אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אקזוטיקה צרפתית: אלפין מתחילה את פעילותה בישראל
ראשי » חדשות מקומיות » אקזוטיקה צרפתית: אלפין מתחילה את פעילותה בישראל
אלפין A110

אקזוטיקה צרפתית: אלפין מתחילה את פעילותה בישראל

מותג מכוניות הספורט הצרפתי אלפין נוחת סוף סוף בישראל עם ה-A110 קלת המשקל בעלת המנוע המרכזי שתוצע בארבע גרסאות שונות. המחיר: החל מ-480 אלף שקלים

ששי כהן 25/06/2023 צלם: ששי כהן, יצרן

אחרי כל כך הרב מותגי מכוניות חשמליות מסין שהושקו בישראל השנה האחרונה, סוף סוף מגיע ארצה גם מותג שמיעוד כולו לחובבי ההגה. מדובר באלפין (Alpine), מותג הספורט האגדי של רנו שמתחיל שיווק בישראל לאחר שחזר לתחיה באמצע העשור הקודם. העתיד של אלפין נמצא גם הוא בחשמל, כפי שראינו לאחרונה כאשר חשפה את ה-A290 בטא, אבל לפחות לעת עתה גם אצלנו היא מתמקדת ב-A110.

אלפין A110 היא מכונית קופה ספורטיבית מרהיבה, שעתידה להתחרות בארץ בדגמים כמו פורשה 718 קאיימן ויגואר F-TYPE. ישראל היא המדינה השלישית בעולם מחוץ לאירופה, בא מתחיל שיווק המותג הספורטיבי, ועבור מי שלא ממש בקיא בחומר, נוסיף שמותג אלפין נוסד בשנת 1955 על ידי ז’אן רדולה (Jean Rédélé), נהג צעיר וכריזמטי שאהב להתחרות. הוא קרא לחברה שלו על שם ׳מגרש המשחקים׳ האהוב עליו: הרי האלפים הידועים בכבישי הנהיגה המפותלים והמהנים לנהיגה.

כאשר הוצגה מכונית הכביש המקורית A110 ב-1962, החברה החלה להמריא. עד אז, Alpine ורנו היו משתפי פעולה קרובים, מכוניות Alpine נמכרו וטופלו על ידי סוכנויות רנו. בתחילת שנות ה-70, Alpine הייתה כוח מרכזי בתחרות הראלי. בשנת 1971, Alpine טיפסה על שלוש המדרגות על הפודיום של ראלי מונטה קרלו המפורסם בעולם בפעם הראשונה, ואז שוב ב-1973. מאז זכה המותג בשלל ניצחונות במרוצי ראלי שונים בעולם. החל מ-1973 עבר המותג לבעלות מלאה של קבוצת רנו. ההיסטוריה של אלפין כוללת עוד מספר דגמים שרובם היו אבולוציה ל-A110. לבסוף ייצור אלפין הופסק בשנת 1995, אך בשנת 2017 חזר המותג לחיים עם A110 מודרנית בעלת עיצוב שרומז לדגם המקורי ונאמנה לעקרונות של אלפין: קומפקטית, קלה וזריזה.


אלפין A110 הינה מכונית קופה דו-מושבית בעלת מנוע מרכזי הנהנית ממשקל קליל ביחס לימינו, שמתחיל ב-1,177 ק”ג ומגיע עד 1,184 ק”ג בגרסה הבכירה. הדגם ישווק בארץ ב-4 גרסאות לבחירה, כולן עם מנוע טורבו 1.8 ליטר מרכזי המפיק 252 כ”ס ו-32.5 קג”מ בגרסת הכניסה ו-301 כ”ס ו-34.7 קג”מ בשלושת הגרסאות הנוספות. יחד עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים והנעה אחורית, מבטיחה המכונית ביצועים מלהיבים: תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.5 שניות בגרסת הכניסה ו-3.9 שניות בגרסאות החזקות, לצד מהירות מרבית של 250 עד 275 קמ”ש לגרסת ה-“AERO” הבכירה.

בחברה מדגישים, לא באנו להיות מהירים רק בקו ישר, אלא גם מהירים ומהנים במיוחד בעיקר כאשר הכבישים הופכים להיות הרריים ומפותלים, כאשר את יחידת הכח הספורטיבית מגבים גם מערכות מתלים ופליטה המוכרים מעולמות הספורט, המצטרפים לחלוקת משקל אידיאלית לנהיגה זריזה ותגובתית – 44% לפנים ו- 56% לאחור, ומערכת בלימה מתוצרת ברמבו.

בפנים מציעה אלפין A110 אווירה ספורטיבית עם עיצוב המשלב בין מסורת העבר לאבזור מודרני. האבזור הסטנדרטי כולל צמד מושבי ספורט, מנופי העברת הילוכים מההגה, מולטימדיה עם מסך מגע “7 וקישוריות לסמארטפונים, לוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים דיגיטלית, בלם יד חשמלי (כנראה לא לשמחתם של הלקוחות…) וחישוקי “18 קלים. רמות הגימור הגבוהות יותר כוללות גם מושבי באקט ספורטיביים או מושבי מרוץ מסוג “piece-one”,  ובגרסה הבכירה גם ספוילר קדמי מסיבי פחמן, ספוילר אחורי ועוד. בסעיף הבטיחות: רק צמד כריות אוויר וללא מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.

כמוצר פרימיום מחירי הדגמים אינם עממיים וינועו מ-480,000 שקל ועד ל-620,000 שקל לגרסה הבכירה. היבואן לא מספק תחזית מכירות, אך מבהיר שכמה מכוניות ראשונות כבר זמינות לאספקה מיידית בארץ וכלל שיהיה ביקוש כך יגיעו בהתאם מכוניות נוספות.

A110 GT A110S אלפין אלפין A110
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד