. כמו ההיגוי המדויק לדוגמה. גם כיול הבולמים מפתיעה כאן, בדיוק כמו בקודמת. במצבים “החמים” יותר בין מצבי הנהיגה התחושה קשוחה, אבל גם כאן נשמרת ההרגשה של פעילות הידראולית איכותית, כזו שהושקעו בה זמן, מחשבה ועבודת פיתוח חכמה. והם כמובן בנויים לעמוד בעומסים שה-A45 מייצרת בכזו קלות, תומכים את גופה בפניות כשהיא מגיבה בצורה מצוינת להעברות משקל ומשחקי דוושה. 

וחייבים לדבר על המנוע הזה. רק ארבע צילינדרים אבל הוא מצליח להלהיב. מבט אחד בנתוני ההספק ואפשר להבין שארבעת הבוכנות כאן, הן הכל חוץ מסטנדרטיות. המנוע הזה נובח את דרכו במעלה הסל”ד כאילו רוצה להראות לך בכוח, כמה יש לו עוד לתת. תיבת ההילוכים מצידה עושה עבודה טוב ושומרת איתו על הקצב, ואם מעדיפים אפשר לשלוט עליה באופן ידני. זה לא מרגיש כאילו יש חדש מבחינה מכאנית במתכון הזה. וטוב שכך.

וכמובן, שכל זה ארוז באותה תחושה מרצדסית עדכנית. וזה מתייחס לכל דבר. לאיך מרגישים המושבים, לרמת הבנייה, לאיכות המסכים או להנדסת האנוש. כן, בדיוק כמו שה-A45 מותחת את היכולת הדינאמית לקצה גבול הקטגוריה, היא עושה זאת גם בתא הנוסעים. אין עוד מכונית קומפקטית שיכולה להציע תא נוסעים כזה. בטח כשהוא משובץ בתזכורות AMG מכל עבר.

בשורה התחתונה ה-A45 מתעדכנת קלות וממשיכה לעשות את מה שעשתה כבר קודם. באותה נשימה היא עדיין הקומפקטית החמה האולטימטיבית. מי שלקחה את הגדרת הבסיס של ההוט-האץ’ ומתחה אותה בלי חשבון. בעצם, יש חשבון, כי גם בגזרת המחיר, היא פורצת גבולות. מה שיהפוך אותה למחזה נדיר למדי על כבישי ישראל.

מרצדס AMG A45S – תעודת זהות
מנוע: 4 ציל’, 1,991 סמ”ק, טורבו, הספק: 421 כ”ס ב-6,750 סל”ד, מומנט: 50.8 קג”מ מ-5,000 סל”ד, תמסורת: כפולת מצמדים, 8 הילוכים, הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 273 ס”מ, משקל: 1,680 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 3.9 שניות, מהירות מרבית: 270 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 9.2 ק”מ/ליטר, מחיר: החל מ-650,000 שקלים

AMG AMG A45 AMG A45 S מרצדס מרצדס AMG מרצדס AMG A45 S קומפקטית ספורטיבית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד