בסוף השבוע הקרוב יוזנק בפעם ה-101 מרוץ הפייקס פיק הידוע, שמאז שנת 1016 הפך למרוץ טיפוס הגבעה היוקרתי והמפורסם בעולם. כמו בכל שנה, עשרות נהגים ינסו להעפיל לפסגה בגובה 1,440 מטרים בקולורדו שהם צריכים להתמודד בדרך עם מסלול של כ-20 ק”מ ו-156 פניות. אל הפייקס פיק מגיעות מידי שנה מכוניות משופרות ויוצאות דופן ובין המפלצות השנה בולטת גם פורד עם הגרסה העדכנית של הסופר ואן 4.2.
מדובר בממשיך של הסופר ואן 4.0 מהשנה שעברה שעבר שינויים והתאמות כדי להתמודד עם התנאים בפיקס פיק ואולי אף לשבור את שיא המרוץ משנת 2018 המחוזק על ידי פולקסווגן. הנשק של הסופר וואן הוא מערכת הנעה חשמלית המשלבת מנוע חשמלי מלפנים ושניים נוספים מאחור, בהספק משולב אדיר של 1,400 כ”ס. זה אמנם הרבה פחות מ-2,000 כוחות הסוס בגרסה הקודמת של הואן, אך עדין מדובר במערכת המייצרת ביצועים דופן. המנועים ניזונים משלוש סוללות ליתיום פולימר מתקדמות שאוגרות אנרגיה בבלימה גם באמצעות מערכת רגרנטיבית בעוצמה של עד 600 קילוואט.
פורד סופר ואן 4.2 מבוסס על הגרסה החשמלית של פורד e קאסטום טרנזיט שעבר שינויים מרחיקי לכת, בין היתר על ידי קיצוץ והפשטת המרכב והוספת כלוב בטיחות לחיזוק. לטובת אווירודינמיות יש שלל עזרים ומסיטי רוח מסביבי למרכב, כאשר הגג של הסופר ואן נחתך קצת מאחור תא הצוות מלפנים, כך שיש לו מאחור מראה קרוב יותר לסדאן מאשר ואן. הצעד התבקש כדי שיהיה ניתן להתקין ספויילר אחורי עצום ממדים המכסה גם את צידי הרכב. הספויילר מסיבי הפחמן מספק כוח הצמדה של כ-2 טון במהירות של 240 קמ”ש, מה שמאד חיוני די למנוע מהסופר ואן 4.2 לעוף אל התהום.
הסופר ואן הלא קונבנציונלי של פורד צבוע הצבעי הקרב של פורד מוסטאנג GT3, שגם היא כמותו היא פרי פיתוח של חטיבת פורד פרפורמנס. יהיה מעניין לראות האם הוא יחולל סנסציה ויצליח לנצח את המתחרים המבוססים על מכוניות ספורט ייעודיות ולא על רכב חלוקת סחורות.