אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מאזדה מחזירה את המנוע הרוטורי למכונית ספורט
ראשי » חדשות » מאזדה מחזירה את המנוע הרוטורי למכונית ספורט
מאזדה Iconic SP

מאזדה מחזירה את המנוע הרוטורי למכונית ספורט

מאזדה חוזרת לשורשים ומציגה קונספט למכונית ספורט עם מנוע ואנקל, הנעה חשמלית ואפילו פנסים נשלפים

אופיר דואק 26/10/2023 צלם: יצרן

לצד ההשקעה בטכנולוגיות הנעה ירוקות עתידיות, במאזדה לא שוכחים לקרוץ גם לעבר במטרה לחזק את הייחודיות של החברה הקטנה והעצמאית בתעשיית הרכב. דוגמא לשילוב בין שתי המטרות ראינו לא מכבר עם חזרתו של מנוע הואנקל המזוהה עם מאזדה, הפעם כגנרטור מאריך טווח ל-MX-30 המוזרה.

אלא שבמאזדה ממש לא מספקים בכך ומתכוונים לשלב את המנוע הרוטורי גם בדגמים עתידים נוספים של החברה, כולל מכוניות ספורט. רמז עבה לכוונות הללו ניתן למצוא בדגם התצוגה Iconic SP אותו מציגה מאזדה בתערוכת יפן מוביליטי (תערוכת טוקיו) שנערכת בימים אלו. ה-SP היא מכונית ספורט קומפקטית באורך של 418 ס”מ, כ-12 ס”מ יותר מאשר מאזדה 2, עם בסיס גלגלים דומה באורך של 259 ס”מ.

הפרופרציות של המכונית הן של מכונית ספורט קלאסית עם חרטום ארוך ונמוך שמתאפשר הודות לשימוש במנוע ואנקל. קל למצוא אזכורים בעיצוב ה-SP מהדור האחרון של מאזדה RX7 (FD) החל מקווי הגוף המעוגלים, השמשה הקדמית הפנורמית ומבנה השמשה האחורית המחודדת והנמתחת לאחור. אל אלו מצטרפים יחידות תאורה קדמיות דקות עם כיסוי נשלף, פרשנות מודרנית לפנסים הקופים שנעלמו מן העולם, כאשר על הפן האקזוטי אחראיות דלתות ברבור הנפתחות קדימה וכלפי מעלה בו זמנית.

Mazda Iconic SP 04Mazda Iconic SP 04Preview
Mazda Iconic SP 08Mazda Iconic SP 08Preview
Mazda Iconic SP 07Mazda Iconic SP 07Preview
Mazda Iconic SP 03Mazda Iconic SP 03Preview
Mazda Iconic SP 06Mazda Iconic SP 06Preview
Mazda Iconic SP 02Mazda Iconic SP 02Preview
Mazda Iconic SP 05Mazda Iconic SP 05Preview
Mazda Iconic SP 09Mazda Iconic SP 09Preview
Mazda Iconic SP 01Mazda Iconic SP 01Preview
Mazda Iconic SP 10Mazda Iconic SP 10Preview
מאזדה Iconic SPמאזדה Iconic SPPreview

 


יחידת ההנעה של ה-SP מבוססת על שתי יחידות רוטורים שנועדו לייצר חשמל עבור הסוללה שתזין את המנועים החשמליים בהספק 370 כ”ס שיניעו את המכונית. לטענת מאזדה הרוטורים מסוגלים לפעול גם על דלק ביולוגי ומימן ובכך יחד עם ההנעה החשמלית ניתן להשיג איזון פחמני.
המיקום הנמוך של הרוטורים מאחורי ציר הגלגלים הקדמי מאפשר להשיג חלוקת משקל כמעט מאוזנת של 50:50, וגם המשקל הכולל של המכונית הוא לא גבוה יחסית למכוניות בעלות הנעה חשמלית ועומד על 1,450 ק”ג., מה שאומר שיש ל-SP יחס משקל/הספק מצוין של 3.9 ק”ג לכ”ס.
עכשיו נותר לקוות שאם וכאשר ייוצר הדור הבא של ה-RX הוא יראה בדיוק כך.

RX7 מאזדה מאזדה Iconic SP מנוע ואנקל מנוע רוטורי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד