אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האופנוע החשמלי של ביואל יוצא לדרך
ראשי » דו-גלגלי » האופנוע החשמלי של ביואל יוצא לדרך
Fuell

האופנוע החשמלי של ביואל יוצא לדרך

אריק ביואל נכנס לעידן החשמל ומתחיל למכור את האופנוע החשמלי הראשון במיזם Fuell שהקים, במחיר התחלתי של פחות מ-10 אלף דולר ועם טווח מרבי של 240 ק"מ

אופיר דואק 07/08/2023 צלם: יצרן

אריק ביואל מוכר לחובבי האופנועים כאיש שעומד מאחורי אחת מיצרניות הבוטיק הייחודיות והמעניינות בעולם הדו-גלגלי בעשורים האחרונים. במשך שנים היה אחראי אריק ביואל לאופנועים ספורטיביים בעלי פתרונות הנדסיים מעניינים (מיכל דלק המשולב בקורות השלדה למשל) והתבססות על מנועים של הארלי דיווידסון. לבסוף הארלי אף רכשה את ביואל שתשמש עבורה כמותג ספורטיבי עד שירדה מהרעיון וסגרה את המפעל בשנת 2009 לאחר שיוצרו יותר מ-130 אלף אופנועים הנושאים את השם ביואל.

ביואל מצידו לא יצא לפנסיה מוקדמת, הקים קבוצת מרוצים על בסיס אופנועים שבנה ולפני כ-4 שנים הכריז שיחזור לייצר אופנועים. לצד התכנון לייצר אופנועים ספורטיבים על בסיס מנועי הארלי כמו שהוא יודע, החליט ביואל לצעוד עם הזמן ולהקים גם מותג אופנועים חשמליים שנראה Fuell – משחק מילים המשלב בין שם משפחתו לבין המילה Fuel (דלק). בכל זאת, אם להארלי דיווידסון מותר להקים מותג חשמלי משלה אז למה לא ביואל?

לאחר שכבר הוצג בעבר כקונספט וביססו את המותג עם מכירת אופניים חשמלים, מתחיל ביואל, סליחה פיואל, למכור בימים אלו גם את האופנוע החשמלי הראשון שלו הנקרא Flow. העיצוב החיצוני כמעט זהה לקונספט שהוצג לפני 4 שנים וזה אומר מראה עתידני, אבל לא מופרך ונקי מאד כאשר הסוללה והמכלולים נמצאים מתחת מעטפה פלסטי שנראה כיחידה אחת יחד עם המושב והזנב כאשר רק בולם האחורי החצי אופקי בולט מהצד ומחובר לזרוע חד צידית. בקימור שבאופנוע רגיל מאכלס את מיכל הדלק ישנו חלל אכסון בנפח 50 ליטר.


 

המנוע יושב בתוך הגלגל האחורי שזכה לכיסוי אווירודינמי לחישוק כדי להשלים את המראה הנקי. פיואל תציע את ה-Flow בשתי גרסאות בהתאם לדרגות הרישוי המקובלות באירופה. לגרסה הבסיסית יהיו 15 כ”ס בלבד, ואילו בגרסה הלא מוגבלת המנוע מספק 47 כ”ס צנועים, אך עם מומנט של מכונית שרירים העומד על למעלה מ-75 קג”מ! אלו מאפשרים לאופנוע השוקל 180 ק”ג צנועים יחסית לאופנוע חשמלי להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות, כמעט כמו אופנוע ספורט ליטר, אך המהירות המרבית מוגבלת ל-140 קמ”ש כדי לשמור על חיי הסוללה.

אם כבר הזכרנו את הסוללה, היא בעלת קיבולת של 10 קוט”ש ומאפשרת טווח נסיעה של כ-240 ק”מ במצב רכיבה עירוני, כאשר ניתן יהיה לשדרגה בעתיד. תמיכה בטעינה בקצב של 6.6 קילוואט תאפשר למלא את רובה ב-30 דקות בלבד. האופנוע מצויד גם בטכנולוגיית בטיחות עדכנית ומגיע עם מערכת התרעת התנגשות מלפנים ומאחור, זיהוי תנועה בשטחים מתים, מערכת ABS ובקרת משיכה.

המחיר מתחיל ב-9,500 דולרים, זול משמעותית מזירו S הבסיסי ומה-S2 דל מאר של LiveWire (המותג החשמלי של הארלי דייוידסון) שלשניהם טווח נמוך משמעותית. כך שלפחות על הנייר יש לאריק ביואל נקודת זינוק טובה בשוק האופנועים החשמליים בארה”ב.

Fuell אופנוע חשמלי אריק ביואל ביואל
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד