אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
המשפחתיות הקומפקטיות נכשלות בהגנה על הנוסעים מאחור
ראשי » חדשות » המשפחתיות הקומפקטיות נכשלות בהגנה על הנוסעים מאחור
מבחן ריסוק

המשפחתיות הקומפקטיות נכשלות בהגנה על הנוסעים מאחור

מבחן ריסוק שערך איגוד חברות הביטוח האמריקאי לחמישה דגמי משפחתיות קומפקטיות מגלה כי הן מגינות היטב על הנוסעים מלפנים, אבל הרבה פחות על אלו היושבים מאחור

אופיר דואק 16/05/2023 צלם: IIHS

רמת הבטיחות במכוניות עשתה קפיצה אדירה בשני העשורים האחרונים, הן מהיבט ההגנה הפאסיבית ובן בזכות הצטרפותן של מערכות אקטיביות מתקדמות למניעות תאונות וסיוע לנהג. עם זאת, למרות שרף ההגנה עולה משנה לשנה ומבחני הריסוק הולכים ומחמירים, ישנן בעיות בהגנה על הנוסעים כפי שחושף איגוד חברות הביטוח האמריקאי (IIHS) בסדרת מבחני ריסוק אותה ערך לאחרונה.

במבחני הריסוק בחן האיגוד חמישה דגמי משפחתיות קומפקטיות הפופולאריים בארה”ב משנת 2022-23: טויוטה קורולה, הונדה סיוויק, ניסאן סנטרה, קיה פורטה וסובארו קרוסטרק (XV) – כולן למעט הקיה נמכרות גם בישראל אם כי כמובן לא בתקינה זהה. המבחן נועד לדמות סיטואציה של התנגשות חזיתית בחפיפה נמוכה. כלומר שהפגיע מרוכזת בחלק מצומצם יחסית של החזית, מה שמרכז את עוצמת הפגיעה על פני אזור קטן המקשה את פיזור אנרגיית התאונה. במבחן ניתן דגש על ההגנה בתאונה שכזו על הנוסעים במושב האחורי, וזה מה שהוביל לתוצאות המדאיגות.

הבשורה הטובה היא שבהגנה על הנהג והנוסע מלפנים כל חמשת המכוניות זכו לדירוג הגבוה ביותר “טוב” בכל הפרמטרים של ההגנה, למעט ניסאן סנטרה שזכתה לציון “מתקבל על הדעת” בהגנה על פגיעות ראש וצוואר. הבשורה הפחות טובה היא שכלה דגמים זכו לציון “עלוב” לאמצעי הריסון והגבלת התנועה של הנוסעים מאחור. בכל המכוניות בובת המבחן “צללה” מתחת לחגורת הבטן מה שיכול להוביל לפגיעות פנימיות חמורות, כך לדברי הבוחנים.


 

בעוד בטיוטה קורולה ובהונדה סיוויק ההגנה על הנוסעים מאחור ביתר הפרמטרים הייתה טובה, בשלושת הדגמים האחרים הושגו ציונים נמוכים גם בהגנה על הראש והחזה, מה שגרר גם הודה של הציון הכללי בשכלול כל הפרמטרים, מה שגרם להן לקבל ציון כולל “עלוב” לעומת ציון כולל של  “מתקבל על הדעת” לקורולה והסיוויק. תוצאות המבחן מפתיעות לאור העובדה שבמבחני הריסוק האירופאים זכו הקורולה, הסיוויק והסובארו לציונים טובים בהגנה על הנוסעים מאחור, אך צריך לזכור שמדובר בהגדרות מבחן שונות לחלוטין כמו גם בדגמים בעלי תקינה ומפרט בטיחות שונה מאלו הנמכרים בארה”ב.

IIHS בטיחות הונדה סיוייק טויוטה קורולה מבחן ריסוק ניסאן סנטרה סובארו קרוסטרק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד