אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אסטון מרטין ואלור: מתנת יום הולדת עם תיבת הילוכים ידנית
ראשי » חדשות » אסטון מרטין ואלור: מתנת יום הולדת עם תיבת הילוכים ידנית
אסטון מרטין ואלור

אסטון מרטין ואלור: מתנת יום הולדת עם תיבת הילוכים ידנית

אסטון מרטין חוגגת יום הולדת 110 עם יצירה מעוררת נוסטלגיה בהשראת-V8 ואנטג' משנות ה-70 שתיוצר בכמות מוגבלת ותוצע רק עם תיבת הילוכים ידנית

אופיר דואק 11/07/2023 צלם: יצרן

אסטון מרטין מציינת השנה 110 שנים להיווסדה וזו חתיכת שנה היסטורית עבור היצרנית האריסטוקרטית. לא מזמן הכריזה אסטון מרטין שגם היא מצטרפת לתהליך החשמול של תעשיית הרכב, לפני כן חשפה את DB12 החדשה שתהיה המכוניות האחרונה שלה יצרן שתונע ללא עזרת חשמל ולבסוף גם נפרדה ממנוע ה-V12 שלה עם מהדורה מיוחדת של ה-DBS סופרלג’רה . אחרי כל אלה, צריך גם לעשות משהו קטן לכבוד יום ההולדת, ומה יכול להיות ראוי יותר מעוד מהדורה מיוחדת.

אסטון מרטין ואלור (Valour – גבורה) היא לא עוד מהדורה מיוחדת בשינויים קלים על בסיס דגם קיים. היא למעשה דגם ייחודי בפני עצמו אשר אסטון מרטין מתכוונת לייצר בכמות מצומצמת של 110 יחידות בלבד (מפתיע, לא?). על הדרך עושה אסטון מרטין כבוד ל-V8 ואנטאז’ המקורית שהוצגה בסוף שנות ה-70 על בסיס ה-V8 והייתה המכונית שהחזיקה את אסטון מרטין בחיים למעלה מעשור עד שזו נרכשה על ידי פורד.

בהתאם למקור ההשראה, אסטון מרטין ואלור לא דומה לשום אסטון מרטין שאנחנו מכירים בעשורים האחרונים. את מקום הקווים המפוסלים והרכים מחליפים קווים אגרסיביים עם חרטום ארוך וצללית פאסטבק. החזית כוללת כונס אוויר גדול מסיבי פחמן שהוא למעשה השבכה המזוהה של אסטון מרטין, כאשר מצדדיו שקועות יחידות התאורה העגולות שמצידן פתח זרימת אוויר המשתלב בפיסולי מכסה המנוע שמהווה חלק מבתי הגלגלים המודגשים.

Valour 08Valour 08Preview
אסטון מרטין ואלוראסטון מרטין ואלורPreview
Valour 01Valour 01Preview
Valour 03Valour 03Preview
Valour 04Valour 04Preview
Valour 09Valour 09Preview
Valour 10Valour 10Preview
Valour 11Valour 11Preview
Valour 12Valour 12Preview
Valour 13Valour 13Preview
Valour 05Valour 05Preview
Valour 06Valour 06Preview
Valour 07Valour 07Preview



מאחור השמשה האחורית מכוסה במעין ספויילר מדורג בסגנון התריסים שהיו מקובלים באייטיז כאשר דלת תא המטען משלבת בקצה קימור מזקר שהוא למעשה ספוילר אחורי שמשלב בקו אחיד עם הכנפיים. למען האווירודינמיות ישנם שפה של מסיטי רוח מסביב למכונית, כולם עשויים סיבי פחמן. באסטון מרטין טוענים שכהשראה למראה הרייסרי שימשה גרסת Muncher לה מאנס של ה-V8 ואנטאג’, אבל אנחנו רואים גם דמיון לגרסאות השרירים של פורד מוסטאנג. כך או כך, מדובר במכונית בעלת מראה אגרסיבי, מתריס ומעורר שמצליחה להיות שונה מהמראה המעודן שאסטון מרטין דובקת בו שנים ארוכות.

תא הנוסעים מנסה לשלב בין מראה עדכני לתחושה רייסרית עם נגיעות רטרו. יש לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה מזדקר שלא משתלט על הקונסולה המרכזית (זה כבר סוג של רטרו), דיפוני דלתות מסיבי פחמן, רצועות עור המשמשות כידיות פתיחה וריפוד מושבים המשולב בבד משובץ. אבל מה שהכי בולט בתא הנוסעים של אסטון מרטין ואלור נמצא בקונסולה המרכזית: ידית העברת הילוכים ידנית.




כן, כן. כבר לא מעט שנים שמכוניות ספורט אולטרה יקרות עברו להשתמש בתיבות הילוכים אוטומטיות או כפולות מצמדים אבל לפחות בואלור אסטון מרטין מחזירה את תיבת ההילוכים הידנית למסיבת פרידה. התיבה בעלת ששת יחסי ההעברה משודכת למנוע V12 כפול מגדשים בנפח 5.2 ליטר. נכון שבאסטון מרטין הצהירו שה-DBS סופרלג’רה 770 אולטימייט תהיה המכונית האחרונה של היצרן עם מנוע V12, אבל כנראה שלכבוד יום ההולדת התגמשו באסטון מרטין לשמחתנו. מה שבטוח הוא שזו המכונית היחידה כים עם מנעו V12 ותיבת הילוכים ידנית, ולמרבה הצער כנראה גם האחרונה.

 





המנוע מספק 715 כ”ס ו-76.8 קג”מ, כך שהביצועים יהלמו את המראה. בנוסף כוללת אסטון מרטין ואלור מתלים אדפטביים בעלי כיול ייעודי, בלמים קרמיים בקוטר 410 מ”מ עם קליפרים בעלי 6 בוכונות מלפנים ו-360 מ”מ עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות מאחור ולבסוף חישוקי 21 אינטש עם צמיגי מישלין פיילוטו ספורט S5 במידות 275/35 מלפנים ו-325/30 מאחור.

באסטון מרטין לא פרסמו את מחירה של הואלור, אך זה בטח לא ישנה למאושרים שיצליחו לשים עליה יד ויקבלו את המפתחות עוד לפני סוף השנה הנוכחית. מה שבטוח היא תהפוך להיות פריט אספנים נחשק בעתיד ותזכורת לימים הטובים באמת של אסטון מרטין. 

Valour אסטון מרטין אסטון מרטין ואלור ואלור תיבת הילוכים ידנית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד