אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רימאק נבארה שוברת שיאים: פחות מ-22 שניות ל-400 קמ”ש
ראשי » חדשות » רימאק נבארה שוברת שיאים: פחות מ-22 שניות ל-400 קמ”ש
רימאק נבארה

רימאק נבארה שוברת שיאים: פחות מ-22 שניות ל-400 קמ”ש

מכונית העל החשמלית של רימאק שברה 23 שיאי תאוצה ומהירות כשהיא קובעת תוצאות בדיוניות, למשל: 8.25 שניות במאוץ לרבע מייל במכונית סדרתית (בערך) עם צמיגים חוקיים לכביש

אופיר דואק 18/05/2023 צלם: רימאק

עידן החשמל הכניס דחף למעלה את רף הביצועים גם בעולם מכוניות העל. הספקים דמיוניים של הרבה מעבר 1,000 כ”ס ומהירות מרבית של 400 קמ”ש שנחשבו למדע בדיוני בקרב מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית הפכו לסטנדרט מחייב במכוניות העל המחושמלות. הקרב העיקרי על הבכורה נערך בשנים האחרונות בין רימאק נבארה הקרואטית (החברה שרכשה לאחרונה את בוגאטי) לבין פינינפארינה באטיסטה.

בסופו של דבר אין כמו הוכחות בשטח כדי לקבע את המעמד והתדמית של “הכי מהירה”, וזה בדיוק מה שעשו ברימאק, כאשר לאחרונה שברה הנבארה לא פחות מ-23 שיאי מהירות ותאוצה למכוניות חשמליות, ולמכוניות סדרתיות (סוג של) השיא העיקרי שמתנוסס מעל כולם הוא התאוצה ל-400 קמ”ש, ולמהירות הטיסה הזו הגיעה הנבארה בזמן שיא של 21.31 שניות!

את הניסויים לשבירת השיאים ערכה רימאק על מסלול Automotive Testing Papenburg בגרמניה המשמש את יצרניות הרכב וקבוצות מרוצים שונות לפיתוח ובדיקה של מכוניותיהן. כדי למדוד, לאמת ולזכות באישור רשמי של התוצאות הן נמדדו על ידי שתי מערכות מדידת זמנים שונות, האחת של חברת Dewesoft והשניה של חברת RaceLogic כאשר צוות המסלול שימש כצד שלישי לאימות מהימנות המדידה. התוצאות בין שתי מערכות המדידה היו זהות ברוב המבחנים, כאשר בחלקם היה הפרש מינימלי של מאית השניה.


אז כמה מהירה רימאק נבארה? ברשותכם נתמקד בשיאים העיקרים במדידה לקמ”ש. ל-100 קמ”ש נמדוד לנבארה 1.81 שניות, כאשר ל-200 קמ”ש נמדדו לה 4.42 שניות ול-300 קמ”ש נמדדו לה 9.22 שניות בלבד. כאמור, את התאוצה ל-400 קמ”ש השלימה הנבארה בפחות מ-22 שניות אבל מה שמדהים עוד יותר הוא שכדי להאיץ ל-400 קמ”ש ולבלום בחזרה לעמידה נדרשות לה 29.93 שניות בלבד. גם תאוצות הביניים מרשימות לא פחות, לדוגמה: אם תרצו לעקוף איזו M3 על האוטובהאן ידרשו לנבארה  רק 4.39 שניות להאיץ מ-200 ל-300 קמ”ש.

לקינוח, את מאוץ הדראג הקלאסי לרבע מייל תעבור רימאק נבארה מהר יותר מרוב מכוניות הדראג הקיצוניות ביותר כשנדרשות לה 8.25 שניות. מייל שלם תעבור המכונית מעמידה ב-20.59 שניות, כלומר בכל שניה היא גומעת מרחק של מגרש כדורגל.

רשימת השיאים שקבעה רימאק נבארה

 

מה שעוד יותר מעורר הערכה הוא שאת השיאים הללו קבעה הנבארה עם צמיגי מישלין קאפ 2 R חוקיים לכביש הציבורי. המכונית עצמה לא עברה שינויים מכאניים כשהיא עושה שימוש המנוע חשמלי נפרד לכל גלגל שלכל אחד מהם הספק של 470 קילוואט (630 כ”ס) ומומנט של 91.7 קג”מ היוצרים יחד הספק משולב של 1,877 כ”ס.

 

RIMAK RECORD 02RIMAK RECORD 02Preview
RIMAK RECORD 03RIMAK RECORD 03Preview
RIMAK RECORD 04RIMAK RECORD 04Preview
RIMAK RECORD 05RIMAK RECORD 05Preview
RIMAK RECORD 06RIMAK RECORD 06Preview
RIMAK RECORD 07RIMAK RECORD 07Preview
רימאק נבארהרימאק נבארהPreview
RIMAK RECORD 09RIMAK RECORD 09Preview
RIMAK RECORD 10RIMAK RECORD 10Preview

רימאק רימאק נבארה שיאי מהירות שיאי תאוצה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד