אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אקספנג יוצאת לדרך בישראל
ראשי » חדשות מקומיות » אקספנג יוצאת לדרך בישראל
אקספנג

אקספנג יוצאת לדרך בישראל

למרות העיקוב בגלל המלחמה, אקספנג הסינית יוצאת לדרך בישראל עם שני דגמים המציעים טכנולוגיה חשמלית עדכנית, שפע אבזור ויומרה יוקרתית

אופיר דואק 27/11/2023 צלם: אופיר דואק, יצרן

מצב החירום במדינה שיבש לא מעט תוכניות והשקות של יבואניות הרכב שבימים אלו מנסות לחזור בזהירות לשגרה יחסית. אחד מהנסיונות הללו הוא השקתו הבוקר, יום ב’, של המותג הסיני אקספנג (Xpeng) אשר נדחה בגלל המצב, ונעשה כעת בזהירות מדודה. יבואנית אקספנג לישראל היא חברת פריזבי (לשעבר קרסו) שכבר משווקת בהצלחה מפתיעה את מכוניות צ’רי והמותג EVEASY העממי שקצת פחות מצליח להתרומם.

אקספנג נכנסת לנישה שונה משני המותגים שכבר מייבאת פריזבי, עם גישה הייטקית וניסיון להציג חדשנות טכנולוגית ותדמית יוקרתית, אך עדין להציע תמורה גבוהה למחיר. ההשקה של אקספנג בישראל מתחילה עם שני דגמים: P7 שהיא משפחתית גדולה בתצורת סדאן ו-G9 שהוא רכב פנאי גדול, אך ללא שורת מושבים שלישית. במהלך השנה הבאה צפוי להגיע ארצה גם G6 שהוא קרוסאובר קומפקטי ועממי יותר מאחיו הגדול.

שני הדגמים של אקספנג שכבר מגיעים ארצה חולקים פלטפורמה חשמלית ייעודית משותפת, עם בסיס גלגלים של שלושה מטרים, טכנולוגיית 800V לטעינה אולטרה מהירה וסוללות בעלות קיבולת גבוהה. הם גם מצויידים במערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות מבוססות שלל מצלמות, ראדרים וחיישנים כולל מערכת חניה אוטומטית גם באלכסון.


 

 

אקספנג P7 הוא עוד דגם סדאן גדול בעל צללית דמוית קופה שמיועד להתחרות במידה גדולה בטסלה מודל 3, על אף שהוא גדול ממנה משמעותית כמעט בכל מימד (אורך של 489 ס”מ ורחב של 190 ס”מ). אקספנג מנסה להדגיש אופי ספורטיבי ב-P7 בין היתר באמצעות מערכת בלימה של ברמבו כסטנדרטי, כאשר הגימיק של אקספנג לקטגוריה הצפופה הוא גרסה בעלת דלתות מספריים קדמיות למבורגיני סטייל הנפתחות חשמלית.

בישראל יוצע P7 בשתי גרסאות להן סוללה בעלת קיבולת של 82.7 קוט”ש. לגרסה הרגילה מנוע אחורי בהספק של 276 כ”ס ו-44.1 קג”מ, זינוק ל-100 קמ”ש ב-6.7 שניות וטווח נסיעה מוצהר של 567 ק”מ. גרסת ה”פרפורמנס” מצוידת במנוע חשמלי גם מלפנים, הנעה כפולה והספק משולב של 473 כ”ס ו-77.2 קג”מ. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-4.1 שניות ובעלת טווח נסיעה של 505 ק”מ. המחירים של אקספנג X7 מתחילים ב-200 אלף שקלים לגרסת ההנעה האחורית ו-267 אלף שקלים לגרסת ההנעה הכפולה שגם תוצע עם דלתות המספרים בתוספת של 33 אלף שקלים.

אקספנג G9 הוא רכב פנאי בעל מידות אורך ורוחב דומות ל-P7, אך הוא מתנשא לגובה של 168 ס”מ ובעל קווי גוף מאסיביים וקובייתיים יותר. הוא מכוון לנישה של רכבי פנאי חשמליים יוקרתיים כמו ב.מ.וו iX3 או וויה פרי. הוא מציג כמה שדרוגים בתא הנוסעים לעומת האחות הסדאנית כמו מסך מולטימדיה נפרד לנוסע מלפנים ומושבים אחוריים מתכוונים חשמלית. הוא ישווק בישראל בשלוש גרסאות עיקריות.

לדגם הבסיסי הנעה אחורית ומנוע אחורי בהספק של 313 כ”ס ו-43.8 קג”מ והוא יוצע עם סוללה סטנדרטית של 78.2 קוט”ש המאפשרת טווח של 460 ק”מ או עם סוללה מתקדמת יותר בעלת קיבולת של 98 קוט”ש המעניקה טווח מוגדל של 570 ק”מ. המחירים יעמדו על 270 ו-320 אלף שקלים בהתאמה.

לגרסה הבכירה הנעה כפולה ומתלי אוויר אדפטיביים, כאשר היא מגיעה עם צמד מנועים בהספק משולב של 551 כ”ס המאפשרים להאיץ ל-100 ב-3.9 שניות. גרסה זו מצוידת בסוללה הגדולה, כאשר הטווח מצטמצם ל-520 ק”מ. מחירו של אקספנג G9 בגרסה הבכירה עומד על 370 אלף שקלים. זה המקום לציין שהמחירים של דגמי אקספנג הם לפני עליית המס על רכבים חשמליים הצפויה בחודש ינואר.

XPENG אקספנג אקספנג G9 אקספנג P7 פריזבי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד