אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אקספנג יוצאת לדרך בישראל
ראשי » חדשות מקומיות » אקספנג יוצאת לדרך בישראל
אקספנג

אקספנג יוצאת לדרך בישראל

למרות העיקוב בגלל המלחמה, אקספנג הסינית יוצאת לדרך בישראל עם שני דגמים המציעים טכנולוגיה חשמלית עדכנית, שפע אבזור ויומרה יוקרתית

אופיר דואק 27/11/2023 צלם: אופיר דואק, יצרן

מצב החירום במדינה שיבש לא מעט תוכניות והשקות של יבואניות הרכב שבימים אלו מנסות לחזור בזהירות לשגרה יחסית. אחד מהנסיונות הללו הוא השקתו הבוקר, יום ב’, של המותג הסיני אקספנג (Xpeng) אשר נדחה בגלל המצב, ונעשה כעת בזהירות מדודה. יבואנית אקספנג לישראל היא חברת פריזבי (לשעבר קרסו) שכבר משווקת בהצלחה מפתיעה את מכוניות צ’רי והמותג EVEASY העממי שקצת פחות מצליח להתרומם.

אקספנג נכנסת לנישה שונה משני המותגים שכבר מייבאת פריזבי, עם גישה הייטקית וניסיון להציג חדשנות טכנולוגית ותדמית יוקרתית, אך עדין להציע תמורה גבוהה למחיר. ההשקה של אקספנג בישראל מתחילה עם שני דגמים: P7 שהיא משפחתית גדולה בתצורת סדאן ו-G9 שהוא רכב פנאי גדול, אך ללא שורת מושבים שלישית. במהלך השנה הבאה צפוי להגיע ארצה גם G6 שהוא קרוסאובר קומפקטי ועממי יותר מאחיו הגדול.

שני הדגמים של אקספנג שכבר מגיעים ארצה חולקים פלטפורמה חשמלית ייעודית משותפת, עם בסיס גלגלים של שלושה מטרים, טכנולוגיית 800V לטעינה אולטרה מהירה וסוללות בעלות קיבולת גבוהה. הם גם מצויידים במערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות מבוססות שלל מצלמות, ראדרים וחיישנים כולל מערכת חניה אוטומטית גם באלכסון.


 

 

אקספנג P7 הוא עוד דגם סדאן גדול בעל צללית דמוית קופה שמיועד להתחרות במידה גדולה בטסלה מודל 3, על אף שהוא גדול ממנה משמעותית כמעט בכל מימד (אורך של 489 ס”מ ורחב של 190 ס”מ). אקספנג מנסה להדגיש אופי ספורטיבי ב-P7 בין היתר באמצעות מערכת בלימה של ברמבו כסטנדרטי, כאשר הגימיק של אקספנג לקטגוריה הצפופה הוא גרסה בעלת דלתות מספריים קדמיות למבורגיני סטייל הנפתחות חשמלית.

בישראל יוצע P7 בשתי גרסאות להן סוללה בעלת קיבולת של 82.7 קוט”ש. לגרסה הרגילה מנוע אחורי בהספק של 276 כ”ס ו-44.1 קג”מ, זינוק ל-100 קמ”ש ב-6.7 שניות וטווח נסיעה מוצהר של 567 ק”מ. גרסת ה”פרפורמנס” מצוידת במנוע חשמלי גם מלפנים, הנעה כפולה והספק משולב של 473 כ”ס ו-77.2 קג”מ. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-4.1 שניות ובעלת טווח נסיעה של 505 ק”מ. המחירים של אקספנג X7 מתחילים ב-200 אלף שקלים לגרסת ההנעה האחורית ו-267 אלף שקלים לגרסת ההנעה הכפולה שגם תוצע עם דלתות המספרים בתוספת של 33 אלף שקלים.

אקספנג G9 הוא רכב פנאי בעל מידות אורך ורוחב דומות ל-P7, אך הוא מתנשא לגובה של 168 ס”מ ובעל קווי גוף מאסיביים וקובייתיים יותר. הוא מכוון לנישה של רכבי פנאי חשמליים יוקרתיים כמו ב.מ.וו iX3 או וויה פרי. הוא מציג כמה שדרוגים בתא הנוסעים לעומת האחות הסדאנית כמו מסך מולטימדיה נפרד לנוסע מלפנים ומושבים אחוריים מתכוונים חשמלית. הוא ישווק בישראל בשלוש גרסאות עיקריות.

לדגם הבסיסי הנעה אחורית ומנוע אחורי בהספק של 313 כ”ס ו-43.8 קג”מ והוא יוצע עם סוללה סטנדרטית של 78.2 קוט”ש המאפשרת טווח של 460 ק”מ או עם סוללה מתקדמת יותר בעלת קיבולת של 98 קוט”ש המעניקה טווח מוגדל של 570 ק”מ. המחירים יעמדו על 270 ו-320 אלף שקלים בהתאמה.

לגרסה הבכירה הנעה כפולה ומתלי אוויר אדפטיביים, כאשר היא מגיעה עם צמד מנועים בהספק משולב של 551 כ”ס המאפשרים להאיץ ל-100 ב-3.9 שניות. גרסה זו מצוידת בסוללה הגדולה, כאשר הטווח מצטמצם ל-520 ק”מ. מחירו של אקספנג G9 בגרסה הבכירה עומד על 370 אלף שקלים. זה המקום לציין שהמחירים של דגמי אקספנג הם לפני עליית המס על רכבים חשמליים הצפויה בחודש ינואר.

XPENG אקספנג אקספנג G9 אקספנג P7 פריזבי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד