כבר שנים שיצרניות הרכב נלחמות כדי לשבור שיאי הקפה במסלול נורבורגרינג נורדשלייפה, כאשר כל קיזוז של עשירית שניה הוא מקור לגאווה ויוקרה שמוצמדים למכונית ששברה את השיא בדרך לתרגם את ההישג למכירות. אחד הקרבות העזים ביותר על שיאי הקפה הוא בקרב מכוניות ההנעה הקדמית, שמטבען ומטבעי הפיזיקה מוגבלות ביכולתן ביחס למכוניות הנעה אחורית וכפולה.
בעשור החולף עיקר המאבק על תואר מכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר ההתקיים בין הונדה לרנו, כאשר גם פולקסווגן מנסה להשיב מפעם לפעם מלחמה. בארבעת השנים האחרונות החזיקה בשיא רנו מגאן RS טרופי R שקבעה זמן של 7:40.1 שניפץ בכמעט 4 שניות את השיא שקבעה הונדה טייפ R שנה קודם לכן. כעת, לפחות באופן זמני, חוזר התואר לחיכה של הונדה שקבעה שיא חדש עם סיוויק טייפ R החדשה.
השיא החדש אותו קבעה הונדה סיוויק טייפ R החדשה עומד על 7:44.881 דקות. אם זה נשמע לכם מוזר כיצד נקבע שיא שהוא איטי יותר אפילו מהשיא של הטייפ R עצמה מלפני 5 שנים, אתם צודקים. אלא שבשנת 2019 השתנה והתארך במקצת תוואי המסלול בנורבורגרינג (שאורכו עומד כיום על 20.8 ק”מ), כך של על פי התוואי כיום והתקנות החדשות השיא אותו קבעה כעת הונדה הוא השיא שבתוקף.
את השיא קבעה טייפ R סדרתית שלה 329 כ”ס ממנוע 2.0 ליטר טורבו ותיבת הילוכים ידנית. המכונית הספציפית ששברה את השיא היא בעלת חבילת S grade החוסכת כמה ק”ג מהמשקל הכולל, כשהיא צוידה בצמיגי משליין פיילוט ספורט קאפ 2 קונטקט, שלא מוצעים עם המכונית באופן רשמי ללקוחות.
קרוב לוודאי שהשיא של הטייפ R לא ישבר בזמן הנראה לעין. קטגוריית הקומפקטיות החמות הולכת ומדלדלת בשנים האחרונות ומתחרות כמו רנו מגאן RS יורדות מפס הייצור ללא מחליפות ישירות. מצד שני, הדגמים הנותרים הולכים ומקצינים כך שהם נדרשים לעבור להנעה כפולה. בכל מקרה, הונדה היא מהיצרניות האחרונות שעדין לא ביצעה את המעבר להנעה כפולה מצד אחד, וכפי שרואים ממשיכה לפתח ולשפר את ביצועי המכונית עם הנעה קדמית. אגב, שיווקה של הונדה סיוויק טייפ R החדשה החל בישראל בחודש שעבר, ומחירה עומד על314 אלף שקלים.
עד שננהג בטייפ R החדשה בקרוב ונדווח לכם איך היא מרגישה, תוכלו ליהנות מסרטון עם ההקפה בו קבעה הונדה את השיא החדש