אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ימאהה לא מוותרת על רעיון האופנוע האוטונומי
ראשי » דו-גלגלי » ימאהה לא מוותרת על רעיון האופנוע האוטונומי
מוטורואיד 2.0

ימאהה לא מוותרת על רעיון האופנוע האוטונומי

ימאהה ממשיכה לפתח את רעיון האופנוע האוטונומי ותציג בתערכות המוביליטי של יפן קונספט נוסף בעל עיצוב יוצא דופן

אופיר דואק 23/10/2023 צלם: יצרן

באופן עקבי מאמצות יצרניות האופנועים רעיונות ופיתוחים מספר שנים לאחר שיושמו בתעשיית הרכב. בשנים האחרונות החלו מערכותה בטיחות האקטיביות להיות מוצעות ביותר ויותר אופנועים, אבל יש כבר מי שמסתכלים קדימה אל השלב הבא של הנהיגה האוטונומית. מכוניות אוטונומיות עוד רחוקות להיות ביצור סדרתית אם כי ישנם לא מעט ניסויים בשלבים מתקדמים שלהם.

בימאהה לוקחים ברצינות את רעיון האופנוע האוטונומי ומשקיעים בתחום לא מעט בשנים האחרונות (למרות שכל הרעיון של אופנוע שרוכב בעצמו מנוגד לכל רעיון האופנוענות באשר הוא). בשנת 2017 הציגה ימאהה קונספט ראשון לאופנוע אוטונומי בשם “מטורואיד”, ולאחר מכך אף הציגה את ה”מוטובוט” רובוט שיודע לרכב בעצמו על אופנוע. מוקדם יותר השנה הציגה ימאהה מערכת ייצוב עצמאית לאופנוע המבוססת על מנוע חשלי המותקן על הגלגל הקדמי.

לקראת תערוכת “יפן מוביליטי” שתיפתח בסוף השבוע, חושפת ימאהה עוד קונספט לאופנוע אוטונומי הנושא את השם מוטורואיד 2.0 ובא להציג את המשך האבולוציה של רעיון. העיצוב עתידני והמבנה הייחודי כולל שדרה מרכזית שמתחתיה מותקן מכלול הסוללות ואליה מחוברת הזרוע האחורית המשלבת בולם מרכזי אופקי ומנוע חשמלי בקצה המניע ישירות את הגלגל האחורי.


מה שמעניין הוא שכל מכלול הזרוע האחורית מחובר למיסב גדול המאפשר לבצע הטיה של הגלגל האחורי כחלק ממערכת הייצוב העצמאית של האופנוע, הכולל גם שני גשושים צידיים שנועדו לתמוך בגוף האופנוע גם בהטיה קיצונית. עוד חידושים בקונספט הם טכנולוגיה לזיהוי פנים המזהה את הרוכב ומשנה את צורת האופנוע בהתאם, כאשר כל מכלול המושב והסיפון העליון יכול להזדקר בעת הצורך כדי להקל את העליה על האופנוע.

ייקח עוד הרבה זמן פיתוח עד שנראה חלק מהיכולות הללו מגיעות גם לאופנוע סדרתי, אבל אנחנו צפויים לראות עוד קונספטים שיציגו את המאמץ אל ימאהה בתחום, כחלק מהחזון של החברה של אפס הרוגים בתאונות על כלים מתוצרתה עד לשנת 2050.

ימאהה ימאהה מוטורואיד 2.0 תערוכת מוביליטי יפן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד