אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אקזוטיקה צרפתית: אלפין מתחילה את פעילותה בישראל
ראשי » חדשות מקומיות » אקזוטיקה צרפתית: אלפין מתחילה את פעילותה בישראל
אלפין A110

אקזוטיקה צרפתית: אלפין מתחילה את פעילותה בישראל

מותג מכוניות הספורט הצרפתי אלפין נוחת סוף סוף בישראל עם ה-A110 קלת המשקל בעלת המנוע המרכזי שתוצע בארבע גרסאות שונות. המחיר: החל מ-480 אלף שקלים

ששי כהן 25/06/2023 צלם: ששי כהן, יצרן

אחרי כל כך הרב מותגי מכוניות חשמליות מסין שהושקו בישראל השנה האחרונה, סוף סוף מגיע ארצה גם מותג שמיעוד כולו לחובבי ההגה. מדובר באלפין (Alpine), מותג הספורט האגדי של רנו שמתחיל שיווק בישראל לאחר שחזר לתחיה באמצע העשור הקודם. העתיד של אלפין נמצא גם הוא בחשמל, כפי שראינו לאחרונה כאשר חשפה את ה-A290 בטא, אבל לפחות לעת עתה גם אצלנו היא מתמקדת ב-A110.

אלפין A110 היא מכונית קופה ספורטיבית מרהיבה, שעתידה להתחרות בארץ בדגמים כמו פורשה 718 קאיימן ויגואר F-TYPE. ישראל היא המדינה השלישית בעולם מחוץ לאירופה, בא מתחיל שיווק המותג הספורטיבי, ועבור מי שלא ממש בקיא בחומר, נוסיף שמותג אלפין נוסד בשנת 1955 על ידי ז’אן רדולה (Jean Rédélé), נהג צעיר וכריזמטי שאהב להתחרות. הוא קרא לחברה שלו על שם ׳מגרש המשחקים׳ האהוב עליו: הרי האלפים הידועים בכבישי הנהיגה המפותלים והמהנים לנהיגה.

כאשר הוצגה מכונית הכביש המקורית A110 ב-1962, החברה החלה להמריא. עד אז, Alpine ורנו היו משתפי פעולה קרובים, מכוניות Alpine נמכרו וטופלו על ידי סוכנויות רנו. בתחילת שנות ה-70, Alpine הייתה כוח מרכזי בתחרות הראלי. בשנת 1971, Alpine טיפסה על שלוש המדרגות על הפודיום של ראלי מונטה קרלו המפורסם בעולם בפעם הראשונה, ואז שוב ב-1973. מאז זכה המותג בשלל ניצחונות במרוצי ראלי שונים בעולם. החל מ-1973 עבר המותג לבעלות מלאה של קבוצת רנו. ההיסטוריה של אלפין כוללת עוד מספר דגמים שרובם היו אבולוציה ל-A110. לבסוף ייצור אלפין הופסק בשנת 1995, אך בשנת 2017 חזר המותג לחיים עם A110 מודרנית בעלת עיצוב שרומז לדגם המקורי ונאמנה לעקרונות של אלפין: קומפקטית, קלה וזריזה.


אלפין A110 הינה מכונית קופה דו-מושבית בעלת מנוע מרכזי הנהנית ממשקל קליל ביחס לימינו, שמתחיל ב-1,177 ק”ג ומגיע עד 1,184 ק”ג בגרסה הבכירה. הדגם ישווק בארץ ב-4 גרסאות לבחירה, כולן עם מנוע טורבו 1.8 ליטר מרכזי המפיק 252 כ”ס ו-32.5 קג”מ בגרסת הכניסה ו-301 כ”ס ו-34.7 קג”מ בשלושת הגרסאות הנוספות. יחד עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים והנעה אחורית, מבטיחה המכונית ביצועים מלהיבים: תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.5 שניות בגרסת הכניסה ו-3.9 שניות בגרסאות החזקות, לצד מהירות מרבית של 250 עד 275 קמ”ש לגרסת ה-“AERO” הבכירה.

בחברה מדגישים, לא באנו להיות מהירים רק בקו ישר, אלא גם מהירים ומהנים במיוחד בעיקר כאשר הכבישים הופכים להיות הרריים ומפותלים, כאשר את יחידת הכח הספורטיבית מגבים גם מערכות מתלים ופליטה המוכרים מעולמות הספורט, המצטרפים לחלוקת משקל אידיאלית לנהיגה זריזה ותגובתית – 44% לפנים ו- 56% לאחור, ומערכת בלימה מתוצרת ברמבו.

בפנים מציעה אלפין A110 אווירה ספורטיבית עם עיצוב המשלב בין מסורת העבר לאבזור מודרני. האבזור הסטנדרטי כולל צמד מושבי ספורט, מנופי העברת הילוכים מההגה, מולטימדיה עם מסך מגע “7 וקישוריות לסמארטפונים, לוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים דיגיטלית, בלם יד חשמלי (כנראה לא לשמחתם של הלקוחות…) וחישוקי “18 קלים. רמות הגימור הגבוהות יותר כוללות גם מושבי באקט ספורטיביים או מושבי מרוץ מסוג “piece-one”,  ובגרסה הבכירה גם ספוילר קדמי מסיבי פחמן, ספוילר אחורי ועוד. בסעיף הבטיחות: רק צמד כריות אוויר וללא מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.

כמוצר פרימיום מחירי הדגמים אינם עממיים וינועו מ-480,000 שקל ועד ל-620,000 שקל לגרסה הבכירה. היבואן לא מספק תחזית מכירות, אך מבהיר שכמה מכוניות ראשונות כבר זמינות לאספקה מיידית בארץ וכלל שיהיה ביקוש כך יגיעו בהתאם מכוניות נוספות.

A110 GT A110S אלפין אלפין A110
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד