אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קופרה טווסקאן נחשפת – קרוסאובר קופה עם חשמל
ראשי » חדשות » קופרה טווסקאן נחשפת – קרוסאובר קופה עם חשמל
קופרה טווסקאן

קופרה טווסקאן נחשפת – קרוסאובר קופה עם חשמל

קופרה ממשיכה בתהליכי המיתוג העצמי וההתחשמלות כשהיא חושפת את טווסקאן - קרוסאובר קופה בעל עיצוב ספורטיבי שהוצג דווקא בברלין וייוצר בסין

יובל לוי 24/04/2023 צלם: יובל לוי

לא חלף הרבה זמן מאז יצאה קופרה לדרכה כמותג ספורט-יוקרה עצמאי בקבוצת פולקסווגן. להקים מותג מאפס שימצב את עצמו באופן ייחודי זה לא עניין פשוט, אבל נראה שבקופרה מצאו את הכיוון שלהם. מצד אחד, הם עדין נסמכים על דגמי סיאט המוכרים (לאון, אטקה) בשדרוגים מתבקשים ובגרסאות ספורטיביות. מצד שני, המותג מבסס קו דגמים ייחודי משלו. במקביל משקיעה קופרה גם במעבר לעידן החשמל. ההזדמנות לשלב חשמל וספורט בצורה שתבסס גם את המותג הובילה את קופרה לקחת חלק באליפות הפורמולה E.

בינתיים זה עובד לא רע. קופרה ייצרה במשך חמשת שנות פעילותה מעל 300 אלף רכבים, 46 אלף מתוכם יוצרו ברבעון הראשון של שנת 2023, מה שהכתיר את קופרה כמותג הצומח ביותר באירופה. המותג החל להרחיב את פעילותו לאוסטרליה ודרום אמריקה כשגם השוק האמריקאי עומד על הפרק בעתיד.

כמותג שצמח מתוך סיאט לקופרה יש DNA ספרדי, אבל את אירוע Exponential Impulse (הדחף האקספוננציאלי) שבו חשפה קופרה את הטווסקאן היא קיימה דווקא בברלין. לצד המכונית, שעוד נגיע אליה, דובר גם כיוון העתידי אליו צועדת החברה: את דגם הקונספט Urban Rebel (המורד העירוני) שחולק בסיס עם פולקסווגן ID.2 העתידית, את הקו העיצובי אליו צועדת החברה באמצעות הדמיית מחשב של דגם ה-Black Rebel (המורד השחור), את עולם המטה-וורס החדש של קופרה ואת החוויה של נהיגה ברכב עם משקפי מציאות מדומה הנקראת Exponential Experience (החוויה האקספוננציאלית).

Cupra Tavascan 10Cupra Tavascan 10
קווים חדים וצללית דמויית קופה
Preview
Cupra Tavascan 17Cupra Tavascan 17Preview
Cupra Tavascan 16Cupra Tavascan 16Preview
Cupra Tavascan 01Cupra Tavascan 01Preview
Cupra Tavascan 14Cupra Tavascan 14Preview
Cupra Tavascan 15Cupra Tavascan 15Preview
Cupra Tavascan 12Cupra Tavascan 12Preview
Cupra Tavascan 02Cupra Tavascan 02Preview
קופרה טווסקאןקופרה טווסקאןPreview
Cupra Tavascan 08Cupra Tavascan 08Preview
Cupra Tavascan 09Cupra Tavascan 09Preview
Cupra Tavascan 11Cupra Tavascan 11Preview
Cupra Tavascan 13Cupra Tavascan 13Preview
Cupra Tavascan 05Cupra Tavascan 05
בנתיים צוברים נסיון ואולי גם תהילה בפורמולה E
Preview
Cupra Tavascan 03Cupra Tavascan 03Preview
Cupra Tavascan 06Cupra Tavascan 06Preview
Cupra Tavascan 04Cupra Tavascan 04Preview

 


אירוע החשיפה לעיתונאים נערך יום לפני מרוץ הפורמולה E, בו מתחרות מכוניות פורמולה קאפ חשמליות וביניהן גם שתי מכוניות של קבוצת קופרה. במהלך החשיפה, ווין גריפית’, מנכ”ל קופרה, אמר כי “בקופרה מאמינים שניתן לקבל ריגוש גם בנהיגה ברכבים חשמליים”. זו חתיכת הצהרה כיב סופו של דבר, קרוסאובר חשמלי הוא לא מכונית פורמולה E.

קופרה טווסקאן אינה המכונית החשמלית הראשונה של המותג הספורטיבי. הסנונית הראשונה שהונעה באמצעות חשמל וענדה את סמל קופרה היא הבורן, שעד היום לא זכתה לעלות לישראל ביבוא רשמי. קופרה טווסקאן, שמבוסס על רצפת ה-MEB של קבוצת פולקסווגן, עוצב ופותח בברצלונה אבל הייצור יעשה דווקא בסין. שורשים ספרדיים אבל גישה גלובלית עפי שכבר היה ניתן להבין (הרי הגענו לברלין, לא?).

טווסקאן הוא קרוסאובר קופה במידות משפחתיות. אורכו הוא 464 ס”מ, רוחבו 186 ס”מ וגובהו 1.60 ס”מ. המידות כמעט זהות לאלו של סקודה אניאק קופה, אבל הוא ארוך ב-20 ס”מ וגבוה ב-10 ס”מ מהפורמנטור. שפת העיצוב החדשה המיושמת בטווסקאן מציגה פנסי לד הכוללים שלושה משולשי אור בכל פנס, מכסה מנוע עם בליטה במרכזו וסמל בחזית המואר באמצעות תאורת לד. מבט מהצד חושף קולקציית חישוקים בגדלים הנעים בין “19 ל-“21. בסיס גלגלים של 277 ס”מ, אבל לא עצום כמו ביונדאי איוניק 5 או קיה EV6. קורות A ו-C, נמתחות קדימה ואחורה בהתאמה ומייצרות צללית קופה-ספורטיבית ביחס לרכבי פנאי אחרים. החלק האחורי זכה לחתימת אור ייחודית המשתלבת עם לוגו החברה, שגם הוא, כמו הסמל שבחזית הרכב, כולל תאורת לד.

קווים חדים וצללית דמויית קופה

 

תא הנוסעים מציג עיצוב חדש למותג קופרה, זאת הודות ל”גשר” המחבר בין הדשבורד לקונסולה המרכזית ותאורת אווירה ייחודית שהותקנה בדלתות ועל גבי הדשבורד. כמיטב האופנה בתעשיית הרכב, בטווסקאן מותקן מסך מגע ענק בגודל “15 במרכז הדשבורד. לאוהבי הגימיקים נוכל לספר כי את הקופרה תוכלו להכניס ולהוציא מהחניה באמצעות המכשיר הסלולארי שאתם מחזיקים כרגע בידכם.

רכב הפנאי-קופה החדש של קופרה יוצע בשתי גרסאות הנעה. גרסת האנדורנס בעלת מנוע אחד המותקן מאחור, מספק 282 כ”ס, ומניע את זוג הגלגלים האחוריים. גרסת VZ הבכירה היא בעלת ההנעה הכפולה ושני מנועים חשמליים המספקים יחד 335 כ”ס, המסוגלים להזניק את הטווסקאן מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 5.6 שניות. טווח הנסיעה, על פי תקן WLPT, יעמוד על עד 550 ק”מ זאת הודות לסוללה בקיבולת 77 קוט”ש. טעינה מ-10% ל-80% תתאפשר תוך 30 דקות ונסיעה למרחק של 100 ק”מ תתאפשר באמצעות טעינה של 7 דקות בלבד. מאחורי ההגה מותקנים פקדים המאפשרים לבחור בין ארבע רמות שונות של טעינה רגנרטיבית.

בנתיים צוברים נסיון ואולי גם תהילה בפורמולה E

 

ליכולת והאופי הספורטיבי אמורים לתרום על פי קופרה מתלים העצמאים שמאחור, חלוקת משקל הקרובה ל-50:50, מרכז הכובד הנמוך וההיגוי הפרוגרסיבי. עד כמה זה מורגש בפועל? את זאת נוכל לבחון בהשקה הדינאמית של קופרה טווסקאן, שתערך ככל הנראה בסוף שנת 2023, לקראת שיווק הדגם.

קופרה טווסקאן יהיה זמין למכירה באירופה ובישראל במהלך שנת 2024 וקופרה צופה לייצר כ-70,000 יחידות בשנה. המחיר? עדיין מוקדם בשביל לדעת אבל ככל הנראה יהיה בטווח של ID.5  – הקופה קרוסאובר החשמלי של פולקסווגן.

פורמולה E קופרה קופרה טווסקאן קורסאובר חשמלי קרוסאובר קופה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד