אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בלעדי: פגישה ראשונה בגודווד עם יונדאי איוניק 5N
ראשי » מגזין » בלעדי: פגישה ראשונה בגודווד עם יונדאי איוניק 5N
יונדאי איוניק 5N

בלעדי: פגישה ראשונה בגודווד עם יונדאי איוניק 5N

פסטיבל המהירות בגודווד הוא מקום המפגש של חלומות מוטורים מהעבר, ההווה וגם מהעתיד. פגשנו שם לראשונה את יונדאי איוניק 5N שרוצה לפרוץ דרך ולהפוך לספורטיבית שתכניס גם את חובבי הרכב של העולם הישן לעידן החשמל

אריאל אלסיבוני 13/07/2023 צלם: אריאל אלסיבוני, יצרן

יש בעולם המון אירועים ופסטיבלים לחובבי רכב, אבל רק מעטים האירועים שההילה שלהם הולכת ומתגברת משנה לשנה כמו פסטיבל המהירות בגודווד. עשרות אלפי חובבי רכב מרחבי העולם מגיעים מידי שנה לאחוזה במערב ססקס כדי לפגוש חלומות מוטורים מהעבר ומההווה, כשבזנים האחרונות נערכות בגודווד גם לא מעט בכורות של חלומות העתיד. מה שיכול להפתיע הוא שבניגוד לאירועי רכב מיתולוגיים שנערכים מאז תחילת המאה הקודמת, פסטיבל גודווד הוא צעיר למדי וחוגג השנה את שנתו ה-30.

תמיד אמרתי לעצמי שאני חייב להגיע לפחות פעם אחת לגודווד לחוות את מה שאף סרטון וידאו לא יכול להעביר, כשלמרבה השמחה השנה זה סוף סוף קרה. על החוויות מגודווד עם כל האגדות הנושמות והמתגלגלות עוד אספר, אבל בסופו של דבר הסיבה שבעקבותיה נחתנו בקאנטרי סייד הבריטי היא החשיפה הרשמית של מכונית קוריאנית דווקא.

אחרי לא מעט טיזרים חשפה יונדאי בגודווד רשמית את איוניק 5N – הדגם החשמלי הראשון של חטיבת N הספורטיבית שממש בימים אלו גם עושה קאמבק לשוק הישראלי. במקביל לדחיפה של יונדאי להוביל בתחום ההנעה החשמלית, רוצים הקוראנים להראות שיש גם פונטציאל להנאה בהנעה שכל כך מאיימת על חובבי הרכב.


 

יונדאי איוניק 5N משתמשת בכל התחמושת הקימת לשם כך. קצת יותר משנתיים לאחר הצגתה של איוניק 5 עדין קצת קשה להסתגל למראה הייחודי שהוא ספק האצ’בק ספק קרוסאובר עם שילוב של קווים חדים ואלמנטים קובייתיים. גרסת ה-N לוקחת את הבסיס הזה ומוסיפה לו שלל עזרים אווירודינמיים, ספויילרים וניפוחי מרכב תחת צבע התכלת בשילוב הדגשות אדומות המזוהה עם חטיבת N.

כמובן שכל התוספות הללו הן לא רק ליופי. המדפים האקטיביים בחזית נועדו כדי לשפר את כוח ההצמדה במהירויות גבוהות ולתעל אוויר למערכת הקירור, כשהכנפיים נופחו כדי לאפשר לאכלסן בתוכן צמיגים ספורטיביים במידה של 275/35 על חישוקי 21 אינץ’. הפרופורציות של ה-N מעט שונות כשהיא נמוכה ב-2 ס”מ מאיוניק 5 רגילה, ארוכה ב-8 ס”מ כאשר ניפוחי הגוף והכנפיים מוסיפים 5 ס”מ לממד הרוחב.

המראה הקרבי מגובה גם בהבטחה לביצועים. אז כמה כוח יש ליונדאי איוניק 5N? המון. ההספק המשולב עומד על 609 כ”ס, כשהמנוע הקדמי תורם 226 כ”ס והאחורי 383 כ”ס, ובמצב Boost ההספק קופץ כבר ל-650 כ”ס ב-21 אלף סל”ד. רק כדי לסבר את האוזן, זה 100 כ”ס יותר מב.מ.וו M3 CS ו-10 כ”ס יותר מגרסת העל של למבורגיני הורקאן. מה שיותר חשוב לחובבי החשמליות, יש לה כ-120 כ”ס יותר מאשר לטסלה מודל 3 פרפורמנס (ו-75 כ”ס יותר מאשר לקיה EV6 GT). זה אומר שאיוניק 5N תוכל להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות ולטפס עד ל-260 קמ”ש.

מחשב המכונית מחליט כמה כוח כל מנוע יוריד לכביש בהתאם לתנאי הדרך ולמצב הנהיגה הנבחר, כשבנוסף יכול הנהג לבחור בין 11 רמות שונות של חלוקת כוח לפנים/אחור. בנוסף, מאחור ישנו דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני המחלק את הכוח בין הצדדים לפי דרישה ועבור חובבי הדריפטים ישנו Drift Optimizer העוזר לשמור על זווית ההחלקה עם פונקציית Torque Kick המדמה את מכת הכוח שיוצר שילוב המצמד במכונית דריפטים בעלת תיבת הילוכים ידנית.

IONIQ 5N 16IONIQ 5N 16Preview
איוניק 5 Nאיוניק 5 NPreview
IONIQ 5N 17IONIQ 5N 17Preview
IONIQ 5N 11IONIQ 5N 11Preview
IONIQ 5N 02IONIQ 5N 02Preview
IONIQ 5N 03IONIQ 5N 03Preview
IONIQ 5N 04IONIQ 5N 04Preview
IONIQ 5N 05IONIQ 5N 05Preview
IONIQ 5N 06IONIQ 5N 06Preview
IONIQ 5N 07IONIQ 5N 07Preview
IONIQ 5N 08IONIQ 5N 08Preview
IONIQ 5N 09IONIQ 5N 09Preview
IONIQ 5N 10IONIQ 5N 10Preview
IONIQ 5N 12IONIQ 5N 12Preview
IONIQ 5N 13IONIQ 5N 13Preview
IONIQ 5N 14IONIQ 5N 14Preview
IONIQ 5N 01IONIQ 5N 01Preview

סוללת הרכב הוגדלה לקיבולת של 84 קוט”ש, קיבלה מערכת קירור משופרת לעומס גבוה עם מצננים נפרדים ומצנן שמן מתוגבר למנוע. מערכת הבלימה הרגרנטיבית שופרה אף היא והיא הותאמה כדי לסייע גם לבלמי המכונית הכוללים דיסקים בקוטר 400 מ”מ וקאליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים, המסוגלים לייצר תאוטה בעומס של O.6G. לטובת יעול הטווח נוסף מצב Endurance לשיפור הטווח בנהיגת מסלול על ידי הגבלת ההספק לצד מצב Sprint שנועד להעניק פרצי כוח מקסימליים. עם זאת נתון טווח הנסיעה לא פורסם נכון לעתה.

למרות שמדובר במכונית חשמלית, ביונדאי התאמצו להעניק תחושה ספורטיבית מציאותית יותר באמצעות מערכת המדמה תחושות של העבר ההילוכים בהאצה כמו בתיבת ההילוכים כפולת המצמד בעלת שמונת יחסי ההעברה של החברה. מערכת ה-eShift פועלת בסיוע מערכת סאונד מלאכותי המתאימה את עצמה לצורת הנהיגה. אם כבר אז כבר.

יונדאי איוניק 5N מגייסת את כל היצירתיות והטכנולוגיה הזמינה של חטיבת N כדי ליצור מכונית ספורט חשמלית מרשימה. מי יודע, אולי בעוד 30 שנה איוניק 5N תגיע לגודווד שוב, הפעם בתור קלאסית שהחלה עידן של מכוניות ביצועים חשמליות ספורטיביות.

איוניק 5N יונדאי יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5N פסטיבל גודווד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד