אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ראלי 2016: עונת מעבר
ראשי » חדשות » ראלי 2016: עונת מעבר

ראלי 2016: עונת מעבר

עונת 2016 של אליפות העולם בראלי יוצאת לדרך, אז למה אנחנו מחכים לעונת 2017?!

אריאל אלסיבוני 20/01/2016

אליפות העולם בראלי לעונת 2016 מתחילה בראלי מונטה-קרלו כפי שהיא עושה בכל שנה. ראלי מונטה-קרלו הוא תמיד התחלה מבולגנת למדי כששם המשחק כאן באופן מסורתי הוא בחירת הצמיגים. הסטייג’ים יכולים להציג הכל, מאספלט יבש, דרך קרח שחור ועד לנתיב מושלג. מכאן שלבחור בצמיג הנכון (יבש? רטוב? שלג? שלג ממוסמר?) זה אחד מהמפתחות לנצחון במונטה-קרלו.

אבל עם כל הכבוד למונטה-קרלו ולעונת 2016 הדבר הכי מעניין כרגע ב-WRC אלו התקנות החדשות שייכנסו לתוקף ב-2017. אנחנו לא רוצים להגיד שמכוניות הראלי המודרניות משעממות, וגם FIA חלילה לא חושבים כך, אבל לכבוד העונה הבאה יש כמה שינויים שאמורים להפוך את הספורט הזה לספקטקולרי יותר.

מכוניות הראלי של 2017 יהיו מלהיבות יותר למראה ומהירות יותר
מכוניות הראלי של 2017 יהיו מלהיבות יותר למראה ומהירות יותר

המכוניות של 2017 אמורות להראות ולזוז אחרת. בעונה הבאה נראה יותר עזרים אווירודימיים (עם כנפיים גדולות יותר), מכוניות רחבות יותר (ב-55 מ”מ) ובעיקר חזקות יותר (380. כ”ס לעומת 300 בזכות הגדלה של הרסטריקטור) ומהירות יותר (ב-2017 יותר השימוש בדיפרנציאל מרכזי עם שליטה אלקטרונית). המכוניות החדשות יהיו גם קלות יותר ב-25 ק”ג. הקבוצות מתייחסות לעונה הזו כעונת מעבר ולא מדווחות על שינויים משמעותיים במכוניות. יש רק קבוצה אחת, שהציגה מכונית חדשה לגמרי עבור העונה הזו.

חדשות ל-2016
מן הסתם היצרנים לא חושפים מה באמת מסתתר מתחת למעטה החיצוני של מכוניות המירוץ שלהם עוד לפני פתיחת העונה. ובעונה הזו רוב היצרניות הסתפקנו בהצהרות של “עדכנו קצת כאן, שפצרנו קצת שם”. יונדאי מציגים כאמור, מכונית חדשה לגמרי לעונה הזו, מכונית שתתחרה עונה אחת בלבד עד להצגת הדגם שיתאים לתקנות 2017. באופן לא רגיל הם מבססים את ה-I20 החדשה על גרסת החמש דלתות אולי כדי שתהיה דומה לזו שחונה לשכן מתחת לבית. יונדאי מפרסמים קצת נתונים הטכניים ואפשר לעשות השוואה קצרה מול אלו של פולקסוואגן (אלופת העולם בשלוש השנים האחרונות) בשביל לנסות למצוא קצת הבדלים או דמיון בין החדשה ביותר למנצחת ביותר.


ה-I20WRC החדשה היחידה השנה
ה-I20WRC החדשה היחידה השנה

לשתיים מנועי 1.6 ליטר מוגדשי טורבו כשיונדאי מצהירים על 300 כ”ס לעומת ה-318 של הפולו. גם מבחינת המומנט יש יתרון קל לפולקסוואגן (43.7 קג”מ מול 40.69 קג”מ) ושתיהן משיגות אותו ב-5000 סל”ד. שתיהן מעבירות את הכוח לארבעת הגלגלים כמובן ושתי היצרניות מצהירות על משקל עצמי תואם תקנות (1200 ק”ג). עוד הבדלים צצים במידות, היונדאי קצת יותר ארוכה ורושמת בסיס גלגלים ארוך יותר, במעט. מעבר לזה דפי הנתונים לא מייצרים הרבה הבדלים. פולקסוואגן מצהירים על תאוצה ל-100 ב-3.9 שניות ו-200 קמ”ש מירביים. יונדאי לא מספרים יותר, אבל השוואת הנתונים על הנייר מראה באופן די ברור שאם יש הבדל הוא נעוץ במנוע החזק יותר של הגרמניה.

שינויים מינורים לפולו R

ההבדל העיקרי בין היונדאי לפולקסוואגן עומד להיות אחד, סבסטיאן אוג’ייה, מי שכבר שלוש שנים שולט עם הפולו R ב-WRC. אני לא בטוח שהאוטו החדש של יונדאי יצליח לקעקע את השליטה הזו ב-2016. ואם כבר נגענו בעניין הזה, נזכיר, שמתוך 9 המירוצים האחרונים במונטה-קרלו בשבע פעמים המנצח סיים את העונה כאלוף העולם. עוד סיבה לעקוב אחר המירוץ הקרוב.

מונטה-קרלו 2016
יום 1 – שני סטייג’ים 41.34 ק”מ.
יום 2 – שישה סטייג’ים 115.52 ק”מ.
יום3 – חמישה סטייג’ים 172.5 ק”מ.
יום 4 – שלושה סטייג’ים 45.28 ק”מ.
סה”כ 374.89 ק”מ.

כולם הגיעו. מחר יוצאים לדרך
כולם הגיעו. מחר יוצאים לדרך

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד