רכב כביש שטח הבכיר והגדול של לקסוס נועד לאנשים אשר רוצים את יכולות השטח של לנד קרוזר 300, אך עם הפינוק והפאר של ארמון בקינגהאם. מכיוון שאין יותר יבוא דגמי לנד קרוזר לארה”ב, LX600 הוא האופציה היחידה של היאנקים לקבל את יכולת השטח של לנד קרוזר, ועל הדרך לקבל (ולשלם( אקטרה פרימיום. אנחנו בישראל מקבלים את הדגם בתקינה אמריקאית ומיועד לשוק האמריקאי ולכן, כל המעלות ברכב הם בפרנהייט ותחנות הרדיו עוצרות רק על תחנה עם מספר אי זוגי. מבאס, אבל אנחנו מוכנים לחיות עם זה.
את לקסוס LX600 ניתן לקבל בתצורה סטנדרטית של 7 מושבים בשלוש שורות או בתצורה נדירה ולימוזינית של 4 מושבים, ללא שורה שלישית ושתי כסאות קפטן מפנקים ומתכווננים לכל כיוון אפשרי. כיון שהוא בבסיסו לנד קרוזר אמיתי, השלדה של לקסוס LX בנויה כמו שרכב שטח אמיתי צריך להיות, עם שלדת סולם וסרן אחורי חי.
אלא שמעל לקסוס הלבישו את הדגם על פי שפת העיצוב העדכנית שלהם כפי שניתן מיד להבחין דרך הגריל העצום בצורת שעון חול, מכסה המנוע בעל שתי הבליטות בצדדים ויחידות התאורה המעוצבות. לקסוס LX600 הוא רכב ענק, עם אורך של 510 ס”מ, רוחב של 199 ס”מ , גובה של כ-190 ס”מ ובסיס גלגלים לא ארוך במיוחד של 285 ס”מ. המשקל עצמי של כמעט 2.7 טון. בקיצור, דינוזאור בחליפה.

מחלקת עסקים
גם מבפנים לקסוס המשיכו עם ההלבשה היוקרתית והאיכותית. כל תא הנוסעים עטוף בעור ואיכות חומרי הגלם וההרכבה גבוהים מאוד. גם מבחינת טכנולוגיה לקסוס לא חסכו כאן. לוח המחוונים ברור ונוח, הקונסולה המרכזית כוללת שני מסכי מגע – עליון 12.3 אינץ’ למערכת שמע וניווט, תחתון 8 אינץ’ לבקרת אקלים. דבר אשר שונה מרוב המכוניות היום הוא ריבוי הכפתורים סביב המסכים שחלקנו אהב יותר וחלקנו אהב פחות. כך או כך, התפעול של כל המערכות הוא ברור נוח וידידותי אם דרך המסך או הכפתורים.
המושבים הקדמיים (חשמליים, מאוררים ומקוררים) נוחים גם לאורך זמן, קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה ויש שדה ראיה מצוין אשר נחשף מהגובה הרב של הרכב. רשימת האבזור בלתי נגמרת. יש תא קירור בקונסולה המרכזית, תצוגה עילית, 25 רמקולים של מערכת “מארק לוינסון”, מערכת מצלמות היקפות. בגרסה הנבחנת כאמור כסאות הקפטן בשורה השניה מגיעים עם חימום, קירור ואף עיסוי עם שליטה מהקונסולה בין שתי הכיסאות, הדום נפתח לקפטן הימני על חשבון המושב של הנוסע מקדימה, צמד מסכי 11.4 אינטש בגב המושבים הקדמיים מספקים את צרכי הבידור האישיים ויש גם משטח טעינה אלחוטית הכרחי. המרווח בשורה השניה שאמורה להיות נוחה במיוחד הפתיע אותנו לרעה ביחס לממדי הרכב. לא שצפוף ודחוק, אבל ציפינו לקצת יותר. לא ברור גם מדוע ברכב של מעל למיליון שקל יש גג שמש פיצפון רק לחלק הקדמי ואת וילון הגג ווילונות לחלונות אחוריים צריכים להזיז בצורה ידנית ולא חשמלית. אבל זה רק כי התרגלנו להתפנק.

על הכביש
הלב של המכונה המגודלת הזאת הוחלף מ-V8 גדול לטובת V6 צנוע יותר בעל זוג מגדשי טורבו, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה, הנעה כפולה קבועה והילוך כוח. המנוע מייצר 409 כ”ס ב-5,200 סל”ד ו-66.2 קג”מ החל מ-2,000 סל”ד. כל זה ביחד לוקח את הLX מהמקום ל-100 קמ”ש ב-6.9 שניות ומייצר מהירות מרבית של 210 קמ”ש. המנוע מייצר מספיק כוח כדי להוציא את ה-LX מהמקום למרות גודלו בצורה מרשימה. תיבת ההילוכים לרוב מסתדרת ומוצאת את ההילוך הנכון מתוך המגוון הרב שיש לה לבחור, אך מאוד לא ממהרת להוריד הילוך בעת לחיצה אמיצה על המצערת, גם במצב ספורט. המחיר לביצועים הנאים של הקרנף הוא צריכת דלק ממוצעת של כ-6 ק”מ לליטר.
כמו שהזכרנו בהתחלה, LX מבוסס על שלדת סולם ופלטפורמת הTNGA-F שעל פי לקסוס קשיחה יותר ב-20% וקלה יותר באופן משמעותי. ההיגוי מבוסס על הגה כוח חשמלי חדש ומחליף את המערכת ההידראולית הקודמת. מערך המתלים מגיע בתצורה המוכרת (עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור) ונתמך על ידי קפיצי סליל ובולמי זעזועים אדפטיביים, עם מערכת הידראולית המאפשרת מרווח גחון משתנה (10 ס”מ) ובולמים משתנים אדפטיביים (AVS). יש גם אפשרות לנעילה אורכית בין שני הסרנים שניתן להפעיל עצמאית. לבסוף, לקסוס LX600 נועל צמיגים בחתך צמיג נמוך (265/55) על חישוקי 22 אינטש ענקיים, אשר לפי דעתנו פוגעים באיכות הנסיעה בכביש.

איכות השיכוך בעיר טובה ורוב המפגעים נספגים, למרות שהחלק האחורי הרבה יותר נוקשה ולא משכך את המפגעים היטב. בכביש מהיר הסיפור הוא אחר, איכות הנסיעה לוקה בחסר, ייתכן כי זאת מערכת המתלים ההידראוליים AHS אשר אמור לזהות את פעולת המתלה ולבצע תיקונים בהתאם על מנת לצמצם את תנועת המרכב, אך בפועל הורגשו חופשים בתנועת המרכב בכביש ורכות המתלים פגעה באיכות הנסיעה גם כאשר הוקשחו במצב ספורט. לדעתי איכות הנסיעה לא תואמת את רמת המחיר של הרכב והיה עדיף לבחור בפתרון הנפוץ של מתלי אוויר. בידוד הרעשים טוב מאוד ברכב בזכות חלונות כפולים, “דלתות ואקום” ומערכת אקטיבית לסינון רעשים במערכת הסטריאו, כך שנוצרת סביבה רגועה ושקטה במהלך הנסיעה ולמרות תנועת המרכב המוגזמות גמענו מאות קילומטרים בקלילות עם הרכב.

בשטח
כשיורדים לשטח היכולות האמיתיות של לקסוס LX600 מתגלות. בורר מצבי נהיגת השטח (אוטומטי, חצץ, חול, בוץ, שלג עמוק, סלעים) יודע להתאים את מכלולי הרכב על פי המתאר הנבחר ומייצר מיד את התנאים האופטימליים על מנת לצלוח את המכשול בקלות יחסית (שינוי גובה המרכב, נעילות דיפ, תגובת מצערת ותפקוד בקרות האחיזה). לאלו מתווסף מהלך מתלים מרשימים המאפשר המשך אחיזה של כל אחד מהצמיגים בשטח גם במתארים מאתגרים כמו הצלבות, כשהמתלים שעל הכביש פחות שיכנעו משככים היטב ומייצרים רכב עם יכולות שטח מאוד גבוהות. דבר אשר פגע בבטחון לתקוף מכשולים או שבילים עם קצת יותר מהירות או תעוזה היו הצמיגים בעלי החתך הנמוך, כשבאופן כללי עלות הרכב והנזק הפוטנציאלי שייגרם במידה ולא נחשב נכון את זווית הגישה או הנטישה שלנו, או אפילו הכנסת בוץ לסלון הרכב ולכלוך העור היוקרתי.
סוף מסלול
לקסוס LX600 הוא בבסיס רכב שטח אשר הולבש לכביש. מי שמחפש רכב פנאי יוקרתי, מפנק, עם נוכחות יוצאת דופן ויכולות שטח אמיתיות מדובר באופציה טובה מאד עבורו. הוא לא מושלם, אבל הוא בהחלט מספק חוויה מאוד אלגנטית ושונה, ומפצה על הכל עם היכולות הגבוהות בשטח. כשמצרפים את המחיר לתמונה הזו, נחשף הכיוון האמיתי כאן. מי שמבקש יכולת שטח רצינית בשילוב פאר ושימושיות יישלם את המחיר הזה בשמחה. מי שלא באמת זקוק ליכולת של ה-LX בשטח יוכל למצוא כלים מפוארים מרשימים לא פחות ונוחים יותר.
לקסוס LX600 – תעודת זהות
מנוע: V6, טווין-טורבו-בנזין, 3.5 ליטר, הספק: 409 כ”ס ב-5,200 סל”ד, מומנט: 66.3 קג”מ ב-2,000 סל”ד, תיבת הילוכים: 10 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה קבועה, הילוך כוח, בסיס גלגלים: 285 ס”מ, משקל: 2,660 ק”מ, צריכת דלק (מבחן): 5.9 ק”מ לליטר, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.9 שניות, מהירות מרבית: 210 קמ”ש