הדור החמישי והעדכני של הריינג’ רובר הבכיר (הנקרא גם ריינג’ רובר ווג) הוצג בשלהי 2021 עם הבטחה לגרסה חשמלית שתופיע במהלך שנת 2024. רגע לפני תחילת שנת היעד בה אמור להיות מוצג ריינג’ רובר החשמלי, חושפת לנד רובר פרטים ראשונים על הגרסה החשמלית וגם פותחת את ספר ההזמנות עבור לקוחות נבחרים המעוניינים להיכנס לרשימת ההמתנה למרות שמחיר רשמי לא פורסם (אבל לא אמור לשנות למי שיכול להרשות לעצמו).אגב, גם לקוחות מישראל יוכלו להיכנס רשימת ההמתנה.
ההצהרה על ריינג’ רובר החשמלי הייתה לפני שנתיים, אך בזמן הזה לא בזבזו המתחרים את הזמן והוא אמור להגיע לשוק בו כבר ישנם כמה רכבי SUV חשמליים יוקרתיים דוגמת מרצדס EQS SUV, קאדילאק אסקלייד IQ וגם דגמים כמו לוסיד גרביטי וריביאן R1S. זה אומר שהריינג’ רובר החמשלי צריך להציע רמת טכנולוגיה לא פחותה כדי להצדיק את מחירו ומיצובו.
לנד רובר מצהירה שרמת הביצועים של הריינג רובר החשמלי תהיה דומה לזו של דגמי ה-V8 הקיימים. זה אומר למעלה מ-625 כ”ס המוצעים כיום בגרסת ההנעה הבכירה ביותר של ריינג’ רובר, מה שיהפוך את הגרסה החשמלית לריינג’ רובר החזק ביותר אי פעם. קיבולת הסוללה והטווח לא פורסמו, אך תהיה מוטמעת טכנולוגיית 800V שתאפשר טעינה אולטרה מהירה של 200 קילוואט לפחות. טווח הנסיעה יוכל להשתפר בעתיד על ידי אפשרות של הורדת עדכונים OTA. בלנד רובר מצהירים גם על רמת בידוד רעשים משודרגת עוד יותר בזכות מערכת נטרול רעשים אקטיבית כסטנדרט.
הרוב המכריע של לקוחות ריינג’ רובר לא מנצלים את יכולת השטח שלו, אבל זה לא מפריע לבריטים להצהיר כי הריינג’ החשמלי יהיה בעל יכולת צליחת מים בעומק של 85 ס”מ עד מהירות של 50 קמ”ש. במקרה זה זוהי יותר הצהרה על רמת האטימות והעמידות של הסוללה והמכלולים של מערכת החשמל. אלו מצטרפות הצהרות נוספות על אבות טיפוס שנבחנים בתנאי מזג אוויר קיצונים בטמפרטורות שבין 50 מעלות בדובאי למינוס 40 מעלות בשבדיה.
עכשיו נותר לחכות ל-2024 ולראות מה יהיו הנתונים הרשמיים של ריינג’ רובר החשמלי, האמור לסלול את הדרך לשורת הדגמים החשמליים של המותג שיוצגו במהלך העשור בדרך לחזון של 0 פליטות ומזהמים ואיזון פחמני של המותג עד שנת 2039.