אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ק.ט.מ 890 SMT במבחן דרכים: החוליגן שהתברגן
ראשי » מבחני דרכים » ק.ט.מ 890 SMT במבחן דרכים: החוליגן שהתברגן
ק.ט.מ 890 SMT

ק.ט.מ 890 SMT במבחן דרכים: החוליגן שהתברגן

ק.ט.מ מחזירה את ה-SMT לחיים, כשהפעם הבסיס הוא 890 אדוונצ'ר המצליח. האם אדונצ'ר שמנמן יכול להוות בסיס לסופרמוטו האולטימטיבי שעדין יכול להיות שימושי ביום-יום?

אריאל אלסיבוני 02/01/2024 צלם: יצרן

שורשי תופעת הסופרמוטו (SM בקיצור) נולדה לפני כארבעה עשורים מתוך שאלה פשוטה מאוד. מי יהיה הרוכב המהיר ביותר בכל תנאי שטח. בכדי לקבוע תשובה אפשרית לשאלה הכללית, זינקו מיטב הרוכבים בעולם למסלול המערב אספלט ושטח. שילוב של סגנונות שונים מאוד יצר גם זן חדש של אופנועים. על אופנועי שטח מקצועיים, קלים וחזקים, הותקנו חישוקים בגודל 17 אינץ’ בעלי צמיגים המתאימים לאספלט. התופעה הזו יצרה גל שתפח אט-אט באירופה, גלש לשאר העולם, והיצרניות החלו לתת מענה לצורך הזה.

ק.ט.מ בעצמה כבר פרצה בעבר את גבולות הגודל המשקל והייעוד, עם שלוש גרסאות סופרמוטו ל-990 המיתולוגי שלה. ה-SMT990 היה אם כן הסופרמוטו-תיור הגדול הראשון של החברה. האות T שהצטרפה לשם הוסיפה בין השאר גם מיגון רוח משופר ופזילה לכיוון עולם הטורינג. עכשיו, חוזר הכינוי ההוא לצד הספרות 890, גלגול חדש עם מטרה דומה.

האוסטרים לא עבדו קשה מדי בכדי לבנות את האופנוע הזה. הם לקחו את האדוונצ’ר 890 המשובח שלהם, עשו את השינויים הנדרשים בז’אנר וזהו. התוצאה היא ק.ט.מ 890 SMT שהוצג באביב החולף וניצב כעת לפניכם. מדובר בטווין מקבילי עם מספיק כוח, מצבי רכיבה שונים, קוויקשיפטר, אפשרות לשליטה על כל פרמטר אלקטרוני בבקרות ולוח מידע עתיר מידע. כל זה מחובר לקרקע על ידי מתלים של WP, בעלי כיוונון מלא עם מהלך של 180 מ”מ בשני הצדדים. עכשיו צריך לבדוק איך עובד המתכון הזה.


 

אחרי מגע ראשון עם המכונה הזו, קשה קצת להסביר את תחושת הרוכב. זה החיוך הדבילי והמבט הפעור, הם שמספרים על מה שעבר עליו ועל האדרנלין שמתפוצץ בתוכו. כן, המתכון המוזכר מעלה מייצר אופנוע שגורם לך לעשות ככל העולה על רוחך. בלשון המעטה. זה מתחיל מהמנוע. ק.ט.מ יודעת לחלץ יותר הספק מהטווין הזה בדגמים אחרים, אבל גם המנוע הזה מרגיש חי ובועט. תרתי משמע. כבר מסל”ד נמוך התגובה למצערת מיידית, רצועת הכוח ממשיכה להתחזק בסל”ד הביניים בצורה משמעותית ודועכת בכ-8,000 סל”ד. בעיטה בהילוך הבא תמשיך את הדחף הזה שבשני ההילוכים הראשונים וכדאי להתכופף לפנים בכדי להתמודד עם הגלגל הקדמי שפשוט רוצה להתרומם מעצמו. או שלא בעצם…

החלק השני בסיפור הקצר הזה, מדבר על תחושות והתנהגות. אם נחזור רגע לאופנוע המקור, נזכר יחד שק.ט.מ ממש התאמצו להוריד את מרכז הכובד של האדוונצ’ר שלהם. לשפר את תחושת הביטחון והשליטה עליהם – משהו שלא תמיד קורה עם חישוק 19 או 21 אינץ’ מלפנים. זה תורם באופנוע המקורי על חישוקיו הגדולים להתנהגות מצוינת בכביש. ה-SMT עם החישוקים הקטנים שלו וצמיגי אספלט ייעודיים, לוקח את התחושות האלו, כמה צעדים קדימה. למרות שזה לא אופנוע קטן בשום מובן, הוא מרגיש סופר נשלט. אפשר לשים לב לזה במהירות הליכה, ה-SMT כמעט עומד ניצב מעצמו בעמידה במקום.

 

קיצור הדרך מהאספלט לידי הרוכב מתבטא בפידבק יוצא דופן מהגלגלים. אפשר ממש להרגיש מתי הצמיג מאבד אחיזה, להבין מה הסיבה ולפעול בהתאם. מי שירצה יוכל להשתמש בזה בכדי לבצע החלקות ארוכות ונשלטות. אם מחברים לזה התנהגות נטועה מחד ויכולת שינוי כיוון מהירה מאוד בעבודה נכונה על הכידון, מקבלים אופנוע שפשוט עונה לכל פקודה של הרוכב במיידיות והתלהבות. ק.ט.מ 890 SMT לא רק משתף פעולה, אלא מעודד אותך לעוד ועוד. הבלמים מצידם משדרים את אותן התחושות עם שליטה קלה גם עם אצבע אחת, התגברות הדרגתית ועוצמה מצוינת.

ההפתעה מגיעה בשימוש נורמטיבי, שבו מהלך המתלה מציע נוחות טובה מאוד על כל סוגי האספלט. המהלך הזה גם מוסיף כמובן לתחושת המשחקיות של האופנוע הזה. מצד שני בשימוש נינוח הוא מייצר רייד נעים מאוד והחלק התיורי של המשוואה קיים בהחלט. אם בוחרים ללכת בכיוון הזה צריך להתקין כאן משקף גבוה יותר. מי שיילכו עוד יותר לכיוון הזה יוכלו להוסיף גם סט מזוודות ולקבל אופנוע עם יכולת תיור טובה וביצועים משובחים.

 

לקחת את האופנוע הזה לכיוון התיור קצת חוטא למטרה לטעמי. יש אופנועי תיור ספורטיביים מצוינים בטווח המחירים הזה. מה שהק.ט.מ הזה יודע לעשות ולגרום לרוכב להרגיש – מתאים יותר לזן מיוחד של רוכבים. כאלו שאוהבים את האופנוע שלהם חד ומגיב על הקשקש. אולי חוליגנים שהתבגרו והתברגנו, שרוצים אופנוע יעיל מאוד למגוון משימות. מכונה שתשרת אותם ביום-יום ולא תתבייש להזכיר להם, מה הסיבה שהם התחילו לרכוב מלכתחילה.

ק.ט.מ SMT 890 – תעודת זהות
מנוע: שני צילינדרים רוחבי, 899 סמ”ק, הספק: 105 כ”ס ב-8,000 סל”ד ,מומנט: 10 קג”מ ב-6,600 סל”ד, תיבת הילוכים: 6 יחסי העברה, בסיס גלגלים: 150 ס”מ, משקל (יבש): 194 ק”ג, מחיר: 99,990 שקלים

890 SMT 02890 SMT 02Preview
890 SMT 03890 SMT 03Preview
890 SMT 05890 SMT 05Preview
890 SMT 04890 SMT 04Preview
890 SMT 01890 SMT 01Preview
890 SMT 07890 SMT 07Preview
890 SMT 06890 SMT 06Preview
890 SMT 08890 SMT 08Preview
890 SMT 10890 SMT 10Preview
890 SMT 11890 SMT 11Preview
890 SMT 12890 SMT 12Preview
890 SMT 13890 SMT 13Preview
890 SMT 14890 SMT 14Preview
890 SMT 15890 SMT 15Preview
ק.ט.מ 890 SMTק.ט.מ 890 SMTPreview
890 SMT 17890 SMT 17Preview
890 SMT 18890 SMT 18Preview

890 SMT סופרמוטו ק.ט.מ ק.ט.מ 890 SMT
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד