אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הרודסטר הקטנה של דייהטסו חוזרת למקורות
ראשי » דו-גלגלי » הרודסטר הקטנה של דייהטסו חוזרת למקורות
דייהטסו קופן

הרודסטר הקטנה של דייהטסו חוזרת למקורות

דייהטסו חושפת בטוקיו קונספט שמרמז על דור חדש לרודסטר הקטנה שלה, עם מידות קרובות לאלו של מאזדה מיאטה ועיצוב שהוא הומאז' לדגם המקורי

אופיר דואק 30/10/2023 צלם: יצרן

אמנם דייהטסו נעדרת מהשוק הישראלי ומאירופה כבר למעלה מעשור לאחר שבחרה להתמקד בשוק הבית ובמזרח, אך החברה היפנית הקטנה ממשיכה לחזק את אחיזתה בשוק מכוניות המיקרו. לתערוכת טוקיו הביא השנה דייהטסו מספר דגמי קונספט מקוריים ומיניאטוריים, אבל הדגם הבולט ושובה הלב מכולם הוא קופן ויז’ן (Copen Vision).

דייהטסו הציגה לראשונה את הקופן כקונספט בתערוכת טוקיו בשנת 1999 בתקופה שמכוניות רודסטר היו בשיא האופנה. הקופן התאפיינה בעיצוב עגלגל שנראה כמו שילוב של אאודי TT עם סממני רטרו, כשהיא מצוידת בגג קשיח מתקפל שהיה פריט נדיר ויקר. הדגם הסדרתי יצא לשוק היפני 3 שנים מאוחר יותר כשהוא מכוון לשוק מכוניות ה-Kei הפופולארי עם מנוע טורבו בנפח 660 סמ”ק, אך בדייהטסו הפתיעו ויצרו גם גרסה בעלת מנוע 1.3 והגה שמאלי שיוצאה גם לאירופה. הדור השני של דייהטסו קופן בעל עיצוב זוויתי יותר מיוצר משנת ,2014 ובעקבות התפקיד שייעדה טויוטה לדיהטסו כחטיבת מכוניות המיקרו שלה נשארה היא נשאר ביפן.

דייהטסו קופן ויז’ן מרמזת לדור הבא של הרוסטר הקטנה, הוא מפגין חזה לקורות העיצוביים עם אותן קווים מעוגלים וצעצועיים בשילוב אלמנטים מודרנים כמו יחידות תאורת ה-LED המוטמעות בגוף, ידיות דלתות נשלפות ותא נוסעים במשלב מסכים ומשטחי מגע לתפעול המערכות השונות. באופן מעניין, דגם הקונספט מציג מידות גדולות משמעותית מאלו המותרות במסגרת תקנות מכוניות ה-kei. אורכה של דייהטסו קופן ויז’ן הוא 383.5 ס”מ, שהם 44 ס”מ יותר מהדגם הקיים, כשיש לה בסיס גלגלים של 241.5 ס”מ ורוחב של 170 ס”מ. אלו ידות קרובות מאד לאלו של מאזדה מיאטה הפופולארית, כשהקופן קצרה מהמיאטה ב-8 ס”מ וצרה ממנה ב-4 ס”מ, אך בעלת בסיס גלגלים ארוך ב-10 ס”מ.



בשורה מעניינת לא פחות היא שבניגוד לעבר, קופן ויז’ן היא בעלת הנעה אחורית כפי שצריך להיות ברודסטר אמיתית. בדייהטסו לא מפרטים לגבי יחידת ההנעה למעט העובדה שהקופן מונעת על ידי מנוע בעירה פנימית. לאור הצמיחה במידות סביר להניח שלא יהיה מדובר במנוע 660 סמ”ק מסורתי אלא במנוע גדול וחזק משמעותית.
עד כמה שהמתכון הזה של עיצוב רטרו במידות קטנות עם מנוע בנזין והנעה אחורית נשמע טוב, למרבה הצער גם הדור הבא של דייהטסו קופן אמור להישאר ביפן.


div class="ad-placement">

דייהטסו דייהטסו קופן רודסטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד