אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איך זה קרה? ב.מ.וו עם הנעה כפולה
ראשי » חדשות » איך זה קרה? ב.מ.וו עם הנעה כפולה

איך זה קרה? ב.מ.וו עם הנעה כפולה

ב.מ.וו חוגגים 30 שנה להנעה הכפולה שלהם. איך זה התחיל ולאן זה הגיע

אריאל אלסיבוני 16/01/2016

1985: ב.מ.וו 325ix

ב.מ.וו הציגו את ההנעה הכפולה שלהם בתערוכת פרנקפורט של 1985 – באמצע שנות השמונים התחילה התלהבות הגדולה מהנעה כפולה לכביש. הנעה לארבעת הגלגלים הפכה פשוט לאופנה, תחילה כבשה את עולם הראלי ואז אט-אט את כל הבמות בתערוכות הרכב. כל חברה שמכבדת את עצמה החלה להציע הנעה כפולה למכוניות הכביש שלה. המטרה היתה ברורה, לשפר את המשיכה ולהציע ניידות משופרת בתנאים קשים – שלג לדוגמא.

30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו

1991: ב.מ.וו 525ix


מערכת ההנעה הכפולה הוצגה גם בגרסת הסאלון וקבלה שליטה אלקטרונית על חלוקת הכוח. ב.מ.וו שמרו על 64 אחוזים מהמומנט בגלגלים האחוריים, כך שהמאפיינים הדינאמיים המשובחים של ה-E34 נשמרו גם בגרסת ההנעה הכפולה. ההנעה הכפולה הוצעה גם בגרסאות הסדאן וגם בגרסת הסטיישן.

30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו

1999: ב.מ.וו X5

לקראת המיליניום החדש מציגה ב.מ.וו את ה-SUV שלה. לא עוד הנעה כפולה למכוניות כביש אלא כניסה לתחום חדש לגמרי עבור היצרן. בשנים ההן התחיל זרם הפנאי, נחשול שלא מפסיק עד היום. הדור הזה המשיך להעדיף בבירור את הגלגלים האחוריים בכל מה שקשור להנעה והעביר 62 אחוז מהמומנט אל הגלגלים האחוריים. גם הניהוג היה חד ופוטנטי לעומת מה שיש לז’אנר הזה להציע.

30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו

2003: ב.מ.וו X3

יחד עם ה-X3 מציגה ב.מ.וו את מערכת ה-Xdrive וזונחת את הדיפרנציאל הפלנטרי לטובת מערכת דיסקיות מנוהלות מחשב בתיבת ההעברה. מהר מאוד המערכת הזו מוצאת את מקומה בכל גרסאות ההנעה הכפולה שב.מ.וו מייצרת.

30 שנות הנעה כפולה בב.מוו

2008: ב.מ.וו X6

גרסאות ההנעה הכפולה של ב.מ.וו נולדו מתוך צורך. זה היה אופנתי בתוך שנות ה-80, נכון, אבל גם נתן מענה אמיתי למצבי משיכה בעיתיים. אם מסתכלים על התפתחות ההנעה הכפולה בב.מ.וו אפשר לראות טוב מאוד מה עבר על תעשיית הרכב בשני העשורים האחרונים. ה-325ix היתה פתרון לבעיה, ומהו ה-X6? האם הוא פותר בעיה? לא. הוא תוצר של סגמנטציה, המצאת צרכים ופלחי שוק לא קיימים, יצירת ביקוש והצעת מענה. אף אחד הרי לא צריך ג’יפ-פרימיום-קופה-ארבע דלתות לא? עוד סיפור שמספרת השושלת הזו היא סיפור של אלקטרוניקה. מהדיפרנציאלים המכאניים למצמדים מתוכחמים נשלטים אלקטרונית.

30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו

בשורה התחתונה – אנחנו, בטח במדינה נטולת השלג שלנו, מעדיפים ב.מ.וו בתצורה הקלאסית – גוף קטן יחסית, מנוע גדול אם אפשר והנעה אחורית כמו שב.מ.וו צריכה להיות. כזו נגיד:

ב.מ.וו M4 GTS

30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד