אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יונדאי סנטה פה רוצה להיות קשוח
ראשי » חדשות » יונדאי סנטה פה רוצה להיות קשוח
יונדאי סנטה פה

יונדאי סנטה פה רוצה להיות קשוח

יונדאי חושפת סנטה פה חדש המציג עיצוב קובייתי ולא שגרתי ששונה מכל רכב פנאי של היצרן אי פעם, לצד גרסה קרבית לטיולי שטח הנשארת נכון לעתה כקונספט

אופיר דואק 13/08/2023 צלם: יצרן

מאז הוצג לראשונה יונדאי סנטה בראשית שנות ה-2000 הוא נחשב לרכב פנאי משפחתי המכוון למיינסטרים של הקטגוריה, בפרט בארה”ב. בהתאם לכך הגישה העיצובית של הסנטה פה הייתה להיות עדכני אבל לא להתבלט יותר מידי, מה שהחזיק מעמד כמעט שני עשורים עד למתיחת הפנים האחרונה שעבר לפני שנתיים שהעניקה לו קצת יותר נוכחות. בסוף השבוע האחרון חשפה יונדאי דור חדש של סנטה פה השושנה מהותית בעיצובו מכל ארבעת הדורות שקדמו לו.

אגב, הדור החדש מגיע במפתיע לאחר שהדור היוצא של יונדאי סנטה פה הוצג בשנת 2018 וכאמור זכה למתיחת פנים לפני שנתיים. מדובר בקצב עדכון דגמים מהיר מהמקובל בתעשיית הרכב וזה מפתיע שכן המכירות של יונדאי סנטה פה בשוק היעד העיקרי שלו בארה”ב לא ירדו אלא להפך. אבל כנראה שליונדאי יש שיקולים משלה ובראשם להיות עדכנית לא רק מול המתחרות, אלא גם מול קו הדגמים העכשיו שלה.

לא צריך להכביר במילים על העיצוב של הסנטה פה החדש. מספיק להתבונן מבט חטוף בתמונות כדי לתהות: זה סנטה פה? הדור החדש קיבל עיצוב קובייתי קרוב יותר לזה של רכבי SUV מאשר קרוסאובר רך עם אלמנטים זוויתיים בעלי פינות של 90 מעלות בשבכה הקדמית, בפגוש וביחידות התאורה המזכירים קצת את אמנט הפיקסלים מדגמי האיוניק. יחידות התאורה האחורית הפכו אופקיות וממוקמות ממש מעל קו הפגוש ומשתלבים בדלת אחורית אנכית כמעט לגמרי. לא שגרתי ובטח לא קל לעיכול ובמידה מסויימת מזכיר קצת את קיה EV9 החדש.

 



בנוסף יוצע הסנטה פה בצבעים קצת לא אופיינים עבור קרוסאובר משפחתי כמו כתום או ירוק חאקי. צבעים אלו באים להדגיש את יכולות הפנאי של הסנטה פה, ואם זה לא מספיק ברור אז במקביל לחשיפת הדור החדש הוצגה גם גרסת קונספט בשם XRT הכוללת צמיגי שטח בשרניים, גגון מאסיבי ופתרונות אכסון חיצונים סטייל לנד רובר דיפנדר.

תא הנוסעים עוצב גם הוא עם קווים ואלמנטים קובייתיים חדים, כשאלמלא צמד המסכים הצמודים המקובלים כיום היה ניתן להגיד שיש כאן מראה רטרו לרכבי ה-SUV של שנות ה-80 וה-90. מרחב הפנים צפוי להיות גדול מעבר הודות להגדלת בסיס הגלגלים ב-5 ס”מ ל-281.5 ס”מ, כאשר הנוחות לטובת היושבים מאחור שופרה עם סידור מושבים משופר, ריקליינרים בשורת המושבים השניה ואפשרות להטיית משענת הגב בשורת המושבים השלישית.





מתחת למכסה המנוע ימשיך יונדאי סנטה פה החדש להציע יחידת הנעה היברידית רגילה או היברידית המוכרות מהדגם הנוכחי, על בסיס מנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. בנוסף יוצע הסנטה פה עם מנוע 2.5 ליטר חדש בגרסה אטמוספרית בעלת 194 כ”ס או מוגדת בעלת 281 כ”ס, בשני המקרים בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה. מן הסתם לאור היומרות לשמש כרכב טיולים תוצע גם אופציה להנעה כפולה.

שיווקו של יונדאי סנטה פה החדש יחל בקוריאה כבר בחודשים הקרובים ובארה”ב בתחילת השנה הבאה. בישראל אנחנו צפויים לראותו לכל המוקדם באמצע השנה הבאה.

יונדאי סנטה פהיונדאי סנטה פהPreview
Santa Fe 2024 20Santa Fe 2024 20Preview
Santa Fe 2024 19Santa Fe 2024 19Preview
Santa Fe 2024 18Santa Fe 2024 18Preview
Santa Fe 2024 17Santa Fe 2024 17Preview
Santa Fe 2024 16Santa Fe 2024 16Preview
Santa Fe 2024 15Santa Fe 2024 15Preview
Santa Fe 2024 14Santa Fe 2024 14Preview
Santa Fe 2024 13Santa Fe 2024 13Preview
Santa Fe 2024 12Santa Fe 2024 12Preview
Santa Fe 2024 11Santa Fe 2024 11Preview
Santa Fe 2024 02Santa Fe 2024 02Preview
Santa Fe 2024 05Santa Fe 2024 05Preview
Santa Fe 2024 06Santa Fe 2024 06Preview
Santa Fe 2024 01Santa Fe 2024 01Preview
Santa Fe 2024 04Santa Fe 2024 04Preview
Santa Fe 2024 03Santa Fe 2024 03Preview
Santa Fe 2024 10Santa Fe 2024 10Preview
Santa Fe 2024 09Santa Fe 2024 09Preview
Santa Fe 2024 08Santa Fe 2024 08Preview

 

יונדאי יונדאי סנטה פה סנטה פה XRT
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד