אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם סוזוקי היאבוסה יקבל תזמון שסתומים משתנה?
ראשי » דו-גלגלי » האם סוזוקי היאבוסה יקבל תזמון שסתומים משתנה?
סוזוקי היאבוסה

האם סוזוקי היאבוסה יקבל תזמון שסתומים משתנה?

דיווחים ברשת מעלים כי סוזוקי כבר עובדת על מקצה שיפורים לאופנוע הספורט האייקוני שלה, ומתכננת לצייד אותו במערכת תזמון שסתומים משתנה

אופיר דואק 27/08/2023 צלם: יצרן

בשנת 2021 אחרי 14 שנים הציגה סוף סוף סוזוקי דור חדש להיאבוסה, אופנוע הספורט הגדול שנולד בשלהי שנות ה-90′ כחלק ממלחמת המהירות בין היצרניות היפניות. סוזוקי שמרו על המראה המוכר והאווירודינמי של ההיאבוסה, אך למרות שחלפו שנות דור במונחים של פיתוח הסתפקו בעיקר ביישור קו טכנולוגי והתאמה לתקני זיהום האוויר המחמירים.

להפתעתם וצערם של מעריצי הכוח והדגם, מנוע ה-1,340 סמ”ק בדור החדש אף איבד כמה סוסים וחצי קג”מ. בסוזוקי אמנם טענו לשיפור בזמינות הכוח ולזמני תאוצה משופרים, אבל אחרי כל כך הרבה זמן ציפו מסוזוקי לשבור את הכלים כפי שעשה הדגם המקורי, בטח בימים בהם כל אופנוע ספורט ליטר מדגדג את רף ה-200 כ”ס.

יתכן מאד ובסוזוקי לקחו לתשומת ליבם את הביקורת, ועל פי דיווחים מבוססים ומסמכי פטנט שנצפו עובדים בחברה על דור חדש להיאבוסה שאמור להציג מנוע מתוגבר בזכות שימוש בטכנולוגיית תזמון שסתומים משתנה (VVT). טכנולוגיית תזמון שסתומים משתנה נפוצה מאז שנות ה-90 בעולם הרכב, אך בעולם הדו-גלגלי היא עדין נדירה למדי. הונדה יישמה את הטכנולוגיה בכמה וכמה דגמים במהלך השנים, בעיקר במשפחת ה-VFR, ואפילו סוזוקי אימצה את הטכנולוגיה הקיימת כמעט בכל מנועי המכוניות שלה גם במהדורה האחרונה של GSX-R100.




על פי מסמכי הפטנט המערכת של סוזוקי מבוססת על לחץ שמן אשר גובר עם העליה בסל”ד ומפעיל סלונואיד חשמלי המשנה את זמני הפתיחה של שסתומי היניקה והפליטה. יחד עם מערכת ניהול המנוע והשליטה במערכת ההזרקה מסוגלת מערכת תזמון השסתומים המשתנה לשמור על אופי פעולה המתעדף גמישות בסל”ד נמוך, כאשר בסל”ד גבוה מתאפשר לסחוט מהמנוע עוד כמה סוסים. בימים של מודעות ירוקה ותקני זיהום אוויר מחמירים מסוגל שינוי בזמני פתיחת השסתומים גם ליעל את תהליך הבעיה ולחסוך פליטת עוד כמה גרמים של פחמן דו-חמצני, מה שבטח יעזור להיאבוסה הלא פוליטקלי קורקט לשרוד בעידן הנוכחי.

כרגע לא ברור אם ומתי יוצג סוזוקי היאבוסה עדכני עם הטכנולוגיה הנחשקת, אבל חובבי מרוצי הדראג כבר מחככים ידיים לאור הפוטנציאל הגלום. בינתיים הציגה סוזוקי לאחרונה מהדורת 25 שנים להיאבוסה שמסתכמת בשדרוגים קוסמטיים בלבד. המהדורה המיוחדת כוללת צביעה כתומה-שחורה ייחודית, תג 25 שנה על מיכל הדלק וחתית 25 שנים על דודי המפלט ונגיעות אנודייז מוזהבות במרכז דיסקי הבלימה ובנקודת החיבור של הזרוע האחורית לנאבה שעושים את סוזוקי היאבוסה לנחשק וייחודי עוד קצת מעבר לכפי שהוא כבר.

GSX-R1300 סוזוקי סוזוקי היאבוסה תזמון שסתומים משתנה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד