חברת סמל”ת, יבואנית סובארו לישראל, מתחילה לשווק את סובארו קרוסטרק החדש. הקרוסטרק הוא שמו האמריקאי של ה- XV שזכה כאן להצלחה נאה בהיותו אופציה כמעט יחידה לקרוסאובר משפחתי קומפקטי שיכול להפגין יכולת שטח. הדור החדש והשלישי בשושלת ממשיך את המתכון המוכר, כשהוא למעשה גרסת השטח על בסיס גרסת ההאצ’בק של סובארו אימפרזה, שגם היא זכתה לדור חדש בשנה שעברה (אם כי הוא נחשף במפתיע דווקא אחרי הקרוסטרק).
כמו הדור החדש של האימפרזה, גם סובארו קרוסטרק החדש מתבסס על הפלטפורמה המודולארית של הדור היוצא. השוני במידות זניחה, כאשר בסיס הגלגלים (267 ס”מ) והרוחב (180 ס”מ) נותרו זהים שרק נוספו 1.5 ס”מ לאורך הכולל (448 ס”מ). העיצוב הוא גם הוא אבולוציה של קודמו, כשלא נפקד מקומם של תוספות “שטח” לרבות חצאיות ובתי גלגלים מפלסטיק קשיח ומסילות גג.
שדרוגים נעשו לתא הנוסעים שכעת מצויד במערכת מולטימדיה חדשה עם מסך 11.6 אינץ’ אנכי (לא ברמת הגימור הבסיסית) ושיפרו איכות החומרים. מערך מערכות הבטיחות עודכן והקרוסטרק מגיע כעת כסטנדרט עם 8 כריות אוויר, מערכות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, כאשר ברמות הגימור הגבוהות נוספות גם זיהוי תנועה השטחים מתים והתרעה על תנועה מאחור.
יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי מהותי ומשלבת מנוע בוקסר 2.0 ליטר אטמוספרי בעל הזקרה ישירה המספק 152 כ”ס עם תיבת הילוכים רציפה בעלת שמונה יחסי העברה קבועים. נתוני הביצועים הם 10.5 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 198 קמ”ש. בחו”ל קיימת גם גרסה היברידית לקרוסטרק, אך לא ברור אם ומתי היא תוצע גם בישראל. כך גם לגבי גרסת הוילדרנס הקרבית שהוצגה לאחרונה.
גם בדור החדש ממשיך סובארו קרוסטרק לשמור על המאפיינים הייחודים של ה-XV המעניקים לו יכולת שטח שלא מקובלת בקרב קרוסאוברים בגודלו ומחירו. לקרוסטרק מרווח גחון מרשים של 22 וההנעה היא כפולה קבועה כמובן, הוא מצוידת במערכת ה-X-Mode של סובארו המשתמשת בבקרת האחיזה בהתאם לתנאי השטח ומערכת בקרת ירידה במדרון. לקרוסטרק אמנם ישנם צמיגי כביש, אך הם בעלי חתך 60 גבוה יחסית, כך שהם עמידים יום מפני קילוף כאשר יורדים לשביל.
סובארו קרוסטרק החדש ישווק ב-3 רמות גימור, כאשר מחירו ההתחלתי עומד על 160 אלף שקלים לרמת גימור ‘טורינג’ ומגיע עד ל-180 אלף שקלים לרמת גימור ‘אקזקיוטיב’.