אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שיגעון ניו זילנדי: 805 כ”ס ביונדאי קונה חשמלית מוכנה לראלי
ראשי » חדשות » שיגעון ניו זילנדי: 805 כ”ס ביונדאי קונה חשמלית מוכנה לראלי
יונדאי קונה

שיגעון ניו זילנדי: 805 כ”ס ביונדאי קונה חשמלית מוכנה לראלי

יונדאי קונה חשמלית לא נשמעת מרגשת, אבל קבוצת המרוצים של חטיבת N של יונדאי בניו זילנד לקחה את הקרוסאובר הקטן לקצה עם גרסת ראלי בעלת שלושה מנועים ו-805 כ"ס

אופיר דואק 29/03/2023 צלם: יצרן

יונדאי קונה הוא קרוסאובר קטן חביב, אבל לא כזה שישאיר אותנו מלאי ציפיה, אלא אם מדובר בגרסת ה-N הקרבית. יונדאי קונה חשמלית? בטח לא משהו שאנחנו חולמים עליו בלילה. עם זאת, עידן החשמל בתעשיה פותח הזדמנויות חדשות ליצור שילוב בין מכוניות ספורטיביות והנעה חשמלית. יונדאי כבר שלחה כמה וכמה רמזים בכיוון לגבי גרסאות N ספורטיביות לדגמים החשמליים שלה.

עד שאלו יופיעו, קבוצת המרוצים של חטיבת N בניו זילנד חשפה בפסטיבל הספורט המוטורי באדלייד אוסטרליה, יונדאי קונה חשמלית, מוכנה למרוצי ראלי עם שלושה מנועים והספק משולב של 805 כ”ס. הפרויקט המעניין התחיל כבר בשנת 2019, ומאז הספיקה המכונית להשתתף במספר אירועי טיפוס גבעה וזכתה בארבעה מהם כאשר על ההגה מופקד היידן פאדון, אלוף ניו זילנד במרוצי ראלי. המטרה הבאה היא להשתתף במרוץ ראלי מלא, אם כי המפרט של המכונית לא ממש מאפשר לה להשתייך לקטגוריות המוכרות לנו כיום.

יונדאי קונה החשמלית הזו מונעת כאמור על ידי שלושה מנועים חשמליים, המספקים כאמור 805 כ”ס, אך במפרט ראלי ההספק מתמתן ל”רק” 537 כ”ס. הכוח מועבר לארבעת הגלגלים בחלוקה משנה הנשלטת על ידי הנהג, כאשר לכל ציר גלגלים ישנה תמסורת נפרדת משלו. נכון לעתה מצוידת המכונית בסוללה בקיבולת צנועה של 23 קוט”ש, אך בקרוב תקבל סוללה מוגדלת בקיבולת של 54 קוט”ש כדי לאפשר טווח ראוי שיאשר השתתפות גם במרוצי ראלי, כאשר אתגר לא פשוט יהיה לשמור על חלוקת משקל נכונה עם הסוללה הגדולה והכבדה יותר.


מן הסתם בקבוצת המרוצים לא מוסרים עוד פרטים טכניים על המכונית שנמצאת בשלבי פיתוח מתמיד, אבל מדובר בתצוגת תכלית שנותנת הצצה כיצד עולם הראלי עלול להיראות בשנים הקרובות. פאדון ציין שמדובר במכונית הראלי הטובה ביותר בה נהג בגלל תגובות המנועים, אספקת הכוח והיכולת לחלק אותו בין הגלגלים, כשמה שמפריע לו בעיקר הוא שאין למכונית רעש של מכונית ראלי. למרות הביצוע המדליק כפי שנראה בסרטון, לנו קשה להתרגל לרעיון של מכונית ראלי שקטה.

 

יונדאי יונדאי קונה יונדאי קונה EV מכונית ראלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד