אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ג’ילי גיאומטרי C (נהיגה ראשונה): מחזירה מלחמה
ראשי » מבחני דרכים » ג’ילי גיאומטרי C (נהיגה ראשונה): מחזירה מלחמה
ג'ילי גיאומטרי C

ג’ילי גיאומטרי C (נהיגה ראשונה): מחזירה מלחמה

אחרי שאיבדה את הבכורה ל-BYD מגיבה ג'ילי עם מתיחת פנים לגיאומטרי C שמשפרת כמה מהנקודות שכבר היו חזקות בו, אבל האם זה מספיק?

אופיר דואק 26/09/2023 צלם: אופיר דואק

בשנתיים האחרונות השתנה מעמדה של המכונית החשמלית בישראל מגימיק לחובבי טכנולוגיה וגישה ירוקה, לבחירה לגיטימית עבור רוב המתלבטים ברכישת מכונית. אחת המכוניות שאחראיות להמפך הזה היא ג’ילי גיאומטרי C שהגיעה ארצה לפני כשנתיים עם תג מחיר שובר שוק, מראה נאה וטווח מרשים שהפכו אותה לחשמלית הנמכרת ביותר בישראל, עד שהגיעה BYD אטו 3.

קצב החידושים והדגמים החדשים בשוק החשמלי הוא מסחרר. ג’ילי שלא יכלה להרשות לעצמה להישאר מאחור ביצעה מתיחת פנים לגיאומטרי C שנועדה לעזור לה לשפר עמדות ולשמור על רף המכירות מול שלל מתחרות צעירות, ומן הסתם לעזור לה בקרב על ראשות הקטגוריה מול BYD (ובמידה מסוימת גם מול טסלה מודל 3 שהוזלה זמנית עד למתיחת הפנים אותה עברה).

חיצונית מתיחת הפנים מינורית להפליא, וצריך זכוכית מגדלת כדי לגלות שהשבכה האטומה בחזית כוללת מעתה פס שחור בין הפנסים משולב פס לד אופנתי וסמל ג’ילי מואר ומצועצע, אבל עדין סולידי יחסית למופע הלדים של חלק מהמתחרות הסיניות. תא הנוסעים עבר שינוי מהותי יותר, כאשר בג’ילי החליטו לנסות להעניק מראה פחות הייטקי ויותר יוקרתי. בהתאם לכך הקונסולה הצפה בין המושבים פינתה את מקומה לחלל פתוח ומשענת יד מוארכת המשלבת את משטח הטעינה הדיגיטלי. פתחי המיזוג המרכזיים הוטמעו בדשבורד שקיבל פס תאורת אוויר רוחבי וגימור רך בצבע קרמי. בורר ההילוכים עבר אל מאחורי ההגה מה שהצריך לשלב במוט התפעול השמאלי באופן מסורבל את פעולות האיתות, בורר האורות והמגבים.


מסך המולטימדיה הרוחבי גדל במעט וקיבל ממשק נאה ואינטואיטיבי מבעבר. חבל שבאותה הזדמנות לא רעננו בג’ילי את המסך המשמש כלוח מחוונים שנותר קטן מידי ודורש מאמץ כדי לדלות ממנו מידע חיוני. בסך הכל ניכר שיפור באווירה בתא הנוסעים ובאיכות החומרים, אם כי עדיין ישנו פלסטיק קשיח ולא משכנע בחלקו התחתון של הפנאל הקדמי ובחלק הקרוב לשמשה. מרחב הפנים נותר נדיב כבעבר לארבע נוסעים, קצת פחות לנוסע החמישי בגלל רוחב המושב. תא המטען מספק בגודלו אבל לא הרבה מעבר לכך.



למרות שנתון התאוצה הרשמי התקצר מ-7.7 ל-7 שניות, מדובר בתוצאה של שיטת מדידה שנה. יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי עם 204 כ”ס והתאוצות נעימות וחלקות ברוב הזמן, אם כי למרות הבחירה בצמיגי מישלין איכותיים עדיין ניכר קושי בהורדת הכוח לכביש בתאוצות חזקות שמאתגרות גם את בקרת המשיכה.
הביצועים אמנם מקובלים ביחס לקטגוריה, אבל טווח הנסיעה לא. בג’ילי טוענים שעדכון תוכנה מעלה את הטווח המרבי ל-485 ק”מ. צריכת האנרגיה הממוצעת במבחן הייתה קרובה מאד לנתון היצרן (16.7 לעומת 16.5 קילוואט ל-100 ק”מ) ודומה לזו של המתחרים, אבל סוללת 70 קוט”ש ממשיכה להיות היתרון החזק של הגיאומטרי שיכולה להבטיח גם ביום קיץ לוהט טווח ריאלי של 440 ק”מ ללא בעיה -פור של כמעט 100 ק”מ קריטיים מול המתחרות.





ג’ילי גיאומטרי C לא עברה מהפך, אבל מציגה שיפור בכמה נקודות חיוניות כמו עיצוב תא הנוסעים, מערכת המולטימדיה והטווח שעוזרים לה להמשיך להציג את אחת החבילות המאוזנות בשוק החשמליות בישראל. הדגם המעודכן שומר על רמת מחירים דומה, שזה אומר 166 אלף שקלים לגרסת הפרו המאובזרת בה נהגנו, 20 אלף שקלים יותר מאשר כאשר הושקה המכונית בישראל לפני שנתיים. כאשר התחרות מסביב גוברת, טסלה מוריד המחירים ונוספו מתחרות חשמליות זולות יותר ומוצלחות לא פחות בסגמנט הקומפקטי, חזרה של גיאומטרי C לרמות מחיר כמו בתקופת ההשקה היו יכולות לתרום לה להיות אטרקטיבית יותר ולמקסם את השיפורים שבוצעו במתיחת הפנים.


ג’ילי גיאומטרי C – תעודת זהות
מנוע: חשמלי קדמי, הספק: 204 כ”ס, מומנט: 31.6 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 270 ס”מ, משקל: 1,545 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 7 שניות, מהירות מרבית: 150 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 16.5 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר: 166,000 שקלים

ג'ילי גיאומטרי Cג'ילי גיאומטרי CPreview
Geometry C 2023 12Geometry C 2023 12Preview
Geometry C 2023 11Geometry C 2023 11Preview
Geometry C 2023 10Geometry C 2023 10Preview
Geometry C 2023 09Geometry C 2023 09Preview
Geometry C 2023 08Geometry C 2023 08Preview
Geometry C 2023 06Geometry C 2023 06Preview
Geometry C 2023 05Geometry C 2023 05Preview
Geometry C 2023 04Geometry C 2023 04Preview
Geometry C 2023 03Geometry C 2023 03Preview
Geometry C 2023 01Geometry C 2023 01Preview

ג'ילי ג'ילי גיאומטרי C גיאומטרי C מבחן דרכים קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד