אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אלפין A290 בטא: מחווה חשמלית ל-5 טורבו
ראשי » חדשות » אלפין A290 בטא: מחווה חשמלית ל-5 טורבו
אלפין A290 בטא

אלפין A290 בטא: מחווה חשמלית ל-5 טורבו

ההוט האצ' החשמלית של אלפין נחשפת בגרסת תצוגה עם עיצוב שהוא כולו מחווה לרנו 5 טורבו האייקונית

אופיר דואק 11/05/2023 צלם: יצרן

לפני כשבוע חשפנו בפניכם פרטים ראשונים ואת תמונת הצללית של ההוט האצ‘ העתידית של מותג מכוניות הספורט אלפין, שצפויה להיות גם המכונית החשמלית הסדרתית הראשונה שלו. המכונית הנושאת את השם A290 בטא נחשפה אמש רשמית בגרסת התצוגה שלה, הצפויה להבשיל לגרסה סדרתית בתחילת השנה הבאה. ההערכות המוקדמות התבררו כנכונות, והאלפין החדשה תהיה למעשה גרסה ספורטיבית לרנו 5 החשמלית שגם היא תופיע בתחילת 2024, אלא שאלפין הלכו עם הקונספט צעד קדימה.

ההוט האצ’ של אלפין היא לא מחוה לרנו 5 GT טורבו (שכונתה בפי העם “טורבו”) שהייתה מהקטנות החמות המובילות בשנות ה-80, אלא לרנו 5 טורבו שנבנתה כהומולוגציה עבור מרוצי הראלי והייתה בעלת מנוע מרכזי, הנעה אחורית וניפוחי מרכב שהפכו אותה לאייקון מוטורי שמככב בחלומות ילדי העשור גם כיום.

אלפין A290 בטא עושה מחווה עיצובית לטורבו האגדית ההיא. הקווים הכללים של המכונית מזכירים את אלו של רנו 5 החשמלית שכבר הוצגה כקונספט, כשאלפין הוסיפו על הבסיס המוצלח הזה ניפוחי כנפיים בולטים וכונסי אוויר צידיים שמאפיינים מכוניות בעלות מנוע מרכזי שאי אפשר לטעות בהם, אם כי נראה שהם יותר פתרון אווירודינמי מאשר נועדו לקירור במקרה הזה. אל אלו מצטרפים בתי גלגלים גדולים עם חישוקים עצומים, פגושים רחבים, שפע עזרים אווירודינמיים ואפילו צמד פנסי LED המותקנים מחוץ למסגרת הגוף כמחווה לפנסי הערפל של מכוניות הראלי.


התוצאה הסופית נראית נהדר, אפילו בצבע הלבן החלבי שממתן את המוחצנות של ה-A290 שאי אפשר להתעלם מהעובדה שהיא מוצגת במרכב 3 דלתות שיצרניות הרכב כמעט נטשו לגמרי בשנים האחרונות. פרופורציות המרכב תורמות לכך גם כן, עם אורך של 405 ס”מ אך עם רוחב נדיב יחסית למכונית סופר מיני של 185 ס”מ.

עיצוב תא הנוסעים העתידני פחות רלוונטי לעולם האמיתי וכך גם מושבי הבקט של מכונית המסלול. לפחות בדגם התצוגה בחרו באלפין בתצורה של שלושה מקומות ישיבה כאשר הנהג ממוקם במרכז – בדיוק כמו במקלארן F1. אידאלי למסלול אבל לא תצורה שתייושם בגרסה הסדרתית.  אבל מה שכן מעניין בתא הנוסעים הוא מגוון אפשריות השליטה מגלגל ההגה על מגוון של פיצ’רים ואלקטרוניקה המאפיינים מכוניות מסלול והמשנים את אופי הפעולה של כמה מערכות הרכב החשובות בהתאם לתנאי הדרך או סוג המסלול. כך למשל ישנם שלושה מצבי נהיגה למסלולים שונים (יבש, רטוב ו-Full המעניק תגבור מקסימלי כדי לבצע עקיפה) או אפשרות בחירה בין 11 רמות התערבות של מערכת ה-ABS.

Alpin 290 02Alpin 290 02Preview
Alpin 290 01Alpin 290 01Preview
Alpin 290 03Alpin 290 03Preview
Alpin 290 04Alpin 290 04Preview
Alpin 290 05Alpin 290 05Preview
אלפין A290 בטאאלפין A290 בטאPreview
Alpin 290 07Alpin 290 07Preview
Alpin 290 08Alpin 290 08Preview
Alpin 290 09Alpin 290 09Preview
Alpin 290 10Alpin 290 10Preview
Alpin 290 11Alpin 290 11Preview
Alpin 290 12Alpin 290 12Preview

 

אלפין לא פרסמת פרטים על יחידת ההנעה או הביצועים של A290, אך מכיוון שהיא מתבססת על פלטפורמה חשמלית המאפשרת גמישות תכנונית, כך שאפשר לפנטז שלגרסה הסדרתית יהיו מנוע והנעה אחורית. אלפין כן מצהירה על מתלה אחורי רב חיבורי חדש ומתקדם, ועל מערכת בלימה של ברמבו עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות שנלקחה מה-A110. עוד פריט שאפשר לקוות שיהיה גם בגרסה הסדרתית הוא בלם יד הידראולי.
עם כל הארסנל המרשים הזה, יהיה מעניין לראות מה ייושם ב-A290 בטא הסדרתית והאם היא תצליח להפוך לקטנה החמה החשמלית הראשונה שלא רק נראית טוב אלא שגם באמת נוכל ליהנות ממנה.

A290 בטא אלפין אלפין A290 רנו 5 רנו 5 טורבו 2
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד