אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בהשראת האליז: ניובולט מציגה קונספט לחשמלית ספורטיבית קלה שנטענת בכמה דקות
ראשי » חדשות » בהשראת האליז: ניובולט מציגה קונספט לחשמלית ספורטיבית קלה שנטענת בכמה דקות
ניובולט

בהשראת האליז: ניובולט מציגה קונספט לחשמלית ספורטיבית קלה שנטענת בכמה דקות

חברת הטכנולוגיה ניובולט מציגה קונספט למכונית ספורט חשמלית ששואבת השראה מלוטוס אליז לא רק במראה אלא גם במהות, עם דגש על משקל קל וטעינה אולטרה מהירה

אופיר דואק 14/06/2023 צלם: יצרן

משקל גבוה הוא האויב של כל מכונית ספורטיבית. זאת קביעת היסוד של קולין צ’פמן, האיש שהקים את לוטוס, ולפיה בנויות מכוניות החברה מאז ועד היום. כשמדובר במכונית ספורטיבית חשמלית, כפי שהעידן הנוכחי מזמן לנו לעיתים קרובות, הקביעה הזו נכונה פי כמה וכמה וקשה ליישום בגלל שמה לעשות, סוללות שוקלות הרבה וצריך סוללות גדולות וחזקות בשביל לגבות ביצועים גבוהים.

חברת ניובולט הבריטית המתמחה בפיתוח טכנולוגיות סוללה וטעינה מנסה לשנות את המשוואה הזו. לכן חברה לסדנת Callum שבראשה עומד המעצב הבריטי איאן קאלום שאחראי לכמה מהעיצובים המרשימים של תעשיית הבריטית בעשורים האחרונים, בהן אסטון מרטין DB9, יגואר F טייפ ויגואר IPACE. התוצאה היא קונספט למכונית ספורט חשמלית בשם ניובולט EV.

מבחינה עיצובית אי אפשר לפספס את הדמיון במבנה ובחזית של הניובולט לדור הראשון של לוטוס אליז שהוצג בשנת 1996, בשילוב קווים מודרניים יותר. עם זאת הניובולט ארוכה ב-15 ס”מ ורחבה ב-10 ס”מ מהאליז ההיא, כשהיא עושה כמותה שימוש בחומרים קלים ככל הניתן כדי לשמור על משקל קל.
כאן נכנסת הטכנולוגיה של ניובולט שפיתח עבור המכונית סוללה בקיבולת צנועה של 35 קוט”ש, מה שמאפשר לטענתה לשמור על משקל עצמי של קצת יותר מטון. זה אמנם כבר מהאליז המודרנית בכ-200 ק”ג, אך עדין מדובר במשקל נמוך ממכונית סופר מיני ממוצעת.




הטווח המרבי שתעניק הסוללה לא פורסם, כמו גם נתוני ביצועים של המכונית, אך כידוע הוא שכאשר נוהגים במכונית חשמלית מהר הסוללה מתרוקנת בקצב מסחרר. כאן מגיעה הבשורה בטכנולוגיה של ניובולט המאפשרת טעינה אולטרה מהירה, כך שבעמדה ניתן להוסיף 250 ק”מ של טווח ב-6 דקות בלבד, במהירות טעינה מגיעה ליותר מ-2,500 קמ”ש –  פי 2 מהטעינה המהירה ביותר כיום לטענת ניובולט., זה אומר שטעינה כזו תותיר מספיק זמן לעוד הקפות ביום המסלול. למרות שכידוע טעינה אולטרה מהירה פוגמת באורך חיי הסוללה, בניובולט מצהירים כי היא תהיה עמידה בלפחות 2,000 מחזורי טעינה מהירה לפני שתחל דעיכה משמעותית בביצועי הסוללה.

בניובולט טוענים שטכנולוגיית הטעינה המהירה תהיה זמינה ליצור כבר ב-2024. ומה לגבי הקונספט המדליק? אנחנו בספק אם הוא יגיע לייצור, אבל אולי מישהו בלוטוס שנמצאת כיום בשליטת ג’ילי יחליט שככה צריכה להיראות מחליפת האליז שאנחנו כה מחכים לה, במידה וחלילה תהיה חשמלית.

Callum לוטוס אליז ניובולט ניובולט EV
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד