עידן החשמל מגיע גם למותג מכוניות הספורט אלפין של רנו. אלפין כבר צהירה בעבר כי תציג בשנים הקרובות מגוון של מכוניות חשמליות ספורטיביות והסנונית הראשונה צפויה להגיע מוקדם מהצפוי. בשבוע הבא תחשוף אלפין בבריסטול את A290 בטא – גרסת קונספט/טרום ייצור הספורטיבית החשמלית הראשונה שלה שתצא לשוק בתחילת שנת 2024.
מלבד שמה של המכונית, שלא בהכרח יהיה השם הסופי, מפרסמת אלפין גם תמונת צללית שכבר מצליחה לגלות לא מעט למרות החשיכה. ה-A290 ביתא תהיה בתצורת האצ’בק ומבט מעמיק על קווי הגוף הנרמזים מהצללית, ובעיקר זווית הדלת האחורית ומבנה מכסה המנוע מגלים דמיון גדול מאד לקונספט של רנו 5 החדשה שנחשף בעבר, בתוספת תפיחה על מכסה המנוע וספויילר זקור בקצה הגג.
גם הפלטפורמה עליה תתבסס אלפין A290 בטא תהיה הפלטפורמה החשמלית החדשה של רנו שפרטים עליה נחשפו לא מכבר, אשר תדלב דור חדש של סוללות ומנועים שילקחו מהמגאן E-Tech. על בסיס פלטפורמה זו המכונה CMF-B EV יתבססו רנו 5 ורנו 4 החשמליות שתוצג בשנה הבאה, כך שסביר מאד להניח שהמכונית שתיחשף בעוד שבוע תהיה גרסה חמה לרנו 5 החדשה. אם ההשערה נכונה, מדובר כאן בסגירת מעגל היסטורית שכן הגרסאות הספורטיביות הראשונות של רנו 5 המקורית נשאו את השם אלפין, בתחילה עם מנוע אטמוספרי ולאחר מכן עם מנוע טורבו שהפך את ה-5 לאחת מהקטנות החמות המהירות והנחשקות של התקופה.
פרטים על יחידת ההנעה והביצועים שיהיו לאלפיין A290 בטא לא ידועים, אבל אפשר לצפות ללפחות 200 כ”ס ותאוצה ל-100 בכ-7 שניות לכל היותר כדי לא להיות מובכים על ידי קרוסאוברים סיניים מזדמנים או אבארט 500e. ההתבססות על הפלטפורמה החשמלית החדשה מבטיחה גם שימוש במתלה אחורי רב חיבורי שיתרום להתנהגות, כשמן הסתם אלפין תדאג לבצע שינויים וכיול ספורטיבי בהתאם ליעוד ולייחוס. אנחנו נעדכן בפרטים נוספים כאשר תיחשף כאמור אלפין A290 בטא בשבוע הבא.