אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בכורה בפסטיבל גודווד לגרסת הכניסה של לוטוס אמירה
ראשי » חדשות » בכורה בפסטיבל גודווד לגרסת הכניסה של לוטוס אמירה
לוטוס אמירה

בכורה בפסטיבל גודווד לגרסת הכניסה של לוטוס אמירה

מכונית הספורט הקומפקטית של לוטוס תוצג בגודווד לראשונה בגרסת הבסיס שלה עם מנוע ותיבת הילוכים של AMG ומשקל קל יותר מאשר בגרסה הבכירה. סיכוי גבוה שהיא תנחת בקרוב גם בישראל

אופיר דואק 10/07/2023 צלם: יצרן

לוטוס הבריטית ממשיכה בתהליך ההתחדשות שלה. לפני שנתיים בדיוק הציגה לוטוס בפסטיבל המהירות של גודווד את ה”אמירה” (Emira), מכונית הספורט הקטנה בהיצע המתחדש שלה שתפסה את מקומה של האיבורה מנוחתה עדן, ובמידה מסוימת גם את האליז הזכורה לטוב. האבורה הוצגה כמכונית הספורט האחרונה של לוטוס עם מנוע בעירה פנימית בגרסת V6 עם הבטחה לגרסת כניסה בעלת מנוע 4 צילינדרים. שנתיים לאחר מכן, תיערך הבכורה של גרסת הכניסה של האמירה, בפסטיבל גודווד כמובן.

אחרי שנים בהן לוטוס עשתה שימוש במנועים מתוצרת טויוטה, כולל בגרסת ה-V6 של האמירה עצמה, תשתמש לוטוס לראשונה בגרסת הכנסה של האמירה ביחידת הנעה מתוצרת AMG. אם אתם תוהים מה הקשר, אז זה המקום להזכיר שחברת ג’ילי, המחזיקה כיום בלוטוס מחזיקה גם ב-10% ממניות קבוצת דיימלר AG שמחזיקה במרצדס שהיא בעלת הבית של AMG. פשוט, לא?

מדובר במנוע ה-2.0 ליטר טורבו של AMG שמוכר בין היתר ממרצדס A45 AMG ומהווה גם מחצית ממנוע ה-V8 של הסדנה המשרת בין היתר את דגמי AMG GT ואסטון מרטין השונים. באמירה יספק המנוע 360 כ”ס, שהם 40 כ”ס פחות ממנוע ה-3.5 ליטר V6 בעל מגדש העל של הגרסה הבכירה, כשהוא ממוקם במרכז ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה. לפחות נכון לעתה, תיבת הילוכים ידנית המוצעת כאופציה בדגם הבכיר לא תוצע באמירה 2.0.


המפרט המלא של לוטוס אמירה 2.0 טרם פורסם במלואו אך כבר ניתן להגיד שעם משקל של 1,405 ק”ג היא קלה כמעט ב-100 ק”ג מגרסת ה-V6, אך עדין כבדה ב-150 ק”ג מהאיבורה אותה החליפה ושוקלת כמו פורשה קאיימן בסיסית, כך שיתרון המשקל המסורתי של לוטוס כבר אבד למרבה הצער. מצד שני צריך לזכור שהאמירה כבר רחוקה להיות ספרטנית וערומה כמו קודמותיה ואפילו מגיעה עם מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות. למרות הפער בהספק הביצועים של גרסת הבסיס צפויים להיות דומים לאלו שלה גרסה הבכירה: תאוצה ל-100 קמ”ש באזור ה-4.5 שניות ומהירות מרבית של כ-290 קמ”ש.

גרסת ה-2.0 ליטר של לוטוס אמירה תהיה גם זולה משמעותית מגרסת ה-V6, עם תג מחיר התחלתי של 60 אלף פאונד לעומת מחיר התחלתי של 75 אלף פאונד לגרסה הבכירה. עד לא מזמן זה לא היה רלוונטי עבורנו, אבל לאחר שבשבועות האחרונים נודע כי חברת EV מוטורס תחל בקרוב לשווק בישראל את דגמי לוטוס בישראל אז ניתן לצפות שאמירה 2.0 תהיה חוד החנית של לוטוס בישראל, עם תג מחיר מקומי משוער של כחצי מיליון שקלים.

 

גודווד לוטוס לוטוס אמירה לוטוס אמירה 2.0 לוטוס אמירה AMG פסטיבל גודווד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד