נצטרך להפנים את זה, אבל בסופו של דבר גם למבורגיני בדרך למעבר להנעה חשמלית. לזכותם של האיטלקים יאמר שהם לפחות עושים זאת בהדרגה ונותנים לנו זמן לעכל. לפני מספר חודשים הוצגה למבורגיני ריבולטו כמחליפת האוונטדור שעושה שימוש לראשונה ביחידת הנעה היברידית, כצעד ראשון לקראת מימוש החזון של החברה שבו עד סוף שנת 2024 כל מכוניות למבורגיני יעזרו במנועים חשמליים. צעד שכולל מן הסתם גם את מחליפת ההורקאן שנמצאת ממש מעבר לפינה.
לפני מספר ימים במפגש הרכב היוקרתי במונטריי הציגה למבורגיני את המכונית החשמלית הראשונה שלה, אך למרות שהיא נראית כמכונית סדרתית כמעט לחלוטין אפשר לנשום לרווחה שכן מדובר בקונספט שיגיע לייצור רק בשנת 2028. אבל יתכן מאד שנראה דגם חשמלי מלא עם סמל השור השור הזועם כמה שנים לפני כן.
דגם הקונספט נקרא לנזאדור (Lanzador) והוא קרוסאובר קופה בעל שתי דלתות, ארבעה מקומות ישיבה ועיצוב העושה שימוש באלמנטים הזוויתיים המוכרים של למבורגיני בלי להיראות עתידני מידי, עם חישוקי 23 אינץ’ מרשימים ולמרות זאת גובה לא מוגזם של 1.5 מטר בלבד. הפרט העיצובי המעניין הוא צמד כונסי אוויר צדדים לפני בתי הגלגלים האחוריים שיכולים בהחלט להטעות במבט ראשון, כשהם בכלל מיועדים להזרים אוויר ככל הנראה לקירור הסוללה.
בלמבורגיני מצהירים כי ניתן דגש מיוחד על אמצעים אווירודינמיים אקטיביים לקירור המכלולים לפי דרישה, שיפור ההתנגדות ויצירת כוח הצמדה על ידי שילוב של תריסים ומדפים אקטיביים המופעלים בהתאם למהירות. על ההנעה אחראי מנוע חשמלי לכל ציר, מה שיוצר הנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה לפי כאשר בין הגלגלים האחוריים ישנה חלוקת כוח וקטורית. למבורגיני לא מפרסמת נתוני הספק, ביצועים או טווח אבל זה לא ממש משנה שכן עד שתוצג הגרסה הסדרתית טכנולוגיית החשמל צפויה להתקדם משמעותית ממה שמוכר לנו כיום. מה שבטוח הוא שהמכונית הסדרתית תהיה חזקה, מהירה ולמרבה הצער גם שקטה מה שגורם לנו לא לעצור נשימה בציפייה דרוכה.
למבורגיני לאנזאדור מצוידת גם במתלי אוויר אדפטיביים והיגוי אחורי לטובת ההתנהגות, אבל בחברה העדיפו לפרט הרבה יותר על שימוש נרחב בסבי פחמן שזורים עם פלסטיק או בשימוש בפלסטיק ממוחזר וצמר רינו בתא הנוסעים. כי בסופו של דבר זו אמורה להיות למבורגיני ידידותית וקשובה לסביבה, בתקווה שבסנט’אגתה לא ישכחו שלמבורגיני צריכה קודם כל להיות קשובה לנהג.