בעשור האחרון מאזדה נמצאת בתהליך של מיתוג מחדש. מיצרנית יפנית עממית ליצרנית סמי פרימיום עם קו מוצרים הנותן דגש על איכות ותחושת יוקרה ביחס למחיר. מאזדה CX90 שהוצג בסוף השנה שעברה הוא הוא למעשה ספינת הדגל הנוכחית של מאזדה, ובאמצעותו מכוונים בדלק מוטורס להתחרות בדגמי 7 מקומות גדולים דוגמת יונדאי סנטה פה, פורד אקספלורר וגם לנגוס בפלח שוק הקרוסאוברים היוקרתיים הגדולים דוגמת קאדילאק XT6 ולקסוס RX.
מידותיו של מאזדה CX90 נדיבות: עם אורך של 5.1 מטרים ובסיס גלגלים של 312 ס”מ הוא קרוב דומה במידותיו לאאודי Q7 ומרצדס GLS, כשהוא עונד חישוקי 21 אינץ’ ומעוצב בשפת העיצוב המזוהה עם מאזדה: קודו. דלק מוטורס משווקת את רכב הפנאי הגדול בגרסת הנעה אחת בעלת מנוע טורבו-בנזין, שישה צילינדרים בטור בנפח 3.3 ליטר המצויד בסיוע היברידי קל ומספק 345 כ”ס ו-51 קג”מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה ומצויד במערכת הנעה כפולה. אלו מאפשרים ל-CX90, השוקל כ-2.2 טון, להאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 6.9 שניות בדרך למהירות מרבית של 196 קמ”ש.
המפרט הטכנולוגי כולל מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ’, לוח מחוונים דיגיטלי, תצוגה עילית על גבי השמשה, מערך מצלמות 360 מעלות ופרופילי נהג המוחלים באופן אוטומטי באמצעות מצלמה פנימית המזהה את הנהג. הרוכשים יוכלו לבחור בין שתי רמות גימור: Exclusive ו-Signature, כאשר רמת הגימור הגבוהה כוללת מספר תוספות כגון: ריפודי עור נאפה בגוון חום, גלגל הגה דו-גווני, אוורור וקונסולה מרכזית בשורת המושבים השניה וגימורים ייחודיים בתא הנוסעים. רמות גימור נוספות צפויות להגיע בהמשך השנה.
מחירי מאזדה CX90 עומדים על 385 אלף שקלים עבור רמת גימור Exclusive ו-399 אלף שקלים עבור רמת גימור Signature.