אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
המשפחתיות הקומפקטיות נכשלות בהגנה על הנוסעים מאחור
ראשי » חדשות » המשפחתיות הקומפקטיות נכשלות בהגנה על הנוסעים מאחור
מבחן ריסוק

המשפחתיות הקומפקטיות נכשלות בהגנה על הנוסעים מאחור

מבחן ריסוק שערך איגוד חברות הביטוח האמריקאי לחמישה דגמי משפחתיות קומפקטיות מגלה כי הן מגינות היטב על הנוסעים מלפנים, אבל הרבה פחות על אלו היושבים מאחור

אופיר דואק 16/05/2023 צלם: IIHS

רמת הבטיחות במכוניות עשתה קפיצה אדירה בשני העשורים האחרונים, הן מהיבט ההגנה הפאסיבית ובן בזכות הצטרפותן של מערכות אקטיביות מתקדמות למניעות תאונות וסיוע לנהג. עם זאת, למרות שרף ההגנה עולה משנה לשנה ומבחני הריסוק הולכים ומחמירים, ישנן בעיות בהגנה על הנוסעים כפי שחושף איגוד חברות הביטוח האמריקאי (IIHS) בסדרת מבחני ריסוק אותה ערך לאחרונה.

במבחני הריסוק בחן האיגוד חמישה דגמי משפחתיות קומפקטיות הפופולאריים בארה”ב משנת 2022-23: טויוטה קורולה, הונדה סיוויק, ניסאן סנטרה, קיה פורטה וסובארו קרוסטרק (XV) – כולן למעט הקיה נמכרות גם בישראל אם כי כמובן לא בתקינה זהה. המבחן נועד לדמות סיטואציה של התנגשות חזיתית בחפיפה נמוכה. כלומר שהפגיע מרוכזת בחלק מצומצם יחסית של החזית, מה שמרכז את עוצמת הפגיעה על פני אזור קטן המקשה את פיזור אנרגיית התאונה. במבחן ניתן דגש על ההגנה בתאונה שכזו על הנוסעים במושב האחורי, וזה מה שהוביל לתוצאות המדאיגות.

הבשורה הטובה היא שבהגנה על הנהג והנוסע מלפנים כל חמשת המכוניות זכו לדירוג הגבוה ביותר “טוב” בכל הפרמטרים של ההגנה, למעט ניסאן סנטרה שזכתה לציון “מתקבל על הדעת” בהגנה על פגיעות ראש וצוואר. הבשורה הפחות טובה היא שכלה דגמים זכו לציון “עלוב” לאמצעי הריסון והגבלת התנועה של הנוסעים מאחור. בכל המכוניות בובת המבחן “צללה” מתחת לחגורת הבטן מה שיכול להוביל לפגיעות פנימיות חמורות, כך לדברי הבוחנים.


 

בעוד בטיוטה קורולה ובהונדה סיוויק ההגנה על הנוסעים מאחור ביתר הפרמטרים הייתה טובה, בשלושת הדגמים האחרים הושגו ציונים נמוכים גם בהגנה על הראש והחזה, מה שגרר גם הודה של הציון הכללי בשכלול כל הפרמטרים, מה שגרם להן לקבל ציון כולל “עלוב” לעומת ציון כולל של  “מתקבל על הדעת” לקורולה והסיוויק. תוצאות המבחן מפתיעות לאור העובדה שבמבחני הריסוק האירופאים זכו הקורולה, הסיוויק והסובארו לציונים טובים בהגנה על הנוסעים מאחור, אך צריך לזכור שמדובר בהגדרות מבחן שונות לחלוטין כמו גם בדגמים בעלי תקינה ומפרט בטיחות שונה מאלו הנמכרים בארה”ב.

IIHS בטיחות הונדה סיוייק טויוטה קורולה מבחן ריסוק ניסאן סנטרה סובארו קרוסטרק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד