אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יחידת ההנעה החדשה של סטלנטיס: תגבור היברידי ותיבה כפולת מצמדים
ראשי » חדשות » יחידת ההנעה החדשה של סטלנטיס: תגבור היברידי ותיבה כפולת מצמדים

יחידת ההנעה החדשה של סטלנטיס: תגבור היברידי ותיבה כפולת מצמדים

פיג'ו מציגה יחידת הנעה חדשה שתשרת בשנים הקרובות את מגוון דגמי קבוצת סטלנטיס. בתפריט: תגבור היברידי למנוע ה-1.2 ליטר המוכר ותיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה

אופיר דואק 17/02/2023 צלם: יצרן

תעשיית הרכב אמנם דוהרת במעבר להנעה חשמלית, אך מנועי בעירה פנימית יהיו איתנו לכל הפחות עד סוף העשור. זה אומר שיצרניות הרכב צריכות להתאים אותם לתקני זיהום האוור ההולכות והמחמירות והפתרון הזמין ביותר הוא להעניק להם תגבור חשמלי כדי לחסוך עוד כמה גרמים של פליטות מזהמים.

פיג’ו שהיא הבכירה בייחוס מבין של מותגי סטלנטיס נבחרה להציג את יחידת ההנעה החדשה של הקבוצה בעלת תגבור היברידי (Mild Hybrid), אשר תערוך בכורה ראשונה בדגמי 3008 ו-5008 השנה, ובשלב מאוחר יותר תגיע ליתר דגמי הנוסעים של החברה כמו גם לדגמים של מותגים נוספים.

יחידת ההנעה החדשה מבוססת על מנוע ה-1.2 תלת צילינדרי המוכר אשר עבר מקצה שיפורים, ועבר לעבוד מעתה בשיטת מחזור מילר שבה ישנה סגירה מאוחרת של שסתומי הינקה כדי לייעול תהליך הבעירה. אל המנוע המעודכן המספק 136 כ”ס ו-23.5 קג”מ מחוברת תיבת הילוכים חדשה, כפולת מצמדים עם שישה יחסי העברה, המחליפה את התיבה הפלנטארית המוכרת בעלת שמונת ההילוכים של אייסין.
בתוך תיבת ההילוכים מותקן מנוע חשמלי בהספק של 28 כ”ס. המנוע החשמלי מסוגל להעניק תגבור למנוע הבנזין בעת האצה, וגם נועד לפצות על זמן התגובה של מגדש הטורבו בתוספת כוח מיידית.

מנוע 1.2 המוכר עבר לעבוד בשיטת מחזור מילר


 

את המערכת משלימה יחידת מתנע במתח של 48 וולט המחוברת לרצועת האביזרים במנוע ומשמשת לא רק להנעה ודימום בעת עצירה, אלא גם לדומם את מנוע הבנזין לספק כוח למערכות ההיקפיות בזמן עזיבת דוושת התאוצה. המערכת ההיברידית ניזונה מסוללה בקיבולת של קצת פחות מקילוואט המותקנת מתחת למושב הנהג. בפיג’ו מציינים כי יחידתה הנעה מסוגלת לספק גם תנועה חשמלית מלאה לטווח קצר, אך לא נוקבת במספרים מלאים. בכל מקרה לאור אופי המערכת וההספק הנמוך של המנוע החשמלי זה יהיה רק במהירויות נמוכות מאד.

דגמי 3008 ו-5008 יהיו הראשונים לקבל את יחידת ההנעה החדשה

 

בפיג’ו מצהירים כי יחידת ההנעה החדשה מסוגלת להשיג צריכת דלק נמוכה ב-15% לעומת זו הקודמת נטולת התגבור ההבירידי ובעלת התיבה הפלנטארית, וב-3008 יורדת פליטת ה-CO2 ב-20 גרם לק”מ ל-126 גרם לק”מ בסך הכל. התאוצה ל-100 קמ”ש התארכה ב-0.3 שניה ועומדת על 10 שניות עגולות ב-3008, אך עם זאת המהירות המרבית עומדת מעתה על 200 קמ”ש.
יחידת ההנעה החדשה תוצע כאמור בשלב ראשון בדגמי 3008 ו-5008 שיצאו לשוק בקיץ הקרוב. לדברי קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג’ו בישראל, נראה אותה בדגמים אלו רק בתחילת שנת 2024.

סטלנטיס פיג'ו תגבור היברידי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד