ישנם לא מעט קטנועים גדולי נפח בשוק, אך בסופו של דבר כולם חוסים בצילו של אבי קטגוריית המקסי סקוטר הספורטיביים, ימאהה טימקס כמובן. כבר יותר משני עשורים שולט הטימקס הקטגוריה אותה ייסד. חלק מיצרניות הדו”ג ויתרו על הניסיון להציע אלטרנטיבה תחרותית, אבל יש כאלו שדווקא רואים בכך אתגר כמו למשל זונטס.
היצרנית הסינית זונטס מוכרת לנו בעיקר כיצרנית של אופנועים קטני נפח שגם מיובאים לישראל, אך בשנים האחרונות היא מבססת גם קו דגמי קטנועים מודרניים בשאיפה לשווק אותם לא רק בשוק המקומי העצום בסין. בשנה שעברה הציגה זונטס קטנוע מנהלים ספורטיבי בשם ZT350E, ולאחרונה חשפה החברה אח גדול בשם ZT500E המכניס אותה לטריטוריה שבה עד כה היצרנים הסינים כמעט ולא הגיעו אליה, עדין.
אז מה יש לטימקס הסיני להציע? העיצוב לא פורץ דרך אך מודרני, נקי ולא מצועצע כמו לא מעט כלים סיניים, כאשר הייחודיות בעיצוב נמצא בעיקר בעיצוב החזית עם צמד יחידות תאורת ה-LED הצרות והמשקף הגבוה שהוא יותר “טורינג” מ”ספורט”. אורכו של ZT500 הוא 220 ס”מ, בדיוק כמו הימאהה, כאשר בסיס הגלגלים קצר בס”מ וחצי ועומד על 156 ס”מ. כמו בטימקס גם כאן תמצאו חישוקי 15 אינטש מלפנים ומאחור.
יחידת ההנעה היא גרסה מוגדלת למנוע של ZT350E, משאומר שבניגוד למקובל בקטגוריית הנפח הזו אין כאן שני צילינדרים אלא צילינדר בודד. המנוע המוזרק בנפח של 491 סמ”ק הוא בעל הספק מרבי שעומד על 46 כ”ס ב-7,500 סל”ד, שמשאירים אותו בקטגוריית רישוי A1. נתון המומנט הוא 5.3 קג”מ ב-5,500 סל”ד וגם הוא מקובל למדי בקטגוריה. בזונטס מצהירים על מהירות מרבית של 160 קמ”ש שנשמעת אופטימית, וצריכת דלק ממוצעת של 25 ק”מ לליטר. מיכל דלק גדול בנפח של 17 ליטר אמור לספק טווח רכיבה מרשים של כ-400 ק”מ בין התדלוקים.
מערכת הבלימה היא מתוצרת J.Juan וכוללת קאליפר רדיאלי לצד מערכת ABS כשרשימת האבזור כוללת מסך דיגיטלי צבעוני עתיר מידע המשמש כלוח מחוונים, חימום ידיות ומפתח חכם. לגרסה קטנת הנפח ישנה גם מערכת בקרת משיכה וסביר להניח שזו תותקן גם באח הגדול. כרגע לא ידוע מה מחירו של הקטנוע החדש, אבל מן הסתם הוא יהיה זול באופן ניכר מהטימקס ומעט יותר יקר מאחיו קטן הנפח. כרגע לא ברור אם ומתי יקבל זונטס ZT500 תקינה אירופאית שיכולה לסלול את דרכו גם לישראל.