אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סדאן לטווח ארוך: יונדאי איוניק 6 מושקת בישראל
ראשי » חדשות מקומיות » סדאן לטווח ארוך: יונדאי איוניק 6 מושקת בישראל
יונדאי איוניק 6

סדאן לטווח ארוך: יונדאי איוניק 6 מושקת בישראל

יונדאי משיקה בישראל את איוניק 6: מכונית סדאן בעלת עיצוב יוצא דופן לטובת יעילות אווירודינמית התורמת לטווח נסיעה מוצהר של עד 614 ק"מ

אופיר דואק 09/05/2023 צלם: אופיר דואק, יצרן

בשוק המכוניות החשמליות שולטים בעיקר דגמי קרוסאובר בשלל גדלים וצורות ומכונית סדאן אחת: טסלה מודל 3. אלא שלמרות שתצורת הסדאן הולכת ומצטמצמת בכל סגמנט גודל, יצרניות רכב מאמינות כי יש ביקוש למכוניות סדרן דווקא בעידן החשמל. בשנה הקרובה אנחנו צפויים למגוון דגמי סדאן חשמליים שיקראו תיגר על מודל 3 ואחד מהם מושג בימים אלו: איוניק 6 של יונדאי.

מדובר בדגם השני של יונדאי בסדרת האיוניק החדשה כשהוא מגיע בעקבות איוניק 5 במרכב ההאצ’בק בעל העיצוב האוונגרדי. הפלטפורמה עליה מבוססת יונדאי איוניק 6 היא פלטפורמת E-GMP המשותפת גם לאיוניק 5, דגמי קיה EV6 ו-EV9 החדש ולג’נסיס GV60. העיצוב כמתבקש שונה לחלוטין, כשלמעשה למעט אימוץ אלמנט הפיקסלים ביחידות התאורה ובמספק מקומות נוספים קשה למצוא קשר ישיר לאיוניק 5.

יונדאי איוניק 6 מתאפיינת בצללית דמויית טיפה עם גג מתעקל אותו ממשיך חלון אחורי המשתלב עם דלת תא המטען ומזכיר במידה רבה את צללית הפורשה פאנאמרה. הדגש שניתן באיוניק 6 על אווירודינמיות הוא גבוה, ועם נתון מקדם גרר של 0.21 CD זוהי המכונית האוירודינמית ביותר שבנמצא כרגע למעט מרצדס EQS הציגה נתון זהה ולוסיד אייר החשמלית האולטרה יקרה. העיצוב המעוגל מסווה במעט את מידות המכונית שנמצאת על התפר של מכוניות הסאלון עם אורך כולל של 485 ס”מ, רוחב של 188 ס”מ ובסיס גלגלים נדיב של 295 ס”מ (5 ס”מ פחות מאשר באיוניק 5), כאשר למרות הצללית הנמוכה גובה המכונית עומד דווקא על 150 ס”מ נדיבים יחס לתצורת המרכב.



המכלולים דומים לאלו שביתר בנות השפחה על אותה הפלטפורמה. לגרסת המנוע האחורי וההנעה האחורית יש הספק של 228 כ”ס ו-35.6 קג”מ המעניקיים זינוק ל-100 קמ”ש ב-8.4 שניות. לגרסת שני המנועים הספק משולב של 325 כ”ס המזנקת ל-100 ב-5.1 שניות. לשתי הגרסאות סוללה בקיבולת של 77.4 קוט”ש המסוגלת להעניק בגרסת ההנעה האחורית טווח נסיעה יוצא ופן של 614 ק”מ. נוסף לשתי גרסאות אלו תוצע גם גרסת הנעה אחורית בסיסית עם מנוע בהספק של 151 כ”ס בלבד, אך עם מומנט זהה לזה של גרסת ההנעה האחורית החזקה. לגרסה זו סוללה בקיבולת של 43 קוט”ש המספיקים לנסיעה של 429 ק”מ.



הגרסה החלשה של יונדאי איוניק 6 נמכרת במחיר של 214 אלף שקלים, זול יחסית למתחרות אירופאיות ואיוניק 5, אך עדין גבוה משמעותית ממחירה של טסלה מודל 3 לאחר הפחתת המחיר האחרונה מחיר הגרסה המחוזקת בעלת הטווח המוגדל מתחיל ב-238 אלף שקלים ואילו מחיר גרסת ההנעה הכפולה עומד על 285 אלף שקלים. מבחן דרכים מלא על יונדאי איוניק 6 החדשה יתפרסם כאן באוברדרייב בקרוב.

IONIQ 6 איוניק 6 יונדאי יונדאי איוניק 6 מכונית חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד