אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אביב הגיע: מיני קופר S קבריו
ראשי » מבחני דרכים » אביב הגיע: מיני קופר S קבריו
מיני קופר S קבריו

אביב הגיע: מיני קופר S קבריו

האביב הוא התקופה הטובה ביותר להפשיל את הגג במכונית. ניצלנו את ההזדמנות ולקחנו לסיבוב כמה מהמכוניות הפתוחות שיודעות להעלות חיוך אמיתי. והפעם: מיני קופר S קבריו - קבריולה שהיא סמל סטאטוס

יובל לוי 10/04/2023 צלם: יובל לוי, אופיר דואק

משבר סואץ (המוכר לנו גם כמבצע קדש), שהביא לעליה מואצת במחירי הדלקים בשנות ה-50, היה הקטליזטור לפיתוח מכונית קטנה וחסכונית בדלק הנושאת את השם הכי מדויק שאפשר היה לתת לה: מיני. המיני, מכונית בריטית במקור, יוצרה לראשונה בשנת 1959 וזכתה להצלחה רבה וקהל מעריצים באנגליה ובעולם. היא יוצרה בתצורתה המקורית פחות או יותר עד שנת 2000 בשלל גרסאות, ביניהן גם גרסת קבריולה. ומכוניות קבריולה הן כאמור הסיבה לשמה התכנסנו היום.

בשנת 2001 החל ייצור המיני המודרנית על ידי ב.מ.וו. המיני המודרנית עוצבה בהשראתה של המיני המקורית, אך היתה גדולה ואיכותית ממנה באופן משמעותי, עם כי עדין זעירה ביחס למקובל לתקופה, על אחת וכמה כיום. הדור השני של המיני המודרנית הוצג בשנת 2007, והדור השלישי, הנוכחי, בשנת 2013., כשבמהלך השנים נוצרו שלל גרסאות וביניהן: הקופר JCW הספורטיבית, מיני קלאבמן בתצורת הסטיישן, מיני קאנטרימן ומיני פייסמן בתצורת הקרוסאובר (לא עלינו), מיני קופה ורודסטר בעלת זוג המושבים (שהיו קיימות לצערנו רק בדור השני) וכמובן מיני קבריו בעלת ארבעת המושבים והגג הנפתח.

לאורך שלושת הדורות, מעצבי המיני שמרו על העיצוב המקורי שמזוהה עם המותג כבר שנים רבות. רטרו-שיק במלוא תפארתו. העיצוב החיצוני הייחודי ממשיך איתנו אל תוך תא הנוסעים, בדמות מתג התנעה ייחודי, מתגים שונים בעיצוב רטרו עשויים כרום בוהק, מסך מולטימדיה שמסביבו טבעת תאורה גדולה וגלגל הגה מעוצב.

אביב הגיע: מאזדה MX5


גרסת הקופר S מספקת הנאה לא רק מפתיחת הגג

 

איכות החומרים והפלסטיקה טובה גם היום, בטח ביחס למכוניות קטנות, כשאת מושבי גרסת המבחן עטף עור משובח שהוסיף לתחושה היוקרתית. בדור הנוכחי, שעבר מתיחת פנים בשנת 2021, לוח המחוונים המכאני הוחלף בלוח מוקרן ללא חופה, מה שמקשה על הצפיה בו בזמן שהגג פתוח באור יום. לא שיש לנו באוברדרייב משהו נגד הקידמה (אולי בעצם כן), אבל לוח מחוונים מכאני עם מחוגים היה משתלב יותר טוב במיני, מכונית שכולה נוטפת קלאסיות.

מיני קבריו מיועדת לארבעה נוסעים, עם עדיפות ששניים מתוכם יהיו קטועי רגלים. גם תא המטען לא נדיב במיוחד, והוא מציע נפח אחסון של 160 ליטר בלבד. נוסעים לסופ”ש? תשאירו את הילדים אצל הסבא והסבתא על מנת שיהיה מקום במושב האחורי למזוודה. בעצם, כשאנחנו חושבים על זה, נראה שמדובר ביתרון.

 

תא הנוסעים אוורירי במיוחד, בעיקר למי שנמצא מלפנים

רגע, לפני שנתניע, נפתח את הגג. לא? הגג במיני נפתח בשני שלבים: השלב הראשון הוא פתיחה חלקית המדמה גג שמש, והשלב השני הוא פתיחה מלאה המייצרת מכונית קבריולה לכל דבר ועניין, והמיני מושכת הרבה עניין. כאשר הגג מופשל לחלוטין, הוא מונח בחלקה האחורי מעל תא המטען הצורה שמזכירה את מכוניות הקבריו הקטנות של שנות ה-80. מסגרת השמשה הקדמית המותקנת במרחק גדול יחסית מהנהג, נכנסת כולה בשדה הראיה, דבר שמעצים את תחושת הגג הפתוח וגם את הרוח שחודרת פנימה. חוויה ייחודית שלא נתקלנו בה ברכבי קבריולה אחרים.

לנסיעת החוויה שלנו קיבלנו לשמחתנו את הגרסה הספורטיבית, קופר S, בה מותקן מנוע טורבו-בנזין בנפח 2 ליטר, הנושם אוויר באמצעות מגדש טורבו ומפיק 178 כ”ס בטווח שבין 5,000 ל-6,000 סל”ד ו-28.5 קג”מ בטווח שבין 1,350 ו-4,600 סל”ד. על הנייר, וגם על הכביש, מדובר ברצועת כח רחבה במיוחד. תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה מניעה את זוג הגלגלים הקדמיים, אשר מסוגלים למשוך את המיני ל-100 קמ”ש תוך 6.9 שניות בלבד.

מעלה חיוך בכל זווית

למרות שמה, המשקל העצמי של מיני קופר S קבריו אינו מזערי כלל: 1,440 ק”ג מכובדים למדי. כן, המיני תפחה עם השנים. עם זאת, היא עדיין מצליחה לשמר את הקסם שמאפיין את מיני במהלך השנים, עד כמה שניתן. היא פרטנרית מהנה למדי בכבישים המפותלים בעיקר בזכות יכולת כניסה לפניה טובה ויכולת שינוי כיוון טובה למדי, תוך מתן בטחון רב לאוחז בהגה שהוא אחד ההגאים החשמליים המוצלחים גם כיום עם משקל מדיוק טובים. למהדרין מוצעים מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, שישלטו בין היתר גם על הצליל הבוקע מהמפלט שמאחור ומפורק הלחץ של מגדש הטורבו שמלפנים. כן, המיני קופר S קבריו מעלה חיוך למי שנמצא בתוכה, וגם מחוצה לה.

מיני קבריו לא מכונית שמתאימה לכל אחד. היא מיועדת בעיקר למי שהמראה בא אצלו לפני הפרקטיקה ומוכן לשלם מחיר שבמקרה של קופר S קבריו עומד על כמעט 300 אלף שקלים לפני תוספות (אפשר להסתפק בגרסת הקופר הרגילה ולחסוך כ-60 אלף שקלים). במחיר הזה אפשר לקנות המון מכוניות איכותיות, מהירות וגם מהנות, אבל אף אחת לא נראית ויודעת לייצר חיוכים כמו מיני קופר S קבריו.

cooper S Cabrio 04cooper S Cabrio 04Preview
cooper S Cabrio 05cooper S Cabrio 05
מעלה חיוך בכל זווית
Preview
cooper S Cabrio 01cooper S Cabrio 01Preview
מיני קופר S קבריומיני קופר S קבריוPreview
cooper S Cabrio 03cooper S Cabrio 03
גרסת הקופר S מספקת הנאה לא רק מפתיחת הגג
Preview
cooper S Cabrio 06cooper S Cabrio 06Preview
cooper S Cabrio 07cooper S Cabrio 07Preview
cooper S Cabrio 08cooper S Cabrio 08Preview
cooper S Cabrio 09cooper S Cabrio 09Preview
cooper S Cabrio 10cooper S Cabrio 10
תא הנוסעים אוורירי במיוחד, בעיקר למי שנמצא מלפנים
Preview

מיני קופר S קבריו – תעודת זהות

מנוע: 1,998 סמ”ק, טורבו בנזין, הספק: 178 כ”ס ב-5,000-6,000 סל”ד, מומנט: 28.5 קג”מ ב-1,350-4,600 סל”ד
תמסורת: תיבת הילוכים כפולת מצמד, 7 יחסי העברה, הנעה קדמית, משקל: 1,440 ק”ג, בסיס גלגלים: 249.5 ס”מ, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.9 שניות, מהירות מרבית: 230 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 15.9 ק”מ לליטר, מחיר: 295,000 שקלים

 

מיני מיני קבריו מיניקופר S קבריו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד