אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לא צריך חשמל: אסטון מרטין חושפת את ה-DB12 החדשה
ראשי » חדשות » לא צריך חשמל: אסטון מרטין חושפת את ה-DB12 החדשה
אסטון מרטין DB12

לא צריך חשמל: אסטון מרטין חושפת את ה-DB12 החדשה

אסטון מרטין DB12 שנחשפה בסוף השבוע היא אמנם אבולוציה על בסיס קודמתה בשושלת ומסתפקת רק במנוע V8, אבל יש לה יותר כוח והיא עושה את זה בלי שום עזרה של מנוע חשמלי

אופיר דואק 28/05/2023 צלם: יצרן

כשבועיים לאחר שחשפה פרטים ראשונים על הדור הבא בשושלת מכוניות ה-GT המפורסמת שלה, חשפה אסטון מרטין בסוף השבוע רשמית את ה-DB12 החדשה. אסטון מרטין DB12 מגיעה לעולם בתזמון משמעותי מאד עבור היצרנית האריסטוקרטית שדי מדשדשת בשנים האחרונות, רגע אחרי שג’ילי הגדילה את אחזקותיה בחברה והפכה לבעלת המניות השלישית בגודלה.

בינתיים באסטון מרטין עושים את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב. התמונות הרשמיות של אסטון מרטין DB12 לא מגלות תעוזה עיצובית יוצאת דופן, אבל הבריטים מצליחים שוב להגדיר מחדש כיצד צריכה להיראות מכונית GT יוקרתית, כאשר הם מצליחים לקחת את הקווים המוכרים של ה-DB11 להוסיף להם פרשנות מודרנית מדודה, ועדין אי אפשר לטעות שמדובר באסטון מרטין. לטעמנו, מדובר באחת מהמכוניות היפות ביותר כיום, בטח בצבע ירוק המרוצים המסורתי.

תא הנוסעים לעומת זאת עבר שינוי דרסטי יותר. למרבה השמחה לא תמצאו כאן השתלטות מוחלטת של מסכי מגע, אבל כן יש ב-DB12 לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה משתנה ומסך מולטימדיה עדכני שלמרבה השמחה לא משתלט על הסביבה, אלא מוטמע בזווית חצי אנכית בקונסולה המרכזית המוגבהת, כאשר מסביבו שליטה במתגים פיזיים על הפונקציות החשובות. דור האייפון יחשוב אולי שזה מיושן, אבל אסטון מרטין מעולם לא הייתה יצרנית של טרנדים.


למרות זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה שמצניעים באסטון מרטין שהדמיון בעיצוב לא מקרי, שכן ה-DB12 החדשה מתבססת על המכונית אותה היא מחליפה, כי שמעידים נתוני מידות זהים: בסיס גלגלים של 280 ס”מ, אורך של 475 ס”מ (תוספת של ס”מ בודד) ורוחב של 206 ס”מ. עם זאת, תכנון המתלים החדש אפשר להגדיל את מפשק הסרנים ב-6 מ”מ מלפנים ו-22 מ”מ מאחור וקשיחות המרכב עלתה ב-7%. את הלוק והיציבה הקרבית יותר משלימים חישוקי 21 אינץ’ חדשם כסטנדרט במקום חישוקי ה-20 בעבר, שגם קלים ב-8 ק”ג.

ומה לגבי יחידת ההנעה? כאמור ה-DBS 770 Ultimate שנחשפה לאחרונה היא האסטון מרטין האחרונה לעשות שימוש במנוע V12, כך למרות שזה מתבקש משמה, DB12 לא תעשה שימוש במנוע האגדי. במקום זאת מסתפקת אסטון מרטין DB12 החדשה במנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 4.0 שפותח על ידי AMG ושימש את גרסת הכניסה של ה-DB11 הפורשת, ונמצא בעוד מגוון דגמי החברה.

הבשורות הטובות הן שבניגוד למקובל כיום, שבאסטון מרטין ויתרו על סיוע חשמלי או היברידי מנוע ה-V8 הזה ממשיך לשרוף דלק ואוויר. הבשורות העוד יותר טובות הן שהמנוע התחזק משמעותית מה שמאפשרת ל-DB12 להציע נתוני ביצועים דומים לאלו של ה-DB11 בעלת מנוע ה-V12, כאשר היא מן הסתם עם נתון משקל עצמי יבש של 1,685 ק”ג גם קלה יותר משמעותית.

ב-DB12 החדשה זכה המנוע המוכר לגלי זיזים חדשים, מגדשי טורבו חדשים וגדולים יותר עם קירור נוזל, מערכת קירור משופרת הכוללת שני מצננים נוספים למצנן הראשי המגדילים ב-56% את זרימת האוויר למערכת הקירור, מצנן נוסף לקירור האוויר האויר במערכת היניקה ומצנן שמן בעל שטח פנים כפול. התוצאה: המנוע החדש מספק 680 כ”ס ב-6,000 ומומנט של 81.6 קג”מ הזמינים במלואם בין 2,750 ל-6,000 סל”ד. זה אומר 170 כ”ס יותר מגרסת ה-V8 של ה-DB11 ו-50 כ”ס יותר מאשר גרסת ה-V12. כל זה מאפשר לאסטון מרטין להצהיר שהתאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 3.6 שניות, עשירית שניה פחות מאשר ה-DB11 הבכירה, כאשר המהירות המרבית מעט נמוכה יותר, 325 לעומת 334 קמ”ש, אבל אנחנו בהחלט יכולים לחיות עם זה.

תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת שמונת יחסי העברה ממוקמת על הסרן האחורי ומעבירה את הכוח לגלגלים הצמודים לה דרך דיפרנציאל חדש נשלט אלקטרונית המשנה את תפקודו בהתאם לתכנית הנהיגה ובחירת הנהג בין מצב פתוח לחלוטין ועד ל-100% נעילה. מערכת המתלים לדברי אסטון מרטין חדשה לגמרי, ונשענת על בולמי זעזועים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית ומוטות מייצבים קשיחים יותר. מערכת הבלימה כוללת דיסקים מחוררים עצומים בקוטר 400 מ”מ עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-360 מ”מ וקאליפרים בעלי 4 בוכנות מאחור, כאשר ניתן לקבל דיסקים קרמיים כאופציה בתוספת תשלום שגם חוסכים עוד 27 ק”ג.

DB12 05DB12 05Preview
DB12 06DB12 06Preview
DB12 07DB12 07Preview
DB12 08DB12 08Preview
DB12 09DB12 09Preview
DB12 10DB12 10Preview
DB12 11DB12 11Preview
DB12 12DB12 12Preview
DB12 13DB12 13Preview
DB12 14DB12 14Preview
אסטון מרטין DB12אסטון מרטין DB12Preview
DB12 01DB12 01Preview
DB12 02DB12 02Preview
DB12 16DB12 16Preview
DB12 17DB12 17Preview
DB12 18DB12 18Preview
DB12 19DB12 19Preview
DB12 20DB12 20Preview
DB12 21DB12 21Preview

מחירה של אסטון מרטין DB12 החדשה לא פורסם, אך ניתן להעירך שהוא יהיה קרוב יותר לזה של ה-DB11 בעלת מנועה ה-V12. המכוניות הראשונות ימסרו ללקוחות האריסטוקרטיים כבר ברבעון השלישי של השנה, כשבישראל סביר להניח נראה את האציליים המקומיים ביצירה החדשה רק במהלך 2024.

DB12 אסטון מרטין אסטון מרטין DB12
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד