מנגנוני השיווק עובדים שעות נוספות. זה נכון במיוחד כשמדברים על תעשיית הקולנוע וזה מקבל משמעות מיוחדת בסדרת ג’יימס בונד. הסוכן המיוחד, שחקוק בתודעה המוטורית כבר חמישה עשורים עם אסטון מרטין DB5, התחיל לחטוא בתוכן שיווקי בסרטים האחרונים. לרגע נוהג במונדיאו, רגע מחליף את המרטיני בהייניקן. ברוכים הבאים לעידן החדש.
לפחות ב’ספקטר’ לתוכן השיווקי יש את הניחוח הנכון – בונד חוזר לאסטון, למכונית שיוצרה במיוחד עבורו, ה-DB10. הנה כמה נתונים כדי שתכירו את המכונית שתעמוד למכירה פומבית ב-18 לפברואר.

1. זו ה-DB10 היחידה שתגיע לידיים פרטיות.
יוצרוסה”כ 10 מכוניות בעבודת יד. 8 מהן עבדו (קשה מאוד) בסרט, עוד אחת תשאר כנראה באסטון וזו שתמכר במכירה הפומבית האמורה תהיה היחידה שתגיע לידיים פרטיות. היא נסרקה באופן דיגיטלי על ידי אסטון מרטין בכדי למנוע זיופים. באופן הזה תוכל אסטון בעתיד לאשר שה-DB10 היא היא הדבר היחידי והאמיתי.

2. המכונית הזו מציגה את שפת העיצוב העתידית של אסטון.
גם מבחוץ וגם מבפנים – ככה אמורות להיראות האסטון העתידיות. לא רע אם אתם שואלים אותי.

3. זו למעשה וואנטאג’ V8.
מתחת לעיצוב המדהים בקרבון-פייבר, זו שלדה מוארכת ומורחבת של הוואנטאג’ V8 הנוכחית. עדיין עם המנוע המוכר ולא מנוע מבוסס AMG כפי שיהיו מנועיה של אסטון בעתיד. התיבה, בוודאי תשמח לשמוע, ידנית – מסתבר שזו היתה הדרישה של הבמאי. ג’יימס בונד, מעביר הילוכים לבד.

4. יש איזה עניין עם הביצועים.
היות והמכונית הזו חולקת את מכלוליה עם הוואנטאג’ ומדובר למעשה באותו המנוע – יש דיון ברשת בנוגע לנתון התאוצה שלה. בסרט טוען הסוכן 007 שמכוניתו מאיצה ל-60 מייל בשעה תוך 3.1 שניות. בפועל וואנטאג’ V8 מאיצה ל-60 מייל בשעה תוך 4.8 שניות. ג’יימס משקר? יכול להיות. לך תסמוך על מישהו שמחליף DB5 במונדיאו או מרטיני בהייניקן.
