אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איך אומרים ג’ימני בסינית?
ראשי » חדשות » איך אומרים ג’ימני בסינית?
באוג'ן

איך אומרים ג’ימני בסינית?

המותג הסיני באוג'ן מתחיל לשווק רכב פנאי זעיר בעל עיצוב בהשראת סוזוקי ג'ימני, אך ללא יומרות שטח, בעל הנעה חשמלית ואפילו מסך חיצוני להקרנת אימוג'י

אופיר דואק 30/05/2023 צלם: יצרן

זה לא סוד שיצרניות הרכב הסיניות נוטות להשאיל לעיתים קרובות רעיונות מיצרניות מערביות, לפעמים ברמה שגובלת בהעתקה בוטה. בימים אלו יוצא לשוק בסין רכב פנאי קטן שלא צריך הרבה דמיון כדי להבחין שמתכנניו שאבו השראה מסוזוקי ג’ימיני המצליח והייחודי.

לדגם החדש קוראים יפ ((Yep) והוא שייך למותג באוג’ן (Baojun) ,מותג שהוקם על ידי השותפות של ג’נרל מוטורס ו-SAIC בשוק הסיני בשנת 2010, וכיום מתמקד בייצור של מכוניות קטנות וקומפקטיות הפונות לקהל צעיר ואופנתי. יפ בהחלט עונה להגדרה הזו. הוא משלב מרכב קובייתי וקווים רבועים, עם אלמנטים מודרניים ביחידות התאורה מלפנים ומאחור ואפילו גימיק בדמות מסך הממוקם על דלת תא המטען במקום שבו לג’ימני יש גלגל חלופי, כשהוא מקרין חיצים בעת איתות או אימוג’י כדי להביע את מצב הרוח של הנהג.

המידות אגב, קרובות לאלו של הג’ימני עם אורך וגובה כמעט זהים של 338 ו-172 ס”מ בהתאמה, אם כי בסיס הגלגלים של היפ קצר ב-14 ס”מ ועומד על 211 ס”מ בלבד. למרות המראה הקובייתי וכמה אלמנטים שהועתקו ממקור ההשראה כמו הפגוש הקדמי, באוג’ן ממש לא מייעדים את היפ לשטח, כך שאפילו אל תפנטזו על סרנים חיים או הילוך כוח. בחברה מצהירים שמדובר בכלי עירוני שנועד בעיקר לטפס על מדרכות ומדרגות כפי שניתן לראות בסרטון התדמית של הרכב. תא הנוסעים צבעוני ולא נראה ספרטני כמו בסוזוקי, בטח כאשר הוא מציע כמקובל כיום שני מסכים צמודים ללוח המחוונים ומערך המולטימדיה.


על ההנעה של היפ אחראי מנוע חשמלי בהספק צנוע של 68 כ”ס המניע ישירות את הגלגלים האחוריים, אבל בלאו הכי בגלל שמדובר ברכב עירוני ביעודו המהירות המרבית מוגבלת ל-100 קמ”ש. סוללה הצנועה אף היא ובעלת קיבולת של 28.1 קוט”ש, ממוקמת ברצפת הרכב ואמורה להספיק לטווח נסיעה של כ-300 ק”מ על פי התקן הסיני, כשהיא תומכת בטעינת DC לא כל כך מהירה המאפשרת לטעון אותה מ-30% ל-80% קיבולת ב-35 דקות.

מחירו של הג’יפון הצעצועי הזה בסין נע בין 12 ל-13.3 אלף דולר, כשבגרסתו המאובזרת הוא מציע מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות. זה אומר שלפחות בתיאוריה בארץ הוא יכול היה להימכר בפחות מ-100 אלף שקלים, אלא שדגמי באוג’ן כלל לא מיועדים ליצוא.

Baojun Yep באוג'ן באוג'ן יפ סוזוקי ג'ימני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד