אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אסטון מרטין ואלור: מתנת יום הולדת עם תיבת הילוכים ידנית
ראשי » חדשות » אסטון מרטין ואלור: מתנת יום הולדת עם תיבת הילוכים ידנית
אסטון מרטין ואלור

אסטון מרטין ואלור: מתנת יום הולדת עם תיבת הילוכים ידנית

אסטון מרטין חוגגת יום הולדת 110 עם יצירה מעוררת נוסטלגיה בהשראת-V8 ואנטג' משנות ה-70 שתיוצר בכמות מוגבלת ותוצע רק עם תיבת הילוכים ידנית

אופיר דואק 11/07/2023 צלם: יצרן

אסטון מרטין מציינת השנה 110 שנים להיווסדה וזו חתיכת שנה היסטורית עבור היצרנית האריסטוקרטית. לא מזמן הכריזה אסטון מרטין שגם היא מצטרפת לתהליך החשמול של תעשיית הרכב, לפני כן חשפה את DB12 החדשה שתהיה המכוניות האחרונה שלה יצרן שתונע ללא עזרת חשמל ולבסוף גם נפרדה ממנוע ה-V12 שלה עם מהדורה מיוחדת של ה-DBS סופרלג’רה . אחרי כל אלה, צריך גם לעשות משהו קטן לכבוד יום ההולדת, ומה יכול להיות ראוי יותר מעוד מהדורה מיוחדת.

אסטון מרטין ואלור (Valour – גבורה) היא לא עוד מהדורה מיוחדת בשינויים קלים על בסיס דגם קיים. היא למעשה דגם ייחודי בפני עצמו אשר אסטון מרטין מתכוונת לייצר בכמות מצומצמת של 110 יחידות בלבד (מפתיע, לא?). על הדרך עושה אסטון מרטין כבוד ל-V8 ואנטאז’ המקורית שהוצגה בסוף שנות ה-70 על בסיס ה-V8 והייתה המכונית שהחזיקה את אסטון מרטין בחיים למעלה מעשור עד שזו נרכשה על ידי פורד.

בהתאם למקור ההשראה, אסטון מרטין ואלור לא דומה לשום אסטון מרטין שאנחנו מכירים בעשורים האחרונים. את מקום הקווים המפוסלים והרכים מחליפים קווים אגרסיביים עם חרטום ארוך וצללית פאסטבק. החזית כוללת כונס אוויר גדול מסיבי פחמן שהוא למעשה השבכה המזוהה של אסטון מרטין, כאשר מצדדיו שקועות יחידות התאורה העגולות שמצידן פתח זרימת אוויר המשתלב בפיסולי מכסה המנוע שמהווה חלק מבתי הגלגלים המודגשים.

Valour 08Valour 08Preview
אסטון מרטין ואלוראסטון מרטין ואלורPreview
Valour 01Valour 01Preview
Valour 03Valour 03Preview
Valour 04Valour 04Preview
Valour 09Valour 09Preview
Valour 10Valour 10Preview
Valour 11Valour 11Preview
Valour 12Valour 12Preview
Valour 13Valour 13Preview
Valour 05Valour 05Preview
Valour 06Valour 06Preview
Valour 07Valour 07Preview



מאחור השמשה האחורית מכוסה במעין ספויילר מדורג בסגנון התריסים שהיו מקובלים באייטיז כאשר דלת תא המטען משלבת בקצה קימור מזקר שהוא למעשה ספוילר אחורי שמשלב בקו אחיד עם הכנפיים. למען האווירודינמיות ישנם שפה של מסיטי רוח מסביב למכונית, כולם עשויים סיבי פחמן. באסטון מרטין טוענים שכהשראה למראה הרייסרי שימשה גרסת Muncher לה מאנס של ה-V8 ואנטאג’, אבל אנחנו רואים גם דמיון לגרסאות השרירים של פורד מוסטאנג. כך או כך, מדובר במכונית בעלת מראה אגרסיבי, מתריס ומעורר שמצליחה להיות שונה מהמראה המעודן שאסטון מרטין דובקת בו שנים ארוכות.

תא הנוסעים מנסה לשלב בין מראה עדכני לתחושה רייסרית עם נגיעות רטרו. יש לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה מזדקר שלא משתלט על הקונסולה המרכזית (זה כבר סוג של רטרו), דיפוני דלתות מסיבי פחמן, רצועות עור המשמשות כידיות פתיחה וריפוד מושבים המשולב בבד משובץ. אבל מה שהכי בולט בתא הנוסעים של אסטון מרטין ואלור נמצא בקונסולה המרכזית: ידית העברת הילוכים ידנית.




כן, כן. כבר לא מעט שנים שמכוניות ספורט אולטרה יקרות עברו להשתמש בתיבות הילוכים אוטומטיות או כפולות מצמדים אבל לפחות בואלור אסטון מרטין מחזירה את תיבת ההילוכים הידנית למסיבת פרידה. התיבה בעלת ששת יחסי ההעברה משודכת למנוע V12 כפול מגדשים בנפח 5.2 ליטר. נכון שבאסטון מרטין הצהירו שה-DBS סופרלג’רה 770 אולטימייט תהיה המכונית האחרונה של היצרן עם מנוע V12, אבל כנראה שלכבוד יום ההולדת התגמשו באסטון מרטין לשמחתנו. מה שבטוח הוא שזו המכונית היחידה כים עם מנעו V12 ותיבת הילוכים ידנית, ולמרבה הצער כנראה גם האחרונה.

 





המנוע מספק 715 כ”ס ו-76.8 קג”מ, כך שהביצועים יהלמו את המראה. בנוסף כוללת אסטון מרטין ואלור מתלים אדפטביים בעלי כיול ייעודי, בלמים קרמיים בקוטר 410 מ”מ עם קליפרים בעלי 6 בוכונות מלפנים ו-360 מ”מ עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות מאחור ולבסוף חישוקי 21 אינטש עם צמיגי מישלין פיילוטו ספורט S5 במידות 275/35 מלפנים ו-325/30 מאחור.

באסטון מרטין לא פרסמו את מחירה של הואלור, אך זה בטח לא ישנה למאושרים שיצליחו לשים עליה יד ויקבלו את המפתחות עוד לפני סוף השנה הנוכחית. מה שבטוח היא תהפוך להיות פריט אספנים נחשק בעתיד ותזכורת לימים הטובים באמת של אסטון מרטין. 

Valour אסטון מרטין אסטון מרטין ואלור ואלור תיבת הילוכים ידנית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד