אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הסינגל החדש של דוקאטי: היפרמוטארד 698 מונו נחשף
ראשי » דו-גלגלי » הסינגל החדש של דוקאטי: היפרמוטארד 698 מונו נחשף
היפרמוטארד 698 מונו

הסינגל החדש של דוקאטי: היפרמוטארד 698 מונו נחשף

דוקאטי חושפת את הדגם הראשון על בסיס מנוע הסינגל החדש שלה, כשבניגוד לציפיות ולתקוות לא מדובר באופנוע סופרספורט אלא בסופרמוטו

אופיר דואק 02/11/2023 צלם: יצרן

לפני מספר ימים חשפה דוקאטי מנוע סינגל חדש אותו היא מכנה סופרקוואדרו מונו, אותו היא מייעדת עבור סדרת דגמים חדשה. חשיפת המנוע המחדש עוררה לא מעט ציפיות ותקוות, שכן בפעם האחרונה שבה דוקאטי עשתה שימוש במנוע סינגל זה היה אי שם בשנות ה-90 עם אופנוע ספורט אקזוטי בשם סופרמונו שייוצר בכמה עשרות יחידות בלבד. הערב חשפה דוקאטי את האופנוע הראשון העושה שימוש במנוע החדש, והצליחה להפתיע שוב.

מי שקיווה לסופרמונו מודרני יצטרך להמשיך להמתין, שכן צפויים להופיע עוד דגמים העושים שימוש במנוע החדש, ובדוקאטי מתכננים חשיפה של דגם מסתורי נוסף ב-7 בנובמבר כחלק מהתכנית להצגת שישה דגמים חדשים בתערוכת מילאנו. האופנוע אותו חשפה הערב שדוקאטי נקרא היפרמוטארד 698 מונו שהוא למעשה אופנוע סופרמוטו קרבי, ומעין אח קטן ואתלטי יותר להיפרמוטארד המוכר.

העיצוב משלב אלמנטים מוכרים מעולם אופנועי הסופרמוטו כמו מושב שטוח, כנף קדמית גבוהה, מגיני ידיים וכמובן צמיגי כביש ספורטיביים. עם זאת באופן מעניין בדוקאטי העדיפו חישוקים יצוקים במקום חישוקי שפיצים כפי שתמצאו למשל בק.ט.מ 690 SMC R. אל אלו מצטרפים מסכית חזית בקווים המזכירים את ההיפרמוטארד הבכיר, שלדת צינורת אופיינית לדוקאטי וצמד מפלטים הממוקמים ממש מתחת לזנב.


 

על המנוע כבר פירטנו בהרחבה, לכן רק נציין שמדובר במנוע בנפח 659 סמ”ק עם מהלך בוכנה קצרצר שעושה שימוש ברכיבים וארכיטקטורה שנלקחו מהפאניגאלה 1299. המנוע מספק 77.5 כ”ס המתקבלים ב-9,750 סל”ד ו-6.4 קג”מ המגיעים ב-8,050 סל”ד, כאשר עם מערכת פליטה פתוחה של טרמיניוני הוא מחלץ 84.5 כ”ס. לטובת הרוכבים המתחילים, תוצע גם גרסה המותאמת לדרגת רישיון הביניים עם 47 כ”ס ו-5 קג”מ.

 

השלדה כאמור היא בעלת מבנה של מסבך צינורות פלדה, אך הזרוע האחרוית הדו-צדדית עשויה אלומיניום, ויחד עם סוללת ליתיום יון במקום מצבר מאפשר לרשום משקל עצמי של 151 ק”ג בלבד. תפריט המתלים כולל מזלג קדמי הפוך בקוטר 45 מ”מ בעל מהלך של 215 מ”מ ואפשריות כיוונון מלאות מתוצרת מרזוקי, כאשר מאחור ישנו בולם בעל כיוונון מלא ומהלך של 245 מ”מ מתוצרת זאקס. לא נתפלא אם בעתיד הקרוב תציג דוקאטי גם גרסת S משודרגת עם מתלי אוהלינס כפי שהיא עושה כמעט בכל סדרת דגמים ספורטיבית שלה.

מערכת הבלימה היא מתצורת ברמבו ומשלבת דיסק קדמי יחיד בקוטר 330 מ”מ עם קאליפר רדיאל בעל 4 בוכנות, אליו מצטרפת מערכת ABS הפועלת גם תחת הטיה. חבילת מערכות העזר האלקטרוניות ארוכה וכוללת בנוסף גם 3 מצבי כיול לתגובת המנוע, 4 מצבי רכיבה שונים, מערכת בקרת משיכה, מערכת בקרת ווילי בעלת 4 מצבים שונים ומערכת לשליטה בבלימת המנוע. קוויק שיפטר דו כיווני הוא ציוד תקני וכך גם בקרת שיגור.
מחברת ליגל יבואנית דוקאטי לישראל נמסר כי היפרמוטארד 698 מונו יגיע ארצה, אך כרגע לא ידוע מועד משוער.

698 MONO 07698 MONO 07Preview
698 MONO 08698 MONO 08Preview
698 MONO 09698 MONO 09Preview
698 MONO 10698 MONO 10Preview
היפרמוטארד 698 מונוהיפרמוטארד 698 מונוPreview
698 MONO 12698 MONO 12Preview
698 MONO 13698 MONO 13Preview
698 MONO 01698 MONO 01Preview
698 MONO 02698 MONO 02Preview
698 MONO 03698 MONO 03Preview
698 MONO 04698 MONO 04Preview
דוקאטי היפרמוטארד 698 מונודוקאטי היפרמוטארד 698 מונוPreview
698 MONO 06698 MONO 06Preview

698 מונו אופנוע סופרמוטו דוקאטי דוקאטי היפרמוטארד היפרמוטארד 698 מונו סופרמוטו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד