אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
זונטס שמה את ימאהה טימקס על הכוונת
ראשי » דו-גלגלי » זונטס שמה את ימאהה טימקס על הכוונת
זונטס

זונטס שמה את ימאהה טימקס על הכוונת

יצרנית האופנועים הסינית זונטס מנסה לקפוץ כיתה וחושפת קטנוע ספורטיבי בנפח 500 סמ"ק בעל עיצוב וטכנולוגיה עדכנית. האם יש לטימקס ממה לחשוש?

אופיר דואק 23/04/2023 צלם: זונטס

ישנם לא מעט קטנועים גדולי נפח בשוק, אך בסופו של דבר כולם חוסים בצילו של אבי קטגוריית המקסי סקוטר הספורטיביים, ימאהה טימקס כמובן. כבר יותר משני עשורים שולט הטימקס הקטגוריה אותה ייסד. חלק מיצרניות הדו”ג ויתרו על הניסיון להציע אלטרנטיבה תחרותית, אבל יש כאלו שדווקא רואים בכך אתגר כמו למשל זונטס.

היצרנית הסינית זונטס מוכרת לנו בעיקר כיצרנית של אופנועים קטני נפח שגם מיובאים לישראל, אך בשנים האחרונות היא מבססת גם קו דגמי קטנועים מודרניים בשאיפה לשווק אותם לא רק בשוק המקומי העצום בסין. בשנה שעברה הציגה זונטס קטנוע מנהלים ספורטיבי בשם ZT350E, ולאחרונה חשפה החברה אח גדול בשם ZT500E המכניס אותה לטריטוריה שבה עד כה היצרנים הסינים כמעט ולא הגיעו אליה, עדין.

אז מה יש לטימקס הסיני להציע? העיצוב לא פורץ דרך אך מודרני, נקי ולא מצועצע כמו לא מעט כלים סיניים, כאשר הייחודיות בעיצוב נמצא בעיקר בעיצוב החזית עם צמד יחידות תאורת ה-LED הצרות והמשקף הגבוה שהוא יותר “טורינג” מ”ספורט”. אורכו של ZT500 הוא 220 ס”מ, בדיוק כמו הימאהה, כאשר בסיס הגלגלים קצר בס”מ וחצי ועומד על 156 ס”מ. כמו בטימקס גם כאן תמצאו חישוקי 15 אינטש מלפנים ומאחור.


יחידת ההנעה היא גרסה מוגדלת למנוע של ZT350E, משאומר שבניגוד למקובל בקטגוריית הנפח הזו אין כאן שני צילינדרים אלא צילינדר בודד. המנוע המוזרק בנפח של 491 סמ”ק הוא בעל הספק מרבי שעומד על 46 כ”ס ב-7,500 סל”ד, שמשאירים אותו בקטגוריית רישוי A1. נתון המומנט הוא 5.3 קג”מ ב-5,500 סל”ד וגם הוא מקובל למדי בקטגוריה. בזונטס מצהירים על מהירות מרבית של 160 קמ”ש שנשמעת אופטימית, וצריכת דלק ממוצעת של 25 ק”מ לליטר. מיכל דלק גדול בנפח של 17 ליטר אמור לספק טווח רכיבה מרשים של כ-400 ק”מ בין התדלוקים.

מערכת הבלימה היא מתוצרת J.Juan וכוללת קאליפר רדיאלי לצד מערכת ABS כשרשימת האבזור כוללת מסך דיגיטלי צבעוני עתיר מידע המשמש כלוח מחוונים, חימום ידיות ומפתח חכם. לגרסה קטנת הנפח ישנה גם מערכת בקרת משיכה וסביר להניח שזו תותקן גם באח הגדול. כרגע לא ידוע מה מחירו של הקטנוע החדש, אבל מן הסתם הוא יהיה זול באופן ניכר מהטימקס ומעט יותר יקר מאחיו קטן הנפח. כרגע לא ברור אם ומתי יקבל זונטס ZT500 תקינה אירופאית שיכולה לסלול את דרכו גם לישראל.

זונטס זונטס ZT500 ימאהה טימקס קטנוע ספורטיבי קטנוע על
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד