חברת ד.ל.ב מוטוספורט השיקה בסוף השבוע האחרון את פיג’ו XP400 – קטנוע האדוונצ’ר החדש והמסקרן של היצרן הנוחת בארץ זמן קצר לאחר ההשקה העולמית שלו. פיג’ו XP400 מצטרף כאן לאחד הסגמנטים הלוהטים כיום בשוק הדו-גלגלי בעולם וגם בישראל, כמתחרה לקטנועי אדוונצ’ר דוגמת קימקו DTX 360 והונדה ADV350, כמו גם מול מקסי סקוטרים המיועדים לכביש שאשתקד כבר הגיעו לנתח שוק של 31% מסך מכירות הקטנועים בארץ.
פיג’ו XP400 מתאפיין בעיצוב מודרני המשלב בין ספורטיביות למראה קשוח לשטח, כאשר שלל משטחים שלו עוצבו במידה מסוימת המזכירה את דגמי המכוניות של פיג’ו (למרות שחטיבת הדו”ג של פיג’ו כבר לא נמצאת באותה בעלות של חברת המכוניות). לצד העיצוב האתלטי מצויד הקטנוע במיגון רוח קצר וכהה, חישוקי שפיצים הנועלים צמיגי טיובלס פירלי סקורפיון STR Rally במידות חריגות של 17 110/70 מלפנים ו-15 160/60 מאחור, לצד מתלים ארוכי מהלך (140 מ”מ) מבית קאיבה, המעידים על יכולות כנראה לא מבוטלות גם מחוץ לכביש הסלול.
יחד עם זאת, בשל האופי הספורטיבי ומבנה המתלים, בסעיף השימושיות הוא לוקה בתאי אחסון קטנים יחסית ואפשרות מוגבלת לאחסן קסדת 3/4 בלבד, מה שישלח רוכשים פוטנציאליים המעוניינים להפוך אותו לכלי תיור למרחקים ארוכים, למחלקת האבזור והשפצורים של היבואן, שם יתאימו לו שלל אבזור מקורי כולל ארגז אחורי עליון ושני ארגזי צד בעלי נפח הטענה גדול.
המנוע של פיג’ו XP400 מוכר מדגם תלת הגלגל של החברה מטרופוליס שהושק בשנה שעברה. הוא בעל נפח של 400 סמ”ק, קירור נוזל והספק של 36.7 כ”ס ב-8,150 סל”ד יחד עם מומנט של 3.9 קג”מ ב-5,400 סל”ד. בפיג’ו צהירים על צריכת דלק נמוכה של 3.8 ליטר בלבד ל-100 ק”מ (למעלה מ-26 ק”מ לליטר), כשמיכל דלק בנפח 13.5 ליטר אמור לספק טווח רכיבה ארוך מהמקובל בסגמנט. מערכת הבלימה מורכבת מצמד דיסקים בקוטר 295 מ”מ מלפנים וקאליפרים רדיאליים ודיסק יחיד בקוטר 240 מ”מ מאחור. מערכת ABS קיימת כמתבקש ולצידה גם בקרת אחיזה הניתנת לביטול אם מתכוונים לרדת לשטח.
פיג’ו XP400 ישווק בארץ ב-2 גרסאות לבחירה: דגם GT (עם חישוקי “שפיצים”) שהוצג באירוע ההשקה ומחירו נקבע על 51,990 שקלים, ודגם ה-ALLURE (בעל החישוקים היצוקים) שיצטרף בקרוב במחיר של 49,990 שקלים. לקטנוע תוצמד אחריות לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים, ולרגל ההשקה צמד הדגמים יוצעו עם הנחה של 2,000 שקלים מהמחירון.