היצע מכוניות הספורט הטהורות בישראל מצומצם למדי, אך זוכה בימים אלו לחיזוק מפתיע כאשר ניסאן Z החדשה נחתה בישראל. בניגוד לצפוי, ולמרות שהדור הקודם שכונה Z370 שווק בארץ במשך כמעט עשור, יבוא הדור החדש של מכונית הקופה של ניסאן עדין לא החל על ידי היבואנית הרשמית פריזבי (לשעבר קרסו) בין היתר כיוון שאין לה עדין תקינה אירופאית, וכרגע לא ברור אם ומתי יקרה הדבר.
עם זאת, יחידה ראשונה נחתה באולם התצוגה של חברת גזפרו בעמק חפר הפועלת באפיק היבוא המקביל. זה המקום לציין שלצד דגמים שקיימים בשוק הישראלי והוצעו כאלטרנטיבה ביבוא מקביל, בגזפרו גם ייבוא בעבר כמה וכמה דגמים שלא שווקו בישראל באופן רשמי בהם מאזדה MX30 החשמלית, פולקסווגן ארטאון וגרסת הקבריולה יוצאת הדופן של פולקסווגן T רוק.
ניסאן Z שנחתה כעת בישראל החלה להיות משווקת בעולם באמצע שנת 2022. מדובר בדור השביעי לסדרת מכוניות הקופה הספורטיביות של ניסאן שהחלה אי שם בראשית שנות ה-70′ עם הדאטסון המקורית. הדור הנוכחי שנקרא מחוץ ליפן פשוט “Z” משחזר אלמנטים עיצוביים מה-Z240 הקלאסית, שזכתה להצלחה בארה”ב ושדרגה משמעותית את תדמיתה של ניסאן.
מדובר בדור חדש לחלוטין השומר על התצורה קלאסית של מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית (אם כי יש אופציה לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 9 יחסי העברה). המידות נותרו קומפקטיות למדי עם אורך של 438 ס”מ ובסיס גלגלים של 255 ס”מ. גם יחידת ההנעה היא מהסוג שכבר נדיר למצוא בימנו, V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר ללא כל עזרה חשמלית או היברידית כלשהי, הממוקם מאחורי ציר הגלגליים הקדמיים.
המנוע מספק 400 כ”ס ב-6,400 סל”ד ומומנט מרבי של 48.4 קג”מ המתקבלים בין 1,600 ל-5,600 סל”ד. בגרסה המגיעה לישראל מצוידת ה-Z בתיבת ההילוכים כפולת המצמדים נתוני הביצועים עומדים על 4.5 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 250 קמ”ש. המכונית שהגיע ארצה מגיעה עם חבילת טורינג הכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה, מערכת בלימה הכוללת קאליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים, חישוקי 19 אינץ’ ובקרת זינוק. עוד ברשימת האבזור: לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ’, מושבים מחוממים ומתכווננים חשמלית, ריפודי עור וצביעה דו-גוונית למרכב. מערך בטיחות הכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית ומערכת התרעה על סטיה מנתיב. מחיר המחירון של ניסאן Z בישראל עומד על 695 אלף שקלים.