מי שאוהב את אופנועי האדוונצ’ר שלו עם נטיית שטח ברורה יישמח נוכח חדשות אלו. סוזוקי וי סטרום 1050DE נוחת בישראל. על הבסיס המוכר והסופר-מוצלח כבר כתבנו בעבר וכעת מגיעה גרסה זו שמבטיחה לקחת את יכולת הכביש המשובחות של הפלטפורמה הזו (רגליות באספלט וכו’) ולתת להם ביטוי גם בשטח (אני עובר כאן בלי בעיה).
עיקר השינוי מצוי בחישוקים. כבר בגרסת ה-XT הגיע אלינו ה-1050 עם חישוקי שפיצים ובגרסה החדשה (שמחליפה אותו למעשה) אלו נותרים כשגולת הכותרת היא גלגל בקוטר 21 אינץ’ כאמור. יש קהילות בהן אדוונצ’ר ללא חישוק בקוטר הזה מלפנים, לא ייקרא אדוונצ’ר אמיתי, ובדיוק למקומות הללו ה-DE (או RJ – כינוי נוסף) מכוון.
מעבר לבסיס המכאני המשובח המוכר שיש כאן (וי-טווין בשרני, שלדת אלומיניום, אלקטרוניקה מבוססת IMU) בסוזוקי רושמים מספר שינויים נוספים, בעיקר בגיאומטריה ובמהלך המתלים. בסיס הגלגלים ארוך יותר, זווית ההיגוי מתונה יותר ויש כאן גם כידון רחב יותר. במתלים נציין את תוספת המהלך מלפנים ומאחור שהובילה גם לעלייה בגובה המושב ושיפור מרווח הגחון. המשקל עלה ל-252 ק”ג אותם דוחפים 107 כ”ס.
שינויים חשובים נוספים כאן כוללים מסף TFT חדש לחלוטין, קוויקשיפטר, שלל מערכות עזר לרכיבה ובעיקר מצב G ייעודי לשטח בין ארבעת מצבי הרכיבה. חובבי הז’אנר ישמחו לשמוע שניתן לנתק לחלוטין את פעולת ה-ABS על הגלגל האחורי ב-DE. המחיר נקבע על 105,970 שקלים. לטעמנו הוי-סטורם היה אדוונצ’ר תיור מעולה עד היום ועם תוספת הגרסה הזו, הוא קורץ אל מעבר לשבילים – יכולת אותה נשתדל לבדוק בקרוב.