רכבי קרוסאובר בעלי 7 מקומות ישיבה זכו בשנה האחרונה לביקושים עצומים בשנה האחרונה. הסיבה העיקרית הייתה היעדר מלאים ובעיות זמינות אצל רוב היבואניות, כאשר הסיבה המשנית הייתה העידרם של דגמים שהיו דומיננטים בקטגוריה ובראשן ניסאן אקס טרייל שיצא לגמלאות.
בימים אלו מתחיל בישראל שיווקו של ניסאן אקס טרייל בדור רביעי וחדש, שפותח בשיתוף מיצובישי על בסיס הפלטפורמה המשודרגת של הדור היוצא. ניסאן אקס טרייל החדש שומר על מידות דומות לאלו של קודמו (אורך של 466 ס”מ, רוחב של 172 ס”מ ובסיס גלגלים של 271 ס”מ), אך מציג עיצוב מודרני עם חזית אגרסיבית מבעבר.
עיקר החידושים הם מתחת למכסה המנוע. בניגוד למיצובישי אאוטלנדר המגיע עם מנוע 2.5 ובקרוב גם בגרסה היברידית נטענת, ניסאן אקס טרייל מגיע במבחר של שלוש גרסאות היברידיות שונות. הבסיס לשלוש הגרסאות הוא מנוע 1.5 ליטר תלת צילינדרי בעל יחס דחיסה משתנה אשר פותח על ידי אינפיניטי. בתצורתו הראשונה מנוע זה מצויד במערכת היברידית קלה (Mild Hybrid) כשהוא מספק 163 כ”ס, ומניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה.

שתי הגרסאות האחרות מעניינות יותר כיוון שהן מוגדרות כהיברידיות, אך מנוע הבנזין אינו מניע את הגלגלים כלל ומשמש כגנרטור לטעינת סוללה בקיבולת של 1.7 קוט”ש המספקת אנרגיה למנועים חשמליים. בגרסה הראשונה המכונה e-Power ישנו מנוע חשמלי קדמי בהספק 204 כ”ס המניע את הגלגלים הקדמיים, ואילו בגרסה השניה המכונה e-4orce ישנו מנוע חשמלי נוסף בהספק של 132 המניע בעת הצורך גם את הגלגלים האחוריים ויוצר הנעה כפולה.
צריכת הדלק בשתי גרסאות אלו לא מרשימה יחסית לרכב היברידי ועומדת על כ-15-16 ק”מ לליטר, אך לטענת ניסאן היתרון הגדול של טכנולוגיה זו הוא בביצועים ובתחושה כשל מכונית חשמלית כיוון מבלי הצורך בטעינה וחרדת טווח (אך עדין עם הצורך לתדלק בתחנת דלק).
שלושת גרסאות ההנעה יגיעו במבחר של רמות גימור, כולן עם מערך מלא של מערכות סיוע אקטיביות לנהג כולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה. גרסאות ה-1.5 בעלת תגבור היברידי וה-e-40rce יגיעו כסטנדרט עם שורת מושבים שלישית, אך באופן מעניין גרסת e-Power תוצע רק בתצורת חמישה מושבים.

ברוח התקופה, גם מחירי האקס טרייל החדש זינקו בכמה עשרות אלפי שקלים ביחס לדור היוצא, כאשר הם יתחילו ב-199 אלף ש”ח לגרסת ה-1.5 ברמת גימור בסיסית שאפילו לא כוללת פריטים כמו מסך מולטימדיה, מצלמה אחורית והגה בציפוי עור. יתר רמות הגימור מאובזרות היטב אבל מחירן בהתאם ונע בין 220 אלף שקלים לגרסת 1.5 מאובזרת ומטפס עד ל-275 אלף שקלים לגרסת ההנעה הכפולה ברמת גמור “טקנה” הכוללת ריפודי עור ומושבים מתכוונים חשמלית.