אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הפורשה 996 היקרה בהיסטוריה נרכשה על ידי ג’רי סיינפלד
ראשי » חדשות » הפורשה 996 היקרה בהיסטוריה נרכשה על ידי ג’רי סיינפלד
פורשה 996

הפורשה 996 היקרה בהיסטוריה נרכשה על ידי ג’רי סיינפלד

אמנם זה לא הדור הנחשק ביותר של ה-911, אבל גרסת קלאסיק קלאב יחידה במינה שנבנתה כנראה הספיקה עבור ג'רי סיינפלד לרשום עבורה צ'ק בסך 1.2 מיליון דולר

אופיר דואק 27/06/2023 צלם: יצרן

קשה מאד לאספני רכב לשבוע מהתחביב שלהם. גם אם בחניה שלהם יהיו עשרות מכוניות והם הגיעו למסקנה שזה מספיק, זהו רק מצב זמני ותמיד יכולה לצוץ מכונית שתעורר את התשוקה מחדש. זה נכון במיוחד אם כסף הוא לא מגבלה כמו במקרה של ג’רי סיינפלד, שמוסיף בימים אלו עוד מכונית לאוסף המפואר שלו. במקרה של סיינפלד מדובר בעוד פורשה ולא סתם אחת, אלא בפורשה 911 מסדרת 996 שהיא היקרה ביותר שנמכרה עד כה.

הקומיקאי ג’רי סיינפלד ידוע כחובב ואספן מושבע של מכוניות פורשה (אם כי בסדרה המפורסמת שלו הוא נהג בעיקר על סאאב). בשנת 2016 החליט סיינפלד לפנות קצת מקום בחניה ומכר 18 מכוניות מהאוסף שלו בהן דגמים נדירים כמו 550 ספיידר, 356 ספידסטר ועוד כמה מכוניות מיוחדות מההיסטוריה של היצרן הגרמני. למי שחשש, ג’רי לא עזב את התחביב לגמרי ועדין הוא מחזיק כמה וכמה מכוניות פורשה נחשקות בהן ה-911 הראשונה שיוצרה ו-911 קאררה RS 2.7 משנת 1973, כך שהרכש החדש בהחלט יהיה בחברה טובה.

אז מה הופך את פורשה 996 שרכש ג’רי סיינפלד כעת למיוחדת כל כך כדי שתצדיק צ’ק בסך 1.2 מיליון דולר? בפרט שמדובר בדור הראשון של ה-911 עם קירור מים בעל החזית הלא שגרתית שהפכה אותו לדור הפחות חביב בקרב חובבי פורשה. ובכן זוהי פורשה 996 משנת 1999 שנוצרה כמחווה למהדורת קלאסיק קלאב קופה מ-2010 שנוצרה בעצמה כמחווה לקאררה RS 2.7 הקלאסית. בהתאם לכך היא בעלת מאפייני עיצוב תואמים כמו ספויילר “דאקטייל” מאחור המשתלב עם מכסה המנוע, מדבקות צד וכמובן חישוקי חמש צלעות מושחרים. את המראה משלימים צביעה אפורה ייחודית ופנים בריפוד עור-בד אפור כחלחל בסגנון שנות השבעים וסט תיקים תואם.




פורשה לא הסתפקה רק בקוסמטיקה. יחידת ההנעה שונה מאשר ב-996 הסטנדרטית והיא נלקחה מה-GT3 של אותו דור. המשמעות היא שלקלאסיק יש מנוע 3.6 במקום 3.4 ליטר עם הספק של 385 כ”ס, 85 כ”ס יותר מאשר ב-996 הרגילה, ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה. גם יתר המכלולים קרובים יותר לאלו של ה-GT3.

רק יחידה אחת של פורשה 996 קלאסיק קלאב ייוצרה על ידי פורשה בשיתוף מועדון בעלי פורשה האמריקאי, כפרויקט על בסיס 996 סטנדרטית לציון חגיגות 75 שנה לפורשה. מהדורת הקלאסיק קלאב בת 250 יחידות שנוצרה על בסיס הפורשה 997 שנחשבת גם היא לפריט אספנים מבוקש, אבל לא כמו המכונית החד פעמית שנרכשה על ידי ג’רי. גם כיום מציעה פורשה את ה-911 במהדורת קלאסיק והיא עולה כמעט פי 2 מ-911 מקבילה כך שאפשר להבין למה ערכה של המהדורה המיוחדת הזו רק עלה. האם היא שווה 1.2 מיליון דולר? זה לא באמת משנה לאספנים כמו סיינפלד שחושקים בדגם מסוים ויכולים להרשות לעצמם.


996 CLASSIC 01996 CLASSIC 01Preview
996 CLASSIC 02996 CLASSIC 02Preview
996 CLASSIC 03996 CLASSIC 03Preview
996 CLASSIC 04996 CLASSIC 04Preview
996 CLASSIC 05996 CLASSIC 05Preview
996 CLASSIC 07996 CLASSIC 07Preview
996 CLASSIC 08996 CLASSIC 08Preview
996 CLASSIC 09996 CLASSIC 09Preview
996 CLASSIC 10996 CLASSIC 10Preview
996 CLASSIC 11996 CLASSIC 11Preview
996 CLASSIC 12996 CLASSIC 12Preview
פורשה 996פורשה 996Preview

ג'רי סיינפלד פורשה פורשה 911 פורשה 996 פורשה 996 קלאסיק קלאב
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

החשמלית כאן, הפלאג-אין בדרך: BYD אטו 2 בישראל

החשמלית כאן, הפלאג-אין בדרך: BYD אטו 2 בישראל

סיבוב פרסה: מרצדס C63 AMG נפרדת ממנוע ה-4 צילינדרים ההיברידי

סיבוב פרסה: מרצדס C63 AMG נפרדת ממנוע ה-4 צילינדרים ההיברידי

בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט

בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט

עדכונים מהשטח: פורד ברונקו בגרסאות חדשות ל-2026

עדכונים מהשטח: פורד ברונקו בגרסאות חדשות ל-2026

BYD דולפין סרף (מבחן דרכים): שליחות עירונית

BYD דולפין סרף (מבחן דרכים): שליחות עירונית

סוזוקי GSX-8R ברכיבה ראשונה: נפלאות הפלטפורמה

סוזוקי GSX-8R ברכיבה ראשונה: נפלאות הפלטפורמה

אחרי הבנזין והחשמל, ג’אקו 5 נוחת גם בגרסה היברידית

אחרי הבנזין והחשמל, ג’אקו 5 נוחת גם בגרסה היברידית

ב.מ.וו 220 גראן קופה (מבחן דרכים): כרטיס כניסה לבוואריה

ב.מ.וו 220 גראן קופה (מבחן דרכים): כרטיס כניסה לבוואריה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד